Θα παρουσιάσουν τα έργα τους Leuchtfeuer και Sankyoku
Tο πειραματικό τρίο των Giancarlo Nicolai, Eric Ruffing και Τάσου Τατάρογλου από τη Βασιλεία της Ελβετίας για πρώτη φορά στην Καβάλα, στις 15 Φεβρουαρίου στο δημιουργικό χώρο nekubi, όπου θα παρουσιάσουν τα έργα τους Leuchtfeuer και Sankyoku.
Το Leuchtfeuer είναι ένα κομμάτι για σήματα φάρων, ηχογραφήσεις πεδίου και αυτοσχεδιαστικό τρίο. Το κομμάτι Leuchtfeuer είναι μία ανοιχτή σύνθεση, στην οποία ο μη-ιδιωματικός αυτοσχεδιασμός δομείται από εξωτερικά στοιχεία. Οι φάροι, για χρόνια σύμβολα της επικοινωνίας, καλούνται να εκπληρώσουν μια παραπλήσια λειτουργία σε ένα καινούργιο πλαίσιο: να εμπλουτίσουν την επικοινωνία μεταξύ των αυτοσχεδιαστών και να υποστηρίξουν τη δημιουργία μακροδομών στη μουσική αφήγηση. Τα μοτίβα των αναλαμπών από έξι φάρους της Μεσογείου και της Βαλτικής αναλύθηκαν και μετατράπηκαν σε ηχητικά μοτίβα από το τρίο. Κάθε μοτίβο, μαζί με ηχογραφήσεις πεδίου από πλοία στη Βόρεια Θάλασσα του Eric Ruffing αποτελούν την μαγνητοταινία. Τα σήματα των φάρων είναι κωδικοποιημένα σήματα, μπορούν δηλαδή να εντοπιστούν από μεγάλη απόσταση από τα πλοία και να αναγνωριστούν ως προς την τοποθεσία τους. Κάθε φάρος στέλνει ένα μοναδικό σήμα παρόμοιο με τα σήματα Μορς.
Η αλληλουχία των φαρικών σημάτων και των ηχογραφήσεων πεδίου αποφασίζεται εκ νέου πριν από κάθε συναυλία με τη βοήθεια ενός randomness generator software και συνεπώς κάθε συναυλία παραμένει αποτέλεσμα αυτοσχεδιασμού. Η μη τακτικότητα των φαρικών σημάτων αφενός δυσκολεύει τον προγραμματισμό αυξάνοντας την έλλειψη πρόγνωσης, αφετέρου η περιοδική διάταξη κάθε μεμονωμένου σήματος οδηγεί σε μια διακριτική μακροδομή. Ή πιθανώς δημιουργεί ένα πεδίο έντασης, μέσα στο οποίο, πλήθος άγνωστων δυνατοτήτων ανοίγονται συνεχώς;
Το Sankyoku είναι ένα κομμάτι για Shakuhachi, λαούτο, αναλογικά συνθεσάιζερ και μαγνητοταινία που θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά κατά τη διάρκεια της περιοδείας. Ο όρος Sankyoku αναφέρεται σε μια παραδοσιακή μορφή ιαπωνικής μουσικής δωματίου ήδη από τα τέλη του 17ου αι. και σημαίνει λίγο-πολύ «Μουσική για τρίο». Το παραδοσιακό φλάουτο Shakuhachi, με το απω-ανατολίτικο ιδίωμα, αναμιγνύεται με «δυτικότερους» ήχους και έρχεται σε αντίθεση με αυτούς. Αποσπάσματα από την παράδοση των Honkyoku (παραδοσιακή μουσική της Ιαπωνίας για σόλο σακουχάτσι) συναντούν την ηχητική παλέτα του ηλεκτρικού γιουκαλίλι και του αναλογικού συνθεσάηζερ, ένα ηλεκτρονικό, αφηρημένο ηχητικό σύμπαν που περιέχει προηχογραφημένο υλικό από σακουχάτσι καθώς επίσης και συγκεκριμένους ήχους. Η φόρμα, η χρονική κλίμακα και η εκφραστική πυκνότητα του συλλογικού αυτοσχεδιασμού είναι δομημένες σύμφωνα με τη βασική αρχή της ιαπωνικής παραδοσιακής μουσικής και των τεχνών το Jo-Ha-Kyū, το οποίο συναντάται και στις τελετές των λουλουδιών και του τσαγιού.