Σε πλήρη λειτουργία η πλατφόρμα από την 1η Νοεμβρίου
Άρχισε η πιλοτική εφαρμογή του «Ηλεκτρονικού Φακέλου», το νέο ψηφιακό εργαλείο που μπορεί να συλλέγει αυτόματα από 6 δημόσιους φορείς τα αναγκαία έγγραφα για την μεταβίβαση ενός ακινήτου.
Στόχος είναι, η πλατφόρμα εδώ, να τεθεί σε παραγωγική – πλήρη λειτουργία από την 1 Νοεμβρίου, διευκολύνοντας τη ζωή των πολιτών που «παλεύουν» σήμερα για να συλλέξουν περίπου 17 έγγραφα.
Όπως αναφέρεται στην ΚΥΑ που καθορίζεται η διαδικασία για την πιλοτική εφαρμογή του Ηλεκτρονικού Φακέλου Ακινήτου, η νέα πλατφόρμα θα αντλεί δεδομένα από πληροφοριακά συστήματα των φορέων του δημόσιου τομέα όπως:
-Το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (Ε.Μ.Επ.) της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης,
-Τα πληροφοριακά συστήματα της Α.Α.Δ.Ε.,
-Το πληροφοριακό σύστημα του e-ΕΦΚΑ,
-Το πληροφοριακό σύστημα «Ταυτότητα κτιρίου», που παρέχεται από το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (Τ.Ε.Ε.),
-Τις βάσεις δεδομένων του Ν.Π.Δ.Δ. «Ελληνικό Κτηματολόγιο»,
-Την εφαρμογή myProperty της Α.Α.Δ.Ε.
Η συλλογή δικαιολογητικών των δικαιολογητικών που εμφανίζονται σε κατάλογο μέσα στον ηλεκτρονικό φάκελο της μεταβίβασης είναι: Τίτλος κτήσης, πιστοποιητικό ΕΝΦΙΑ, αποδεικτικό ενημερότητας, αποδεικτικό ασφαλιστικής ενημερότητας, βεβαίωση Δήμου περί μη οφειλής ΤΑΠ.
Επίσης, από ΤΕΕ θα αντλούνται: Πιστοποιητικό Πληρότητας Ταυτότητας Κτιρίου/ Διηρημένης Ιδιοκτησίας, τυχόν δήλωση υπαγωγής στον ν. 4178/2013 ή στον ν. 4495/2017 και βεβαίωση εξόφλησης του οικείου προστίμου κατά τα οριζόμενα στους ανωτέρω νόμους, σχέδια (κατόψεις) του μηχανικού, πιστοποιητικό ενεργειακής απόδοσης, τοπογραφικό διάγραμμα, απόσπασμα Κτηματολογικού Διαγράμματος.
Πώς υποβάλλεται το αίτημα
Η πλατφόρμα «Ηλεκτρονικός Φάκελος Ακινήτου» είναι προσβάσιμη μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr-ΕΨΠ). Χρήστες της πλατφόρμας είναι ο συμβολαιογράφος που συντάσσει τη συμβολαιογραφική πράξη και τα συμβαλλόμενα μέρη (όπως π.χ. αγοραστές και πωλητές).