Αρχική ΠΟΛΙΤΙΚΗ Σ. Τσετινές: «Να μην υποσχόμαστε περισσότερα από όσα μπορούμε να πετύχουμε και σίγουρα να μην υποσχόμαστε εξασφάλιση σε αυτούς που την επιζητούν»

Σ. Τσετινές: «Να μην υποσχόμαστε περισσότερα από όσα μπορούμε να πετύχουμε και σίγουρα να μην υποσχόμαστε εξασφάλιση σε αυτούς που την επιζητούν»

0

Ο πολιτικός μηχανικός και υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος με το συνδυασμό ΜΠΡΟΣΤΑ περιγράφει πώς ο ίδιος οραματίζεται την ουσιαστική παρέμβαση στο δήμο Ξάνθης

Καταθέτει τις προτάσεις του για την τουριστική ανάπτυξη, την εξωστρέφεια, την ποιότητα ζωής, την πολιτική προστασία και την ενίσχυση της συμμετοχής των δημοτών

Με τεκμηριωμένο και σαφή τρόπο ο πολιτικός μηχανικός και εκ νέου υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος με τη συνδυασμό ΜΠΡΟΣΤΑ, Στέλιος Τσετινές περιγράφει τον τρόπο που οραματίζεται τη διοίκηση του δήμου και καταθέτει τις προτάσεις του για την ανάπτυξη και την ευημερία των ξανθιωτών.

Πιο συγκεκριμένα, μιλά για την τουριστική ανάπτυξη, τους πολιτιστικούς θεσμούς, την οικονομία, τις υποδομές, την προσβασιμότητα, την εξωστρέφεια και την πολιτική προστασία του δήμου, δίνοντας βαρύτητα στην ανάκτηση της αξιοπιστίας των πολιτών στο πεδίο της πολιτικής για την ενίσχυση της συμμετοχής και τη δημιουργία συνθηκών για την επιστροφή όσων εγκατέλειψαν την Ξάνθη και πλέον ζουν και παράγουν αλλού.

«Ε»: Ποιες είναι οι αναπτυξιακές προοπτικές της Ξάνθης που πρέπει να «ποντάρει» η νέα δημοτική αρχή;

Σ.Τ.: Για μένα πρέπει να βασιστεί σε 4 πυλώνες: 1) Στο πολιτιστικό brand της πόλης που φέρνει επισκέπτες, όχι μόνο για αυτά που είναι ευρέως γνωστή, αλλά και στα υπόλοιπα εξίσου αξιόλογα και υποσχόμενα. Για παράδειγμα οι Θρακικές Λαογραφικές Εορτές καθώς και οι Γιορτές παλιάς πόλης πρέπει να εξελιχθούν. Παράλληλα άλλοι θεσμοί όπως το Φεστιβάλ «Ξάνθη, Πόλις Ονείρων», οι Γιορτές Νεολαίας και η Ευρωπαϊκή Γιορτή Μουσικής πρέπει να αναβαθμιστούν και να αποκτήσουν μεγαλύτερη δημοφιλία. 2) Στο δίδυμο τοπική οικονομία – υποδομές. Δεν γίνεται να αναζητούμε τοπικούς επιχειρηματίες και επενδυτικά ρίσκα χωρίς να υπάρχει το κατάλληλο ευνοϊκό περιβάλλον. Η δημιουργία Γραφείου Απασχόλησης, Γραφείου Οικονομικής Πολιτικής και Επιχειρηματικότητας, Γραφείου Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων και Υποθέσεων αλλά και η ανάπλαση – αναβάθμιση της Δημοτικής και Λαϊκής Αγοράς αλλά και γενικά του ιστορικού και εμπορικού ιστού, είναι οι όψεις του ίδιου νομίσματος. 3) Στη σύμπραξη με δύο συμβολικές οντότητες διαφορετικής φύσεως, με την τοπική εκπαίδευση και το Πολυτεχνείο από την μία και με τον τοπικό αθλητισμό και τον ΑΟΞ από την άλλη. 4) Στην αποφασιστική υποστήριξη της ορεινής περιοχής στη δημοτική ενότητα της Σταυρούπολης, πάνω στον αγροτουριστικό, οικοτουριστικό και γεωκτηνοτροφικό τομέα.

«Ε»: Τι σημαίνει για εσάς «αναβάθμιση ποιότητας ζωής»; Τι πρέπει να γίνει σε αυτή την κατεύθυνση;

