Αρχική ΠΟΛΙΤΙΚΗ Αποδεσμεύεται από το δήμο οικόπεδο στην Σάρδεων

Αποδεσμεύεται από το δήμο οικόπεδο στην Σάρδεων

0

Πρόκειται για το 1/3 του οικοδομικού τετραγώνου που είχε χαρακτηριστεί για αθλητική χρήση και δεν πληρώθηκαν αποζημιώσεις για τις απαλλοτριώσεις

 

Σε βαρύ κλίμα λόγω του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη στη συνεδρίαση Δημοτικού Συμβουλίου Ξάνθης – Κρατήθηκε ενός λεπτού σιγή εις μνήμη των θυμάτων  – Στο δημοτικό συμβούλιο η ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας

 

 

 

Σε βαρύ κλίμα λόγω του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη διεξήχθη η αναβληθείσα λόγω του εθνικού πένθους συνεδρίαση το δημοτικού συμβουλίου στις 3μ.μ.. Με πρόταση του αντιδημάρχου κ. Μανώλη Φανουράκη κρατήθηκε ενός λεπτού σιγή για  τα θύματα ενώ μιλώντας προς το σώμα είπε χαρακτηριστικά΄: « ως πατέρας δεν μπορώ να διανοηθώ τον  πόνο των γονιών. Ως αυτοδιοικητικός νιώθω την ευθύνη που έχουμε όλοι μας καθώς το  έργο μας δεν είναι αόριστο αφορά σε ανθρώπους». Να σημειώσουμε ότι μετά δυσκολίας συμπληρώθηκε απαρτία ενώ απουσίαζαν ο δήμαρχος και όλοι οι επικεφαλής των παρατάξεων της αντιπολίτευσης.

Συναισθήματα θλίψης και οδύνης στο δημοτικό συμβούλιο

Κατά την διάρκεια των ανακοινώσεων ο πρόεδρος  του Κέντρου Πολιτισμού Ηλίας Ασκαρίδης απηύθυνε τις ευχαριστίες του σε όλους τους συντελεστές του καρναβαλιού σημειώνοντας ότι η συμμετοχή ή τους συνέβαλλε στην μεγάλη του επιτυχία. Ο κ. Ανταμπούφης αφού εξέφρασε την οδύνη, την θλίψη αλλά και την οργή του για ένα δυστύχημα που ήταν προδιαγεγραμμένο και οδυνηρό παράδειγμα γύρω από την αντίληψη το τι είναι δημόσιο αγαθό», όπως είπε χαρακτηριστικά αναφέρθηκε στην  αναγκαιότητα να υπάρξει συζήτηση εν είδει απολογισμού όχι μόνο οικονομικού για τις ΘΛΕ και κάλεσε τον πρόεδρο να το εντάξει στην ημερήσια διάταξη στην επόμενη συνεδρίαση. Να σημειώσουμε επίσης ότι με ομόφωνη απόφαση μεταφέρεται η λαϊκή αγορά την Παρασκευή 24 Μαρτίου γιατί συμπίπτει με την εθνική γιορτή και αποφασίστηκε ομόφωνα ο προτεινόμενος προγραμματισμό προσλήψεων τακτικού προσωπικού για το 2023 και οι ειδικότητες: 1 ΔΕ διοικητικών υπηρεσιών , 4 ΔΕ οδηγών, 4 ΥΕ εργατών. Τέλος εγκρίθηκε ομόφωνα η συμμετοχή του δήμου Ξάνθης στο Δίκτυο Πόλεων με την επωνυμία «ΔΙΚΤΥΟ ΠΟΛΕΩΝ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΑΝΤΙΣΗΜΙΤΙΣΜΟΥ & ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ ΦΥΛΕΤΙΚΟΥ ΜΙΣΟΥΣ» με διακριτικό τίτλο «ΠΥΛΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ» στο οποίο θα συμμετέχουν εννέα συνολικά μητροπολιτικοί δήμοι και θα έχει έδρα την Καβάλα. Η ετήσια εισφορά του δήμου θα ανέλθει σε 2.000 ευρώ. 

Στο δημοτικό συμβούλιο η ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας – Μίλησε εκπρόσωπος του συλλόγου εργαζομένων

Για την θέση των εργαζομένων της ΕΓΝΑΤΙΑΣ στην ιδιωτικοποίησης της οδού ενημέρωσε εκπρόσωπος του συλλόγου Εργαζομένων στο πλαίσιο της ενημέρωσης στις Περιφέρειες, Δήμους και Επιμελητήρια που ανήκουν στη ζώνη διέλευσης της Εγνατίας Οδού. Ειδικότερα όπως ανέφερε η η παραχώρηση της Εγνατίας οδού και των καθέτων αξόνων θα επηρεάσει κυρίως τις τοπικές κοινωνίες από τις οποίες διέρχεται ο αυτοκινητόδρομος, αυξάνοντας υπέρμετρα το κόστος των μεταφορών και της μετακίνησης των πολιτών».

Ιδιαίτερα για τα διόδια ανέφερε πως: «Σήμερα η χρέωση των διοδίων είναι 0,03€/χλμ, και υπάρχουν αρκετές απαλλαγές για τις τοπικές κοινωνίες καθώς και δυνατότητα διεύρυνσής τους. Πριν από την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης, σύμφωνα με το ΦΕΚ 2018/25.5.2020, θα πρέπει το Δημόσιο να αυξήσει την χρέωση στα 0,04€/χλμ. Μετά την παραχώρηση η χρέωση θα είναι άμεσα 0,05€/χλμ, σύμφωνα με το άρθρο 19.2.2(ii) του σχεδίου σύμβασης παραχώρησης και μετά την 5η τμηματική προθεσμία 0,063€/χλμ, σύμφωνα με το άρθρο 19.2.2(i) του σχεδίου σύμβασης παραχώρησης. Δηλαδή θα υπερδιπλασιαστεί το κόμιστρο όλων των διοδίων, θα κοπούν όλες οι απαλλαγές και ακόμη αν θα κρατήσουν κάποιες αυτές θα είναι εις βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, μιας που η σύμβαση δεν τις προβλέπει».

