Με το κείμενο αυτό ο Badiou διατυπώνει μια αναπολογητική υπεράσπιση του ανοιχτού, βίαιου και μετασχηματιστικού χαρακτήρα των επαναστάσεων
To «Ε» προτείνει το βιβλίο του Alain Badiou με τίτλο «Πετρούπολη, Σανγκάη – Οι δύο επαναστάσεις του 20ου αιώνα» από τις εκδόσεις Εκτός Γραμμής σε μετάφραση των: Ειρήνη Μαρκίδη – Τάσος Μπέτζελος.
Εγκώμιο στις επαναστάσεις· αυτός θα μπορούσε να είναι ο εναλλακτικός τίτλος του μικρού αυτού βιβλίου του Γάλλου φιλοσόφου Alain Badiou.
Εγκώμιο στις επαναστάσεις εν γένει: υπεράσπιση της σημασίας τους για την ανθρώπινη ιστορία, της δυνατότητας και των πρακτικών τους, υπεράσπιση του νήματος της χειραφέτησης που τις συνδέει, του νήματος διεκδίκησης της ισότητας, όπως ορίζει ο Alain Badiou τον στρατηγικό στόχο των συμβάντων τους. Εγκώμιο στις επαναστάσεις όμως και ειδικά: στα δύο καταστατικά επαναστατικά συμβάντα ενός αιώνα που κατακλύζεται από την ανατρεπτική κινητοποίηση των μαζών· εγκώμιο στην Οκτωβριανή Επανάσταση του 1917 και στην κινεζική Πολιτιστική Επανάσταση του 1966.
Με το κείμενο αυτό ο Badiou διατυπώνει μια αναπολογητική υπεράσπιση του ανοιχτού, βίαιου και μετασχηματιστικού χαρακτήρα των επαναστάσεων, λαμβάνοντας έτσι ανοιχτά μέρος στη σφοδρή ιδεολογική μάχη που εξελίσσεται, για να παρέχει στην πλευρά των καταπιεσμένων και του κινήματός τους μια συστηματική αντιμετώπιση της οργανωμένης αναθεωρητικής συκοφάντησης που εξαπολύει εναντίον τους η επίσημη κρατική ιστοριογραφία.
Σχεδιασμός εξωφύλλου: Αναστασία Βλάση
Εκτύπωση-βιβλιοδεσία: Βιβλιοτεχνία
Λίγα λόγια για τον Alain Badiou
Ο Alain Badiou γεννήθηκε το 1937 στο Μαρόκο. Ως φιλόσοφος ανέπτυξε ζωηρό ενδιαφέρον για τα μαθηματικά και την τυπική λογική. Ως συγγραφέας είναι δύσκολο να ταξινομηθεί. Ξεκίνησε στα μέσα της δεκαετίας του 1960 δημοσιεύοντας μυθιστορήματα, τα οποία ακριβέστερα θa περιγράφονταν ως “εκτεταμένα ποιητικά πεζά”. Στη συνέχεια εγκαταλείπει τη λογοτεχνία της “μυθοπλασίας” για να αφοσιωθεί στη λογική και τη φιλοσοφία. Την ίδια εποχή η πολιτική καταλαμβάνει μεγάλο μέρος της ζωής του και της κριτικής σκέψης του. Λαμβάνει ενεργό μέρος στα γεγονότα του Μάη του ”68, παθιασμένος από τη μαοϊκή Κίνα, και ασχολείται επίσης με τις διάφορες μορφές του εργατικού κινήματος. Διατηρούσε φιλικές σχέσεις με τον Antoine Vitez, ο οποίος σκηνοθέτησε την “Echarpe rouge”. Έχει γράψει πολλά δοκίμια για το θέατρο που δημοσίευσε στο “Rhapsodie pour le theatre” και στο “Beckett, l”increvable desir”. Είναι επίσης διευθυντής προγράμματος στο College International de Philosophie. Το πολύπλευρο φιλοσοφικό έργο του συμπυκνώνεται στο βιβλίο του “L”etre et l”evenement”, που κυκλοφόρησε το 1988. Tα τελευταία χρόνια έχει εντείνει τη θεατρική του δραστηριότητα. Aπό το 1994, που ανέβηκε στο Φεστιβάλ της Aβινιόν το έργο του “Ahmed le subtil ou Scapin 84”, συνεργάζεται με τον Christian Schiaretti και την Comedie de Reims. Aκολούθησαν οι παραστάσεις “Ahmed philosophe”, “Ahmed se fache” και τέλος, “Les Citrouilles”, που βασίζεται στους “Βατράχους” του Αριστοφάνη. Επιστρέφει το 1997 στο χώρο της μυθιστορηματικής πρόζας με το βιβλίο “Calme bloc ici-bas”, το οποίο έχει ως σημείο εκκίνησης τους “Άθλιους” του Ουγκώ. Δίδαξε επί τριάντα χρόνια, ως λέκτορας και στη συνέχεια ως καθηγητής, στο Πανεπιστήμιο Paris-VIII (πειραματικό πανεπιστήμιο που ιδρύθηκε αμέσως μετά τον Mάη του ”68). Σήμερα είναι διευθυντής του Tμήματος Φιλοσοφίας της Ecole Normale Superieure. Bιβλία φιλοσοφίας: – “Le Concept de modele”, 1969 – “Theorie du sujet”, 1982 – “Peut-on penser la politique?”, 1985 – “L”etre et l”evenement”, 1988 – “Manifeste pour la philosophie”, 1989 – “Le nombre des nombres”, 1990 – “Conditions”, 1992 – “L”ethique. Essai sur la conscience du Mal”, 1993 – “Deleuze, la clameur de l”etre”, 1997 – “Saint-Paul. La fondation de l”universalisme”, 1997 (“Aπόστολος Παύλος ή Η ίδρυση της oικουμενικότητας”) – “Abrege de metapolitique”, 1998 – “Court traite d”ontologie transitoire”, 1998 – “Petit manuel d”inesthetique”, 1998 – “Le siecle”, 2005 – “Logiques des mondes”.