Ο περιφερειάρχης Χ. Μέτιος ζήτησε από την Εγνατία ΑΕ την επίσπευση εκπόνησης της μελέτης για να το εντάξει στο ΕΣΠΑ
Η περιφέρεια θα χτίσει και την γέφυρα στον Εχίνο – Διορθώσεις στην μελέτη της Ανατολικής Παράκαμψης της Ξάνθης
Βαθιά το χέρι στο …ΕΣΠΑ της βάζει η περιφέρεια αναλαμβάνοντας την χρηματοδότηση μεγάλων έργων οδοποιίας και συντήρησης γεφυρών και οδικών δικτύων στην ορεινή ζώνη. Ειδικότερα με απόφαση του Περιφερειάρχη Χρήστου Μέτιου η περιφέρεια θα αναλάβει την χρηματοδότηση ενός νέου τμήματος του κάθετου άξονα της Ξάνθης, το τμήμα Σμίνθη – Εχίνου. Πρόκειται για μια νέα χάραξη 6 – 7 χιλιομέτρων που παρακάμπτει τους οικισμούς και συνδέεται με κόμβους με Εχίνο και Σμίνθη. Ένα έργο που κοστολογείται σε 100 εκ. ευρώ.
Το τμήμα του κάθετου άξονα «Εχίνος – Σμίνθη» θα χρηματοδοτήσει η περιφέρεια
Η απόφαση αυτή του κ. Μέτιου συζητήθηκε μεταξύ άλλων θεμάτων στην σύσκεψη που είχε με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Εγνατία Οδός ΑΕ κ. Κωνσταντίνο Κουτσούκο στη Θεσσαλονίκη και στην οποία συμμετείχαν επίσης ο Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών κ. Μιχάλης Αμοιρίδης, ο Προϊστάμενος της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης του Προγράμματος «Ανατολική Μακεδονία, Θράκη» κ. Παναγιώτης Κουδουμάκης, ο Διευθυντής του Γραφείου Περιφερειάρχη και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Εγνατίας Οδού κ. Αντώνης Πασχάλης και επιτελικά στελέχη της εταιρείας. Όπως ανέφερε στο «Ε» ο κ. Αμοιρίδης πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό έργο: « Ο περιφερειάρχης κ. Μέτιος το έχει θέσει σε προτεραιότητα γι αυτό και ζήτησε από την Εγνατία την επιτάχυνση εκπόνηση της μελέτης προκειμένου να το εντάξει στο ΕΣΠΑ της περιφέρειας. Το έργο αποτελεί νέα χάραξη και θα περιλαμβάνει γέφυρες και σήραγγες, θα συνδέεται με τον Εχίνο και τη Σμίνθη με κόμβους ενώ θα αποτελεί τμήμα του κάθετου άξονα της Ξάνθης».
Η περιφέρεια θα χτίσει την γέφυρα στον Εχίνο
Παράλληλα ο περιφερειάρχης κατά την συνάντηση ζήτησε από την Εγνατία και την παραχώρηση στην Περιφέρεια ΑΜΘ της μελέτης της γέφυρας που βρίσκεται στο 8ο χιλιόμετρο του δρόμου Ξάνθης – Εχίνου, ώστε το έργο της αποκατάστασης της γέφυρας να προχωρήσει από την Περιφέρεια ΑΜΘ. Όπως διευκρίνισε ο κ. Αμοιρίδης κατά τον έλεγχο και την αυτοψία που έγινε από την περιφέρεια διαπιστώθηκαν προβλήματα στην γέφυρα και έγινε μελέτη ανάταξης από την Εγνατία. Επισημάνθηκε όμως ότι η γέφυρα είναι παλιά και πρέπει να γίνει καινούργια την οποία ανέλαβε να κατασκευάσει η περιφέρεια. Μέσα στον Μάιο αναμένεται να παραδοθεί η μελέτη στην περιφέρεια. Η μελέτη προβλέπει δύο κόμβους προς Σταυρούπολη και Εχίνο.
