Το Σάββατο 13 και Κυριακή 14 Απριλίου στη Λάμπα – Εργαστήρι Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης
Πολλές από τις αρχές του Συστήματος Μοντεσσόρι δεν απευθύνονται μόνο σε παιδιά νηπιαγωγείου, αλλά εντάσσονται και στην εργασία με μεγαλύτερες ηλικίες. Άρα, η Μοντεσσοριανή φιλοσοφία αφορά τόσο εκπαιδευτικούς ή/και κοινωνικούς επιστήμονες, όσο και γονείς.
Μεταξύ άλλων, η Μοντεσσοριανή φιλοσοφία υποστηρίζει τη μάθηση μέσω της φύσης προσεγγίζοντάς την με σεβασμό, αναγνωρίζοντας τη σημασία της στην ανάπτυξη της αυτονομίας, αλλά και των ψυχοσυναισθηματικών και αισθητηριοκινητικών δεξιοτήτων, όπως επίσης και ως ένα σημαντικό πλαίσιο κατανόησης και νοηματοδότησης του κόσμου. Πάνω απ’ όλα όμως, βλέπει τη φύση ως μια πρακτική ελπίδας και φροντίδας, η οποία εμπνέει δέος και διδάσκει το σεβασμό προς όλες τις μορφές ζωής.
Βασικές ενότητες διδασκαλίας συμπεριλαμβάνουν μεταξύ άλλων τις αρχές του Συστήματος Μοντεσσόρι και πιο ειδικά τις αρχές οργάνωσης ενός περιβάλλοντος δραστηριοτήτων, την έννοια της φύσης – ανθρωπογενούς ή “άγριασ” – ως πεδίο δραστηριοτήτων και σχέσεων, τις έννοιες της βιοφιλίας, του εκτεταμένου εαυτού και των οικολογικών ταυτοτήτων ως καθημερινές πρακτικές ή/ και ως πρακτικές εκπαίδευσης/ εργασίας με ομάδες, τη μετάβαση από την εργασία στη φύση στη συνεργασία με τη φύση, τη σημασία της φύσης στην ανθρώπινη ανάπτυξη και την επεξεργασία των ερεθισμάτων που προέρχονται από τη φύση δια μέσου των πέντε αισθήσεων (όραση, ακοή, αφή, όσφρηση, γεύση), αλλά και ιδιοδεκτικών/ κιναισθητικών δραστηριοτήτων (για παράδειγμα της κίνησης).
Σκοπός του εργαστηρίου είναι:
- ο συσχετισμός του συστήματος Μοντεσσόρι με τη φύση ως πεδίο εκπαίδευσης,
- η κατανόηση πρακτικών της παιδαγωγικής/ φύσης στην καθημερινή ζωή ως πεδία αυτογνωσίας και συλλογικής γνώσης,
- η ανάπτυξη οικολογικής ενσυναίσθησης ατόμων και ομάδων και τέλος,
- η προσέγγιση της εκπαίδευσης με επίκεντρο τη φύση ως μια πρακτική φροντίδας.
Η εκπαίδευση που προσφέρεται είναι βιωματική, δηλαδή όσοι και όσες συμμετέχουν πειραματίζονται έμπρακτα – ατομικά και συλλογικά – μέσω δραστηριοτήτων αυτογνωσίας, μέσω της κίνησης ή και της τέχνης γενικότερα, αλλά και μέσω της επαφής με εκδοχές της φύσης, όπου κάθε μέλος της ομάδας συμμετεχόντων καλείται ν’ ακολουθήσει το δικό του προσωπικό ρυθμό.
Παρέχεται βεβαίωση παρακολούθησης.
Το σεμινάριο απευθύνεται σε γονείς και εκπαιδευτικούς ή και κοινωνικούς επιστήμονες που εργάζονται με ομάδες κι επιθυμούν να επεξεργαστούν εναλλακτικές πρακτικές και παιδαγωγικές μέσω του συστήματος Μοντεσσόρι και της φύσης.
Ημερομηνίες/ ώρες διεξαγωγής : 13-14/4, Σάββατο 11:00-18:00 και Κυριακή 11:00-14:00
Χώρος διεξαγωγής : Λάμπα – Εργαστήρι Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης
Κόστος συμμετοχής : 95 ευρώ ανά άτομο
Δηλώσεις συμμετοχής: μέχρι τις 8/4 – αλλά για όσους/ες κλείσουν τη συμμετοχή τους καταβάλλοντας το σύνολο του ποσού μέχρι τις 30/3 προβλέπεται έκπτωση 10%. Για να κλείσετε θέση και τις σχετικές πληροφορίες, επικοινωνήστε με την ηλεκτρονική διεύθυνση info@kipos.org.gr ή μέσω τηλεφώνου με το 6975914941.
Η Τίνα Λυγδοπούλου έχει σπουδάσει κοινωνικές επιστήμες και έχει πραγματοποιήσει ένα ερευνητικό μεταπτυχιακό στην εφαρμοσμένη ψυχολογία με έμφαση στην αστική καλλιέργεια και την επίδρασή της σε ταυτότητες και σχέσεις. Έχει εκπαιδευτεί στις μεταμοντέρνες συστημικές θεραπείες και τη μεθοδολογία της Ενεργούς Ελπίδας (Work That Reconnects) της Joanna Macy. Την περίοδο αυτή εκπαιδεύεται στη βοτανοθεραπεία, ενώ στην εργασία της με άτομα και ομάδες συνδυάζει τις δραστηριότητες με τη φύση και την αφηγηματική τέχνη με την αυτογνωσία και τις εναλλακτικές θεραπείες. Είναι ιδρυτικό μέλος του Κήπου – Εργαστήρι για την Αυτογνωσία και το Ευ Ζην.
Η Σοφία Σαρακενίδου έχει σπουδάσει παιδαγωγική και ψυχολογία κι έχει εκπαιδευτεί ως Μοντεσσοριανή παιδαγωγός για παιδιά ηλικίας 3-6 ετών. Παράλληλα έχει εκπαιδευτεί στις μεταμοντέρνες συστημικές θεραπείες, ενώ αυτήν την περίοδο πραγματοποιεί το μεταπτυχιακό της στην εφαρμοσμένη αναπτυξιακή ψυχολογία. Αγαπά να συστήνει τη Μοντεσσοριανή φιλοσοφία σε γονείς και εκπαιδευτικούς, ενώ έχει αποτελέσει για πολλά χρόνια μέλος της παιδαγωγικής ομάδας του Μικρού Δέντρου.