Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα «Ξεφούσκωσε» η Black Friday στην Ξάνθη

«Ξεφούσκωσε» η Black Friday στην Ξάνθη

1

Μόνο οι ηλεκτρονικές αγορές και τα πολυκαταστήματα κάνουν «χρυσές» δουλειές – Υποτονική η κίνηση στα εμπορικά


 Τα κόλπα των «πονηρών» της Black Friday – Τι πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές


 Μια συνηθισμένη Παρασκευή, ήταν η κίνηση στην αγορά της Ξάνθης και μόνο οι κραυγαλέες αυτοκόλλητες αφίσες στις τζαμαρίες των καταστημάτων «Black Friday έως -50%» υπενθύμιζαν ότι ήταν η πολυδιαφημισμένη  Black Friday που καθιερώθηκε τα τελευταία χρόνια και στην χώρα μας, για λόγους ενίσχυσης της κατανάλωσης. Κι ενώ τα πρώτα χρόνια ο φακός του «Ε» αποθανάτιζε ουρές σε καταστήματα ηλεκτρονικών ειδών αλλά και άλλα εμπορικά, φέτος η εικόνα είναι διαφορετική έως και υποτονική.

Black Friday μόνο στο ηλεκτρονικό εμπόριο και στα πολυκαταστήματα – Υποτονική η κίνηση στα εμπορικά

Αυτό βεβαιώνει και ο πρόεδρος του Εμπορικού συλλόγου Ξάνθης κ. Νίκος Γρηγοριάδης επισημαίνοντας παράλληλα πως η καταναλωτική μανία της Black Friday έχει περιοριστεί στο ηλεκτρονικό εμπόριο αλλά και στα μεγάλα πολυκαταστήματα: «Απόλυτη ησυχία στην αγορά μας την Black Friday. Είναι απόδειξη ότι η ιστορία …ξεφούσκωσε! Άλλα χρόνια ουρές στα καταστήματα κυρίως ηλεκτρονικών ειδών αλλά  και ένα μερίδιο της κατανάλωσης έπαιρναν και τα εμπορικά. Τώρα η κατανάλωση έχει περιοριστεί στα πολυκαταστήματα και στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Οι cοuriers δεν προλαβαίνουν να μεταφέρουν πακέτα από παραγγελίες που γίνονται ηλεκτρονικά. Το λιανεμπόριο δεν επωφελείται γιατί οι  προσφορές αρχίζουν από τον Οκτώβριο».

Οι «πονηροί» της Black Friday

Στο γεγονός ότι το κοινό έχει χάσει τον ενθουσιασμό των πρώτων χρόνων μ’ αυτό το αμερικανόφερτο «φρούτο» ευθύνονται και επαγγελματίες του χώρου που κάνουν εικονικές εκπτώσεις. Κολλάνε μια αφίσα «Black Friday έως -50%» και όταν μπει κάποιος να ψωνίσει ένα ζευγάρι π.χ. παπούτσια του λένε ότι αυτά δεν έχουν έκπτωση και μόνο ένα είδος π.χ. μπλούζες έχει. Να σημειώσουμε ότι αυτό το περιστατικό είναι αληθινό και αποτέλεσμα ρεπορτάζ. Αν δεν είναι αυτό παραπλάνηση και εξαπάτηση καταναλωτή τότε τι είναι;: «Ναι συμβαίνει αυτό να παραπλανούν το κοινό ότι δήθεν κάνουν εκπτώσεις και εμφανίζουν άλλες τιμές πριν και άλλες μετά ή να λένε ότι κάνουν Black Friday  σ’ όλα τα είδη και μετά να τα αλλάζουν. Έχουν έλθει περιστατικά καταγγελιών αλλά εμείς δεν μπορούμε να αστυνομεύσουμε τα μέλη μας. Παροτρύνουμε όμως τους καταναλωτές όπου εντοπίσουν τέτοια φαινόμενα να τα καταγγέλλουν στο Τμήμα Εμπορίου. Επίσης να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί  και να κάνουν έρευνα αγοράς πριν και μετά για να διαπιστώνουν αν είναι αληθινές οι εκπτώσεις», επισημαίνει ο κ. Γρηγοριάδης.

Οι κίνδυνοι με τις ηλεκτρονικές αγορές

Σ’ ότι αφορά το ηλεκτρονικό εμπόριο ελλοχεύουν άλλοι κίνδυνοι εξαπάτησης. Σύμφωνα με τους ειδικούς αυτό που θα πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές είναι να ελέγχουν άγνωστους συνδέσμους προσφορών που λαμβάνουν στο κινητό τους. Οι ιστοσελίδες που κάνουν τις ηλεκτρονικές τους αγορές θα πρέπει να είναι αξιόπιστες. Τα ίδια ύποπτα είναι τα ηλεκτρονικά καταστήματα που διαφημίζουν εξαιρετικά φθηνές προσφορές, ενώ εφιστάται και η προσοχή στα social media με τις παραπλανητικές συνεχόμενες διαφημίσεις.

Ο Συνήγορος του Καταναλωτή και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας συμβουλεύουν σχετικά:

-Προσέχουμε τη διαθεσιμότητα των προϊόντων: Κάποιες φορές, πίσω από μία πολύ χαμηλή τιμή κρύβεται ένας αρκετά μεγάλος χρόνος αναμονής για την παράδοση, που μπορεί να μην ικανοποιεί πάντοτε τις άμεσες ανάγκες μας.

-Επιβεβαιώνουμε την ορθότητα και εντιμότητα της προσφερόμενης εκπτωτικής τιμής: Ενίοτε, συμβαίνει οι εκπτώσεις να είναι πλασματικές και να μας ξεγελούν. Εντοπίζουμε και συμβουλευόμαστε εργαλεία που είναι διαθέσιμα online και μας δείχνουν σε βάθος χρόνου την εξέλιξη των τιμών των προϊόντων που μας ενδιαφέρουν. Επίσης, σημειώνουμε τις τιμές των προϊόντων πριν και μετά την εφαρμογή τυχόν εκπτώσεων, ώστε να μπορούμε εύκολα να τις συγκρίνουμε εκ των υστέρων και να γνωρίζουμε έτσι εάν πράγματι υφίσταται και ποιο είναι το αληθινό οικονομικό μας όφελος.


Μαριάννα Ξανθοπούλου

mxanthopoulou@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Συνεδρίασε η Επιτροπή Παρακολούθησης του Π.ΑΛ.Υ.Θ. για την Ενίσχυση της Αλιείας και Υδατοκαλλιέργειας

Συζητήθηκαν τα επόμενα βήματα και η αξιοποίηση του προγράμματος για τη θωράκιση της αλιευτ…