Αρχική ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Απασχόληση Πληθωρισμός: Υποχώρησε στο 3% τον Απρίλιο

Πληθωρισμός: Υποχώρησε στο 3% τον Απρίλιο

0

Από 4,6% τον Μάρτιο

 

Επιμένει η άνοδος των τιμών στα τρόφιμα

 

Επιβράδυνε περαιτέρω τον Απρίλιο ο πληθωρισμός, με τον ετήσιο δείκτη να υποχωρεί στο 3,0% από 4,6% τον Μάρτιο, παραμένοντας έτσι για έβδομο διαδοχικό μήνα σε πτωτική τροχιά, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Ελληνική Στατιστική Υπηρεσία(ΕΛΣΤΑΤ).

Ο ετήσιος πληθωρισμός επιβραδύνει από τον Σεπτέμβριο του 2022 όταν είχε σκαρφαλώσει στο 12%, πλησιάζοντας το υψηλό του 12,1% που είχε καταγράψει τον Ιούνιο.

Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ δείχνουν πάντως ότι οι ανοδικές πιέσεις στα τρόφιμα επιμένουν, με την ομάδα Διατροφή που περιλαμβάνει προϊόντα όπως το ψωμί, τα κρέατα, τα ψάρια, τα γαλακτοκομικά και τα λαχανικά, μεταξύ άλλων, να εμφανίζει άλμα 11,4%.

Αναλυτικά, από τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον ετήσιο δείκτη προκύπτει μείωση κατά:

13,4% στην ομάδα Στέγαση, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, επισκευή και συντήρηση κατοικίας, υπηρεσίες κοινοχρήστων, υγραέριο, στερεά καύσιμα.

1,8% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.

Αντίθετα, η ΕΛΣΤΑΤ καταγράφει αυξήσεις των δεικτών κατά:

11,4% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, κρέατα (γενικά), ψάρια (γενικά), γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, λαχανικά (γενικά), ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά- παγωτά, λοιπά τρόφιμα, καφέ-κακάο-τσάι, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμούς φρούτων.

4,0% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).

5,6% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

10,9% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: έπιπλα και διακοσμητικά είδη, οικιακές συσκευές και επισκευές, υαλικά-επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες.

6,5% στην ομάδα Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: φαρμακευτικά προϊόντα, ιατρικά προϊόντα, ιατρικές-οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομειακή περίθαλψη.

1,4% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, μοτοποδήλατα-μοτοσυκλέτες, ανταλλακτικά και αξεσουάρ αυτοκινήτου, συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με ταξί, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με πλοίο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα καύσιμα και λιπαντικά.

3,7% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: διαρκή αγαθά αναψυχής και πολιτισμού, μικρά είδη αναψυχής-άνθη-κατοικίδια ζώα, κινηματογράφους-θέατρα, γραφική ύλη και υλικά σχεδίασης, πακέτο διακοπών.

2,2% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: δίδακτρα πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

8,5% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.

6,4% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: κομμωτήρια και καταστήματα προσωπικής φροντίδας, άλλα είδη ατομικής φροντίδας, ασφάλιστρα υγείας, ασφάλιστρα οχημάτων.

Σε μηνιαία βάση, σε σύγκριση δηλαδή με τον Μάρτιο του 2023, ο δείκτης τιμών καταναλωτή εμφάνισε αύξηση 0,6% μετά από άνοδο 1,2% στη σύγκριση του Μαρτίου με το Φεβρουάριο.

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Απασχόληση
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

ΙΕΛΚΑ: Συγκράτηση των τιμών στα ράφια των σούπερ μάρκετ τον Φεβρουάριο

Τα προϊόντα με τις μεγαλύτερες μειώσεις Συγκράτηση των τιμών στα ράφια των σούπερ μάρκετ τ…