Διορθώσεις στην μελέτη της Ανατολικής Παράκαμψης της Ξάνθης
Στη σύσκεψη συζητήθηκε επίσης και το έργο της Ανατολικής Παράκαμψης της Ξάνθης. Να σημειώσουμε ότι το έργο αυτό ξεκίνησε να σχεδιάζεται τα τελευταία …20 χρόνια όπως και ο κάθετος άξονας που αποτελεί επίσης τμήμα του. Την μελέτη εκπονεί η Εγνατία Οδός. Όπως μας μετέφερε ο κ. Αμοιρίδης υπάρχει μια τροποποίηση στην μελέτη η οποία και κρίθηκε σκόπιμη μετά τις επαφές που είχε η Εγνατία με το Δασαρχείο και άλλες υπηρεσίες. Ειδικότερα αφορά τη σύνδεση της παράκαμψης με τον κάθετο άξονα στο 4ο και 5ο χιλιόμετρο δηλαδή ψηλότερα απ’ ότι αρχικά είχε σχεδιαστεί. Επίσης θα παρακάμπτεται το Πανεπιστήμιο στα Κιμμέρια και θα συνδέεται με την Εγνατία προς Κομοτηνή ενώ θα ολοκληρώνεται έτσι η περιμετρική της Ξάνθης. Να σημειώσουμε ότι το έργο αυτό το οραματίστηκαν τόσο ο πρώην δήμαρχος Ξάνθης Μιχάλης Στυλιανίδης και ο εκλιπών νομάρχης Γιώργος Παυλίδης ενώ υποστηρίχθηκε από πολιτικούς όπως ο κ. Στάθης Γιαννακίδης όταν διετέλεσε αν. υπουργός ανάπτυξης επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ ο οποίος και εξασφάλισε χρηματοδότηση για την μελέτη. Όπως είπε ο κ. Αμοιρίδης πρόκειται για μια δύσκολη μελέτη με μεγάλες σήραγγες και γέφυρες που έχει κόστος 3,5 εκ. ευρώ. Όπως ανακοίνωσε η Εγνατία το επόμενο διάστημα ξεκινούν οι τοπογραφικές εργασίες.
Πως προχωρούν το Α΄ και το Β΄ τμήμα του κάθετου άξονα
Σ’ ότι αφορά τα υπόλοιπα τμήματα του κάθετου άξονα Ξάνθης να σημειώσουμε ότι το τμήμα Μελίβοια – Δημάριο που έχει δημοπρατηθεί βρίσκεται υπό δικαστική εκκρεμότητα για τον ορισμό αναδόχου μετά από ένσταση και αναμένεται μέσα στο καλοκαίρι να ανακηρυχθεί ανάδοχος. Επίσης πρόσφατα η Εγνατία οδός ΑΕ προκήρυξε νέο διαγωνισμό ανάθεσης έργου με άλλα 10,7 εκ. ευρώ για το Α’ τμήμα του κάθετου άξονα Ξάνθης «Δημάριο – Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα» αφού κρίθηκε κατά την εξέλιξη του έργου ότι απαιτούνται επιπρόσθετα μέτρα σταθεροποίησης των ορυγμάτων.
Έργα σε άλλες περιφερειακές ενότητες της ΑΜΘ
Τέλος να σημειώσουμε ότι η σύσκεψη δεν αφορά μόνο έργα στην Ξάνθη αλλά και σ’ άλλες περιφερειακές ενότητες και συγκεκριμένα: «Παράκαμψη Προβατώνα» του Κάθετου Άξονα «Αρδάνιο – Ορμένιο» και το Τμήμα «Κρηνίδες – Σταυρός» του Κάθετου Άξονα «Δράμα – Καβάλα». Η ολοκλήρωση της μελέτης για την αποκατάσταση της γέφυρας μπροστά από το παλαιό νοσοκομείο της Καβάλα και ζητήθηκε η επιτάχυνση εκπόνησης των μελετών: και των υπόλοιπων τμημάτων του Άξονα Δράμας – Καβάλας (Δράμα – Αγ. Αθανάσιος και Αγ. Αθανάσιος – Κρηνίδες), η πρόοδος της μελέτης της Περιμετρικής Οδού της Καβάλας και η συντήρηση του υπάρχοντος Μεθοριακού Σταθμού στους Κήπους του Έβρου μέχρι την κατασκευή του νέου.
Μαριάννα Ξανθοπούλου