Νέα προκήρυξη για το α’ τμήμα «Δημάριο – Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα»
«Για μέτρα σταθεροποίησης των ορυγμάτων», διευκρινίζει η επιβλέπουσα του έργου Ο. Μήτσιου – Συνολικό κόστος 60 εκ. ευρώ για 49 χιλιόμετρα – Στα δικαστήρια καθυστερεί η κατασκευή του β΄ τμήματος
Με άλλα 10,7 εκ. ευρώ «ενισχύονται» τα θεμέλια του Α’ τμήματος του κάθετου άξονα Ξάνθης « Δημάριο – Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα» αφού κρίθηκε κατά την εξέλιξη του έργου ότι απαιτούνται επιπρόσθετα μέτρα σταθεροποίησης των ορυγμάτων. Στο πλαίσιο αυτό η Εγνατία οδός ΑΕ ως αναθέτουσα αρχή προκήρυξε νέο διαγωνισμό ανάθεσης έργου.
Νέα προκήρυξη για το α’ τμήμα του καθέτου άξονα – Άλλα 10,7 εκ. ευρώ
Όπως διευκρίνισε η Πολιτικός Μηχανικός της Εγνατίας ΑΕ, επιβλέπουσα του έργου Υποδιευθύντρια κα Όλγα Μήτσιου πρόκειται για το Α’ τμήμα «Δημάριο – Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα». «Πρόκειται για ορεινή περιοχή που παρουσιάζει ιδιαίτερες δυσκολίες. Γι’ αυτό το λόγο χρειάζονται επιπρόσθετα έργα σταθεροποίησης των ορυγμάτων που δεν προβλέπονταν στην αρχική μελέτη και έτσι αποφασίστηκε να βγει νέα προκήρυξη διαγωνισμού. Το έργο έχει παράταση έως τον Αύγουστο το 2023 αλλά με την νέα προκήρυξη αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2023. Σ’ ότι αφορά το κόστος του έργου έως τώρα ανέρχεται σε 49 εκ. ευρώ και τώρα προστίθενται άλλα 10,7 εκ. ευρώ, δηλαδή περίπου 60 εκ. ευρώ, για οδικό δίκτυο συνολικού μήκους 49χλμ
Ποιο είναι το αντικείμενο του έργου
II.1.1), Τίτλος: «Κάθετος Άξονας 70 Εγνατίας Oδού: Τμήμα: «Μελίβοια – Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα» (κωδ.70.2.2). Εργασίες ολοκλήρωσης Υποτμήματος «Δημάριο – Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα»» κ.α. 6080
II.1.5) Εκτιμώμενη συνολική αξία χωρίς ΦΠΑ: 10.700.000,00€
Το έργο αφορά την ολοκλήρωση του έργου «Δημάριο – Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα» μήκους περίπου 8 χλμ. και συγκεκριμένα την ολοκλήρωση του τεχνικού αντικειμένου της εργολαβίας «Κάθετος Άξονας 70 Εγνατίας Οδού: Τμήμα: «Μελίβοια- Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα» Υποτμήμα:«Δημάριο-Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα (κωδ. 70.2.2/σύμβ. 5526)». Αυτός ο Κάθετος Άξονας συνδέει την Εγνατία Οδό με τα Ελληνοβουλγαρικά σύνορα σε θέση νέου μεθοριακού σταθμού. Αποτελεί τμήμα του Διευρωπαϊκού Οδικού Δικτύου και με την κατασκευή του θα συνδεθεί το Σμόλιαν και το Ρούντοζεμ της Βουλγαρίας με τον οδικό άξονα προς Ξάνθη, μέσω της υφιστάμενης οδού, και κατ’ επέκταση με τον αυτοκινητόδρομο της Εγνατίας οδού μέσω των Α.Κ. Βανιάνου και Α.Κ. Βαφέικων. Το έργο αναπτύσσεται γενικά σε ορεινό έως πολύ ορεινό ανάγλυφο. Ξεκινά από την υφιστάμενη οδό (Χ.Θ. 8+172,35) η οποία σήμερα καταλήγει εντός του οικισμού Δημάριο, και παρακάμπτει τον οικισμό στα ανατολικά αυτού με πορεία βόρεια – βορειοανατολική έτσι ώστε να καταλήξει σε συμφωνηθέν σημείο στην ελληνοβουλγαρική μεθόριο (Χ.Θ. 16+147,00).
Στα δικαστήρια καθυστερεί η κατασκευή του β΄ τμήματος
Να σημειώσουμε ότι όπως μας υπενθύμισε ο κ. Πασχάλης Αντώνης μέλος του Δ.Σ. της Εγνατίας ΑΕ το β΄τμήμα που αφορά το έργο Μελίβοια-Δημάριο έχει δημοπρατηθεί από τον Σεπτέμβριο του 2021 αλλά από τη διαδικασία του ελέγχου των προσφορών, η Εγνατία Οδός απέρριψε την προσφορά της αρχικής μειοδότριας του διαγωνισμού ΟΔΟΣ ΑΤΕ με έκπτωση 21,52% και προχώρησε στην αποδοχή της δεύτερης προσφοράς που έχει δοθεί από την κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-PC DEVELOPMENT με ποσοστό 14,03%. Έκτοτε υπάρχει εκκρεμοδικία καθώς η ΟΔΟΣ ΑΤΕ έχει καταθέσει ένσταση και έτσι το έργο καθυστερεί.
Μαριάννα Ξανθοπούλου