«Η Εγνατία μπορεί να λειτουργήσει σαν μοχλός ανάπτυξης όλων των τοπικών κοινωνιών και θα μπορούσε να λειτουργήσει με τις κοινωνίες και τα έσοδα να τα παίρνουν αυτές μια πρόταση της Εγνατίας», σημείωσε ο εργαζόμενος προσθέτοντας ότι από τη σύμβαση δεν διασφαλίζεται η εργασία των εργαζομένων στην ΕΓΝΑΤΙΑ.

Υπέρμαχος στο να παραμείνει η ΕΓΝΑΤΙΑ κρατική δήλωσε ο Νίκος Ανταμπούφης συσχετίζοντας μάλιστα την ιδιωτικοποίησή της με την ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ και το τραγικό δυστύχημα «Σημαντικό και όχι τωρινό, είμαστε στο παρά πέντε και από αυτή την κυβέρνηση και από την προηγουμένη καθορίστηκε από τους θεσμούς και τα μνημόνια. Έχει νόημα η μεγάλη προσπάθεια να παραμείνει η Εγνατία στο Δημόσιο να συζητήσουμε καλυτέρους τρόπου διαχείρισης και όχι παραχώρηση έναντι πινακίου φακής. Να σταθεί αλληλέγγυος ο δήμος σ τους εργαζόμενους και στον δημόσιο χαρακτήρα της Εγνατίας και όχι μόνο με ένα ψήφισμα αλλά και συντονισμό ενεργειών με τα άλλα δημοτικά συμβούλια από Αλεξανδρούπολη – Ηγουμενίτσα για να πιέσουμε και να αποτρέψουμε την παραχώρηση. Οι μέρες αυτές μας δίνουν οδυνηρό παράδειγμα για το τι σημαίνει οι δημόσιες συγκοινωνίες να μη ταυτίζονται με τη ασφάλεια αλλά με το κέρδος». Ο κ. Φανουράκης υποστήριξε ότι πρέπει ο δήμος να ταχθεί στο πλευρά και των άλλων δήμων και την ΠΕΔ να μην αυξηθούν τα διόδια ενώ με πρόταση του προέδρου του Δ.Σ. αποφασίστηκε από τον σύλλογο εργαζομένων να δοθούν και αποφάσεις άλλων δήμων ώστε να αποφασιστεί και το ψήφισμα του δήμου Ξάνθης σε νέα συνεδρίαση.

Με το ζόρι αποφασίστηκε η αποδέσμευση οικοπέδου από απαλλοτρίωση

Ο αντιδήμαρχος Γιάννης Ζερενίδης εισηγήθηκε την σύμφωνη γνώμη της υπηρεσίας για άρση της απαλλοτρίωσης του 1/3 (περίπου 200 τ.μ.) οικοπέδου στο οικοδομικό τετράγωνο μεταξύ των οδών Σάρδεων – Χ. Βαμβακά που είχε χαρακτηριστεί παλαιότερα για αθλητικές εγκαταστάσεις. Όπως εξήγησε ο δήμος δεν αποζημίωσε τους ιδιοκτήτες ενώ όφειλε να το κάνει και πως τα 2/3 του οικοπέδου έχουν αποχαρακτηριστεί με απόφαση της περιφέρειας.

Ανέφερε δε πως με νόμο του 2020 δίνεται η δυνατότητα στους ιδιοκτήτες με μια απλή αίτηση να ζητήσουν την άρση της απαλλοτρίωσης στα δεσμευμένα ακίνητά τους αν δεν έχουν αποζημιωθεί.  Έτσι ο δήμος έχει δύο δυνατότητες ή να συνεχίσει την απαλλοτρίωση και να αποζημιώσει, ή να πάρει απόφαση τροποποίησης ρυμοτομικού σχεδίου δηλαδή άρση της απαλλοτρίωσης. Στην πρώτη περίπτωση θα κοστίσει 55.000 ευρώ η αποζημίωση και όπως είπε ο κ. Ζερενίδης ο δήμος δεν έχει άμεσα να διαθέσει αυτά τα χρήματα. Ως εκ τούτου πρότεινε την άρση της απαλλοτρίωσης δεδομένου ότι και το οικόπεδο είναι πολύ μικρό για την χρήση που έχει χαρακτηριστεί. Η εισήγηση δεν έτυχε ομόφωνης αποδοχής καθώς οι περισσότεροι παρόντες της αντιπολίτευση ψήφισαν Λευκό ενώ συνοδεύτηκε και από το ειρωνικό ρητορικό ερώτημα του κ. Ανταμπούφη: «Δεν έχουμε άμεσα 55.000 τα βεγγαλικά στο  καταμεσήμερο πόσο κοστίζουν;».

Μαριάννα Ξανθοπούλου

mxanthopoulou@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

«Συναγερμός» για τις επιπτώσεις της κρίσης στη Μέση Ανατολή: Πώς βλέπει την κατάσταση η κυβέρνηση και ποιες κινήσεις δρομολογούνται

Οι διπλωματικοί δίαυλοι είναι απόλυτα ανοιχτοί και υπάρχει ενημέρωση σε πραγματικό χρόνο γ…