Αρχική ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Σούπερ – Μάρκετ: Σε ιδιωτικές ετικέτες το 17,7% του τζίρου

Σούπερ – Μάρκετ: Σε ιδιωτικές ετικέτες το 17,7% του τζίρου

0

Πόσο συμβάλει το «καλάθι του νοικοκυριού»

Με αμείωτη ένταση συνεχίζεται το ράλι των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, καθώς η διατήρηση των τιμών σε τρόφιμα και είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού στα ύψη ωθεί τους καταναλωτές σε φθηνότερες επιλογές. Συμβολή στην ενίσχυση των πωλήσεων και μάλιστα με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας έχει και το περίφημο «καλάθι του νοικοκυριού», καθώς μεγάλο μέρος των προϊόντων που περιέχει ανήκουν στην κατηγορία της ιδιωτικής ετικέτας.

Πλέον, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς IRI, το μερίδιο σε αξία των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας διαμορφώθηκε σε 17,7% τον Ιανουάριο –μη συμπεριλαμβανομένης της Lidl– φθάνοντας στα επίπεδα του 2012, την εποχή δηλαδή της βαθιάς ύφεσης. Την ίδια ώρα οι πωλήσεις των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας «τρέχουν» με ρυθμό 21,3%. Υπενθυμίζεται ότι το 2022 καταγράφηκε για πρώτη φορά αύξηση του μεριδίου των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας ύστερα από επτά χρόνια καθοδικής πορείας, εξέλιξη που σχετίζεται άμεσα με την πληθωριστική κρίση.

Η τελευταία είχε αποτέλεσμα και το 2023 να ξεκινήσει με μείωση του όγκου πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ, καθώς την ίδια ώρα οι τιμές βασικών προϊόντων ήταν αυξημένες σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2022 κατά 9,8% μεσοσταθμικά. Σύμφωνα, λοιπόν, με τα στοιχεία της IRI, ο όγκος πωλήσεων των σούπερ μάρκετ τον πρώτο μήνα του τρέχοντος έτους υποχώρησε κατά 2,5%, με την αξία των πωλήσεων την ίδια ώρα να αυξάνεται κατά 7%, απόρροια των ανατιμήσεων.

H μεγαλύτερη μείωση όγκου πωλήσεων, 2,9%, καταγράφεται στην κατηγορία των τροφίμων και ακολουθούν με μείωση 2,3% τα είδη νοικοκυριού. Αύξηση, από την άλλη, 1,2% παρατηρείται στον όγκο πωλήσεων των ειδών ατομικής υγιεινής και ομορφιάς. Σε αυτά, άλλωστε, καταγράφεται και η μεγαλύτερη αύξηση της αξίας πωλήσεων, 12,3%, ενώ στα τρόφιμα και τα είδη νοικοκυριού η αύξηση του τζίρου ήταν 5,7% και 11,9% αντιστοίχως. Ο όγκος πωλήσεων στα κατεψυγμένα τρόφιμα μειώθηκε τον Ιανουάριο σε σύγκριση με έναν χρόνο πριν κατά 8,2%, στα γαλακτοκομικά κατά 6,7%, στα υλικά μαγειρικής κατά 5,2%, στα συσκευασμένα τρόφιμα κατά 3,2%. Η μείωση του όγκου πωλήσεων στα γαλακτοκομικά είναι σε μεγάλο βαθμό απόρροια των μεγάλων ανατιμήσεων στην κατηγορία, 17,7% σε ετήσια βάση, σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI.

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Πρόγραμμα “Σπίτι μου 2”: Ο χρόνος μετράει αντίστροφα για την έναρξή του

Τα ψιλά γράμματα που πρέπει να προσέξετε O χρόνος για την έναρξη της διαδικασίας υποβολής …