Σ.Τ.: Με απλά λόγια να είναι για τον οποιονδήποτε πολίτη ασφαλές, εφικτό, εύκολο και ευχάριστο, το να μπορεί να μετακινηθεί και να παραμείνει σε οποιοδήποτε σημείο της πόλης με τον οποιονδήποτε τρόπο. Για έναν γονιό που θα πάει βόλτα με το μωρουδιακό καρότσι με ασφάλεια, για ένα ζευγάρι που μένει μακριά αναζητώντας θέση πάρκινγκ, για μερικά παιδιά που παίζουν σε κάποιο καθαρό χώρο πρασίνου, για κάποιον που χρησιμοποιεί ποδήλατο για να πάει στη δουλειά του ή που θέλει να χρησιμοποιήσει δημόσια συγκοινωνία, για έναν συμπολίτη ΑΜΕΑ που θέλει να επισκεφτεί το εμπορικό κέντρο. Ακόμα πιο απλό αυτό που πρέπει να γίνει. Να μετατραπεί η Ξάνθη σε ένα εργοτάξιο αρχικά και πρότυπο προσβασιμότητας αργότερα, με υποδομές που θα αφορούν πεζοδρομήσεις, αναπλάσεις χώρων, οδών και πεζόδρομων, ποδηλατοδρόμους, χώρους πρασίνου και θέσεων στάθμευσης για μόνιμους κατοίκους και επισκέπτες. Η προσβασιμότητα θα φέρει κινητικότητα. Η κινητικότητα θα φέρει νέες υπηρεσίες και υποδομές και αυτές με την σειρά τους θα φέρουν την ποιότητα ζωής που αναζητούμε.

«Ε»: Πως μπορεί ο Δήμος Ξάνθης να ενισχύσει την εξωστρέφεια του; Με ποιες στρατηγικές;

Σ.Τ.: Στην Ξάνθη έχουμε το εξής πρόβλημα. Ζούμε σε επανάληψη μια ψευδαίσθηση της δεκαετίας του 2000, δίνοντας συγχαρητήρια ο ένας στον άλλο για επιτυχίες που δεν υπάρχουν. Αν κοιτάξουμε παραδίπλα, θα δούμε ότι οι γειτονικές πόλεις μας έχουν ξεπεράσει σε υποδομές, σε δράσεις, σε ποιότητα ζωής με φανερό οικονομικό αντίκτυπο. Μια πόλη εξωστρεφής φροντίζει να διαφημίζει και να αξιοποιεί τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα και να βελτιώνεται σε εκείνα που υστερεί, αφού μελετήσει προσεκτικά άλλα παραδείγματα. Πότε ο Δήμος ασχολήθηκε σοβαρά με τον αγροτουρισμό και τον οικοτουρισμό που μπορεί να προσφέρει η δημοτική ενότητα Σταυρούπολης; Πόσο βοήθησε την τοπική επιχειρηματικότητα να διαφημίσει τις υπηρεσίες και τα τοπικά προϊόντα ως σήμα κατατεθέν της περιοχής και πόσο σημασία τα έδωσε μέσω προώθησής τους σε εκθέσεις; Πόσο αξιοποίησε την ύπαρξη του Πολυτεχνείου για την προσέλκυση πχ επιστημονικών συνεδρίων και πόσο ενδιαφέρθηκε να συμπράξει με όμορους δήμους που μοιράζονται κοινά χαρακτηριστικά της περιοχής (πχ Δήμος Παρανεστίου); Και φυσικά πότε φρόντισε να αναβαθμίσει το πολιτιστικό του προϊόν εξελίσσοντας τις εμβληματικές διοργανώσεις και γιορτές; Εξωστρέφεια σημαίνει Πολιτισμός, Επιχειρηματικότητα, Καινοτομία.

«Ε»: Εκτιμάτε ότι θα υπάρχει συμμετοχή στις επικείμενες δημοτικές εκλογές; Τι μπορείτε να κάνετε για την ενίσχυση της συμμετοχής;

Σ.Τ.: Αν κρίνουμε από την σημερινή εποχή, αλλά και από τις διάφορες εκλογικές αναμετρήσεις των τελευταίων ετών, δεν μπορούμε να είμαστε αισιόδοξοι. Είναι γεγονός πως ο κόσμος είναι απογοητευμένος από την πολιτική. Οι νεότερες γενιές είναι ιδιαίτερα διστακτικές σε αυτά που ακούν και βλέπουν και αρκετοί συμπατριώτες μας έχουν εγκαταλείψει τον τόπο για να ζήσουν αλλού. Επομένως καλύτερα να δούμε το πρόβλημα κατάματα από το να εθελοτυφλούμε και να πιστεύουμε σε μια μεταστροφή της διάθεσης του εκλογικού σώματος. Πρέπει να μιλήσουμε όλοι -ανεξαρτήτως παράταξης- με ειλικρίνεια, με προγραμματικές θέσεις και με σαφήνεια, για το πώς θα αλλάξουμε ένα, δύο, τρία πράγματα για την καθημερινότητα μας προς το καλύτερο. Να πείσουμε τον κόσμο ότι κάποιοι κρίθηκαν εδώ και δεκαετίες, ενώ άλλοι που ζητούν να κριθούν και αυτοί, πρέπει να υποστηριχθούν. Να μην υποσχόμαστε περισσότερα από όσα μπορούμε να πετύχουμε και σίγουρα να μην υποσχόμαστε εξασφάλιση σε αυτούς που την επιζητούν. Η συμμετοχή θα αυξηθεί μόνο μέσω της επαναφοράς της αξιοπιστίας. Και να απευθύνουμε και το εξής ερώτημα στον κάθε συμπολίτη μας: Μπορείς να βελτιώσεις μια κατάσταση όταν είσαι απόντας;

