Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα Άλλη μία παράταση για το α’ τμήμα του κάθετου άξονα Ξάνθης

Άλλη μία παράταση για το α’ τμήμα του κάθετου άξονα Ξάνθης

0

Έως της 31 Μαρτίου 2024 με απόφαση της εταιρείας – Είχε χρονοδιάγραμμα 24 μήνες και μετρά ήδη 5 χρόνια από τότε που δημοπρατήθηκε…


Πάει στο ΣτΕ ο διαγωνισμός για το β’ τμήμα Μελίβοια-Δημάριο


Νέα τρίμηνη παράταση πήρε η παράδοση του έργου του α΄ τμήματος του κάθετους άξονα Ξάνθης και συγκεκριμένα το τμήμα «Δημάριο – Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα».

Η τελευταία παράταση που δόθηκε έληγε 31 Δεκεμβρίου 2023 και έπρεπε να παραδοθεί αλλά με απόφαση της εταιρείας δόθηκε νέα παράταση για  ένα τρίμηνο ακόμη.

 Είχε χρονοδιάγραμμα 24 μήνες και μετρά ήδη 5 χρόνια από τότε που δημοπρατήθηκε…

Να υπενθυμίσουμε  ότι το έργο δημοπρατήθηκε στις 11 Ιανουαρίου 2018 και η αποσφράγιση πραγματοποιήθηκε στις 18 Ιανουαρίου. Υπεγράφη στις 7 Μαΐου 2019 με ανάδοχο την εταιρεία ΑΚΤΩΡ με ποσοστό έκπτωσης 50,7%. Αρχικός χρόνος ολοκλήρωσης ήταν οι 24 μήνες αλλά δόθηκαν αρκετές παρατάσεις μέχρι σήμερα. Είναι συνολικού μήκους 9χλμ. Το αρχικό κόστος του έργου είναι €49.658.280,00 (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 40,04εκατ.ευρώ). Το έργο έχει χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσω του Ε.Π. ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ και ΕΠ-INTERREG V-A Ελλάδα-Βουλγαρία 2014-20.

Και άλλα 13,26 εκ. ευρώ για το αυτό το τμήμα

Υπενθυμίζουμε επίσης ότι για το ίδιο έργο τον Απρίλιο του 2023 έχει βγει νέος διαγωνισμός από το την Εγνατία για άλλα 10, 7 εκ. ευρώ καθώς κρίθηκε κατά την

εξέλιξη του  έργου ότι απαιτούνται επιπρόσθετα μέτρα σταθεροποίησης των ορυγμάτων.

Το έργο είχε παράταση έως τον Αύγουστο το 2023 αλλά με την νέα προκήρυξη αναμένονταν  να ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2023. Η υπογραφή της σύμβασης πραγματοποιήθηκε στις 11 Οκτωβρίου 2023. Η ΑΚΤΩΡ επικράτησε με ποσοστό έκπτωσης περίπου 11,76%. Το αρχικό κόστος του έργου με τον ΦΠΑ είναι 13,26 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 10,7 εκατ. ευρώ).

Πάει στο ΣτΕ ο διαγωνισμός για το β’ τμήμα Μελίβοια-Δημάριο

Σ’ ότι αφορά το β΄τμήμα που αφορά το έργο Μελίβοια-Δημάριο έχει δημοπρατηθεί από τον Σεπτέμβριο του 2021 αλλά από τη διαδικασία του ελέγχου των προσφορών, η Εγνατία Οδός απέρριψε την προσφορά της αρχικής μειοδότριας του διαγωνισμού ΟΔΟΣ ΑΤΕ με έκπτωση 21,52% και προχώρησε στην αποδοχή της δεύτερης προσφοράς που έχει δοθεί από την κοινοπραξία  ΑΚΤΩΡ-PC DEVELOPMENT με ποσοστό 14,03%. Έκτοτε υπάρχει εκκρεμοδικία καθώς η ΟΔΟΣ ΑΤΕ έχει καταθέσει ένσταση. Ο διαγωνισμός θα κριθεί από το ΣτΕ. Πρόσφατα σε συνέντευξή του ο Διευθύνων Σύμβουλος της Εγνατίας ΑΕ Κωνσταντίνος Κουτσούκος είχε δηλώσει «Το δυστύχημα για το ίδιο το έργο είναι, πως λόγω αυτής της κόντρας χάνει την χρηματοδότηση που είχε από το ΕΣΠΑ 2014-2020 και για να μπορέσει να προχωρήσει το έργο θα πρέπει να ενταχθεί στη νέα προγραμματική περίοδο (ΕΣΠΑ 2021-2027), πράγμα που σημαίνει ότι θα πρέπει να τρέξει εκ νέου τις διαδικασίες ένταξης».

Δώρον άδωρον…είτε παραδοθεί είτε όχι

Συνεπώς έτσι όπως έχουν διαμορφωθεί οι συνθήκες το α΄τμήμα είτε είχε παραδοθεί τέλος του 2023 είτε τον Μάρτιο του 2024 και όλο το 2024 ενδεχομένως,  δεν μπορεί να παραδοθεί στην κυκλοφορία γιατί για να γίνει αυτό θα πρέπει να ολοκληρωθεί και το β’ τμήμα Μελίβοια – Δημάριο. Κι αυτό γιατί το τμήμα αυτό είναι σε τόσο κακή κατάσταση που σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να υποστηρίξει κυκλοφορία διασυνοριακή!


Μαριάννα Ξανθοπούλου

mxanthopoulou@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Επιστροφή 1055 αρχαίων νομισμάτων στην Τουρκία

Μία συμβολική κίνηση μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας στο πλαίσιο της προστασίας της πολιτιστικ…