Σε κατάληψη της Πολυτεχνικής Σχολής Ξάνθης προχώρησαν οι φοιτητές την Πέμπτη 18 Ιανουαρίου
Με πανό και συνθήματα η κινητοποίηση έλαβε χώρα στην κεντρική πλατεία της πόλης
Φοιτητές, μαθητές και εκπαιδευτικοί ανταποκρίθηκαν πανελλαδικά στο κάλεσμα και πήραν μέρος στα συλλαλητήρια της 18ης Ιανουαρίου, τα οποία εναντιώνονται στο νομοσχέδιο που αφορά τη δημιουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων στην Ελλάδα.
Παράλληλα, οι φοιτητές της Πολυτεχνικής Σχολής Ξάνθης προχώρησαν σε κατάληψη και κινητοποιήσεις οι οποίες έλαβαν χώρα στην κεντρική πλατεία. Με πανό και συνθήματα οι παρόντες επιδίωξαν να περάσουν το μήνυμα της αντίθεσής τους συλλογικά αναφορικά με το νομοσχέδιο.
Να τονιστεί στο σημείο αυτό πως τη συμμετοχή στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο της Πέμπτης 18 Ιανουαρίου κατά των Μη Κρατικών Πανεπιστημίων και την κήρυξη στάσεων εργασίας για τους εκπαιδευτικούς αποφάσισαν τα ΔΣ της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ.
Τα συνθήματα με την φωνή φοιτητών-μαθητών-εκπαιδευτικών της Ξάνθης
-«Μόρφωση και Υγεία για όλη την κοινωνία. Μαζικοί, μόνιμοι διορισμοί»
-«ΟΧΙ στα ιδιωτικά πανεπιστήμια με συνελεύσεις-διαδηλώσεις-καταλήψεις για δημόσια-δωρεάν παιδεία για όλες/ους»
-«ΟΧΙ στα Ιδιωτικά Πανεπιστήμια, στην παράκαμψη του άρθρου 16.Πτυχία Ισχυρά με Αξία. Δημόσιες Δωρεάν Σπουδές»
-«Ούτε σκέψη για Αναθεώρηση του Άρθρου 16 και την Ίδρυση Ιδιωτικών Πανεπιστημίων. Συνελεύσεις-Καταλήψεις-Διαδηλώσεις. Οι νόμοι καταργούνται στα οδοφράγματα»
Τμήμα της ανακοίνωσης του Υπουργείου Παιδείας: «Ελεύθερο Πανεπιστήμιο» & «Αλλαγές στο Δημόσιο Πανεπιστήμιο»
«Με τον όρο ‘’Ελεύθερο Πανεπιστήμιο’’ περιγράφεται η διπλή ‘’απελευθέρωση’’ που επιδιώκουμε για το ελληνικό πανεπιστήμιο: Αφενός, η ενίσχυση και πρόσθετη αυτονομία των δημόσιων ακαδημαϊκών ιδρυμάτων και αφετέρου η αποδέσμευση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης από ένα αναχρονιστικό κρατικό μονοπώλιο»
Αναφορικά με όσα αλλάζουν στο δημόσιο πανεπιστήμιο σημειώνει: «Αλλάζουν πάρα πολλά: Από τη διευκόλυνση ενός πανεπιστημίου να ιδρύει νέα τμήματα έως την δημιουργία μηχανισμού χρηματοδότησης καινοτόμων ιδεών. Η δημόσια τριτοβάθμια εκπαίδευση απαλλάσσεται από τη γραφειοκρατία που λειτουργεί ως τροχοπέδη για εκπαιδευτικούς και φοιτητές».
Χρύσα Κιατίπη
chkiatipi@empros.gr