«Ε»: Στην Ξάνθη γνωρίζουμε πολύ καλά τι είναι το  brain drain. Πώς η αυτοδιοίκηση μπορεί να συμβάλει ώστε οι νέοι επιστήμονες να επιστρέψουν στον τόπο τους;

Σ.Τ.: Γνωρίζω καλά αυτή τη δυσάρεστη κατάσταση καθώς πολλοί φίλοι μου, έφυγαν για το εξωτερικό στις αρχές τις προηγούμενης δεκαετίας. Άσχετα με τις γενικότερες οικονομικές και πολιτικές συνθήκες που επικρατούν στην χώρα, η τοπική αυτοδιοίκηση μπορεί και πρέπει να συμβάλλει στην επιστροφή των συμπολιτών μας. Τον πρώτο και κυρίαρχο τρόπο τον αναφέραμε ήδη, αυτόν της ποιότητας ζωής σε συνδυασμό με τις ευκαιρίες για απασχόληση. Είναι κομβικό να κατανοήσουμε πως η γενιά που έφυγε (30-40 ετών σήμερα), βρίσκεται σε μια παραγωγική ηλικία και ενδεχομένως να έχει αποκτήσει οικογένεια. Για να επιστρέψει, θα πρέπει να ξέρει πως θα γυρίσει σε ένα περιβάλλον που θα εγγυάται την ομαλότητα και την ασφάλεια των ανθρώπων γύρω της. Θα αναζητήσει ένα καλό επίπεδο διαβίωσης με την αντίστοιχη απασχόληση σε μια πόλη που θα ακμάζει οικονομικά, ενώ παράλληλα θα αναζητά αξιοπρεπείς σχολικές υποδομές, οργανωμένους αθλητικούς χώρους, δράσεις και γεγονότα που θα ικανοποιούν την ανάγκη για ψυχαγωγία και κοινωνικοποίηση. Σε μια βρώμικη πόλη που συνεχώς κλείνουν καταστήματα, με υποβαθμισμένες υποδομές χωρίς να υπάρχουν έργα και που απομονώνεται εντός των τειχών της, αυτό δεν πρόκειται να συμβεί ποτέ.

«Ε»: Μετά τις πρόσφατες καταστροφές από τα ακραία φυσικά φαινόμενα, διαφάνηκε ο κρίσιμος ρόλος της αυτοδιοίκησης όπως και οι ευθύνες της. Πως πιστεύετε ότι πρέπει να λειτουργεί η πολιτική προστασία στον  για να είναι αποτελεσματική;

Σ.Τ.: Κρίσιμος και με βάση τις γνωστές παθογένειες του κεντρικού κράτους. Καταρχάς σε θεσμικό επίπεδο, και πέραν της προαπαιτούμενης στενής συνεργασίας των εμπλεκομένων φορέων, το Τ.Ε. Συντονιστικό Όργανο Πολιτικής Προστασίας πρέπει να συνεδριάζει άμεσα χωρίς καθυστέρηση για την έγκαιρη αντιμετώπιση της κάθε κρίσης. Θα πρέπει να υπάρχει επικαιροποιημένο επιχειρησιακό σχέδιο δράσης έκτακτης ανάγκης για την κάθε περίπτωση και για την κάθε φάση (πρόληψη, προειδοποίηση, ετοιμότητα, συντονισμός, αντιμετώπιση, αποκατάσταση). Για παράδειγμα η πρόληψη για το περιαστικό μας δάσος έναντι πυρκαγιάς, σημαίνει καθαρισμός από κλαδιά και χαμηλή βλάστηση, πιθανές αντιπυρικές ζώνες, υποδομές και εξοπλισμό πυροπροστασίας και κατάσβεσης και τοποθέτηση τεχνολογίας έγκαιρης ανίχνευσης. Αντίστοιχη ετοιμότητα για την Παλιά Πόλη σημαίνει ένα οργανωμένο σχέδιο εκκένωσης αλλά και αντιμετώπισης σε μια άναρχη πολεοδομικά περιοχή.  Για τις πλημμύρες οι απαιτήσεις θα πρέπει να είναι οι ίδιες. Προσωπικά πάντως, δίνω και πολύ μεγάλη σημασία στην ενεργό συμμετοχή των πολιτών σε αυτές τις καταστάσεις. Να είναι ενήμεροι, εκπαιδευμένοι, και έτοιμοι για αντιμετώπιση, σύμφωνα πάντα με τις οδηγίες των υπηρεσιών και των φορέων.


Στην Ξάνθη έχουμε το εξής πρόβλημα. Ζούμε σε επανάληψη μια ψευδαίσθηση της δεκαετίας του 2000, δίνοντας συγχαρητήρια ο ένας στον άλλο για επιτυχίες που δεν υπάρχουν.


 

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Ένας νέος ΣΥΡΙΖΑ υπό διαμόρφωση: Πολιτικές αντιπαραθέσεις στο debate των υποψήφιων προέδρων

Διάθεση ενότητας, αλλά και ουσιαστικές διαφορές αναδείχθηκαν στην τηλεμαχία της Τετάρτης Ω…