Αρχική ΠΟΛΙΤΙΚΗ Στις «ράγες» ο διαγωνισμός για την συντήρηση της γραμμής Δράμας – Ξάνθης

Στις «ράγες» ο διαγωνισμός για την συντήρηση της γραμμής Δράμας – Ξάνθης

0

Δόθηκε το «πράσινο φως» χθες από την Διυπουργική Επιτροπή Έργων ΣΔΙΤ για έργα συντήρησης του Σιδηροδρομικού Άξονα Βορείου Ελλάδος  –  Κατασκευαστικό κόστος  171,2 εκατ. ευρώ

 

Μήκος γραμμών 481,76km και χρονοδιάγραμμα 2,5 χρόνια – Δύο ενημερωτικές ημερίδες σε Καβάλα και Αλεξανδρούπολη στις 20 και 21 Φεβρουαρίου

 

 

Εγκρίθηκαν χθες 9/2 από την Διυπουργική Επιτροπή Έργων ΣΔΙΤ και ξεκινούν δύο διαγωνισμοί ΣΔΙΤ του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Ο ένας αφορά  την ανάταξη και συντήρηση του σιδηροδρομικού άξονα Βόρειας Ελλάδας και ο άλλος τα Δικαστικά Μέγαρα Κρήτης, συνολικού κόστους επένδυσης που προσεγγίζει τα 300 εκατ.€ και κατασκευαστικού κόστους 217 εκατ. ευρώ.

Βγαίνει ο διαγωνισμός συντήρησης της γραμμής από Στρυμόνα – Αλεξανδρούπολη

Το έργο με την επωνυμία «Ανάταξη, Αναβάθμιση και Συντήρηση του Σιδηροδρομικού Άξονα Βορείου Ελλάδος» αφορά άμεσα την περιφέρεια μας και την περιφερειακή Ενότητα Ξάνθης καθώς μετά την ολοκλήρωσή του θα …σφυρίζει ξανά τρένο στην Ξάνθη. Υπενθυμίζουμε ότι  το 2015 ο ΟΣΕ έθεσε εκτός λειτουργίας τη σιδηροδρομική γραμμή Δράμα – Ξάνθη με την αιτιολογία της συντήρησης του σιδηροδρομικού δικτύου και έκτοτε το δρομολόγιο τρένου Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη …κόβεται στην Δράμα και επιβάτες μεταφέρονται με λεωφορεία στην Ξάνθη και από εκεί με τρένο στην Αλεξανδρούπολη! Πρόκειται για το ίδιο έργο που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την πρόσφατη περιοδεία του στην ΑΜΘ.

Σιδηροδρομικός άξονας  – Τεχνικά χαρακτηριστικά 

Όπως ανακοινώθηκε το έργο έχει κατασκευαστικό κόστος  171,2 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και κόστος επένδυσης 220 εκατ. ευρώ  με χρηματοδοτική συμβολή του Ταμείου Ανάκαμψης 80 εκατ. ευρώ, προβλέπεται 2,5 χρόνια κατασκευαστική περίοδος και 17,5 χρόνια περίοδος λειτουργίας και συντήρησης.

Το έργο αναμένεται να βελτιστοποιήσει τη συντήρηση και την ποιότητα του σιδηροδρομικού δικτύου και επομένως των υπηρεσιών προς το επιβατικό κοινό με αύξηση του επιπέδου ασφάλειας και αξιοπιστία των δρομολογίων.

Παράλληλα, αναμένεται να τονώσει σημαντικά τις σιδηροδρομικές μεταφορές καθώς αυξάνεται η διαθεσιμότητα και η διαλειτουργικότητα με τους ευρωπαϊκούς σιδηροδρόμους ώστε να ενισχυθούν οι διασυνοριακές συνδέσεις.

Αποτέλεσμα είναι η αύξηση των εσόδων του Οργανισμού και η μείωση της εξάρτησης από την κρατική ενίσχυση που λαμβάνει ως διαχειριστής της σιδηροδρομικής υποδομής.

Οι παρεμβάσεις θα γίνουν σε συνολικό μήκος γραμμών 481,76km και συγκεκριμένα από :Σ.Σ. Στρυμόνα έως Σ.Σ. Αλεξανδρούπολης

Σ.Σ. Πλατέως έως Σ.Σ. Ν. Καύκασος

Μεσονήσι έως Σ.Σ. Φλώρινας.

Μεταξύ άλλων προβλέπεται η ανακαίνιση κτιρίων επιβατών σε 20 σταθμούς.

«Με την ανάταξη του σιδηροδρομικού άξονα Βόρειας Ελλάδας, κάνουμε ακόμη ένα βήμα, ώστε να φέρουμε το τρένο στην πρώτη θέση των μεταφορικών επιλογών του πολίτη και των επιχειρήσεων. Μαζί με την ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού του ΟΣΕ και τον εκσυγχρονισμό του τροχαίου υλικού, καθιστούμε τον σιδηρόδρομο ένα πραγματικά ανταγωνιστικό μέσο, με ενίσχυση των διασυνοριακών συνδέσεων και ταυτόχρονη αύξηση των εσόδων. Ο σιδηρόδρομος στην Ελλάδα, πλέον εκσυγχρονίζεται και οι μεταφορές γυρίζουν σελίδα», δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής.

Διευκρινήσεις από τον Αντιπεριφερειάρχη Υποδομών ΑΜΘ Μ. Αμοιρίδη

Κληθείς για  διευκρινήσεις αναφορικά με το έργο αυτό ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Μεταφορών της ΑΜΘ κ. Μιχάλης Αμοιρίδης δήλωσε  ότι με εντολή του Πρωθυπουργού δόθηκε προτεραιότητα στο έργο αυτό που αφορά άμεσα την περιφέρειά μας και αφορά την συντήρηση και την αναβάθμιση του υφιστάμενου σιδηροδρομικού δικτύου.: «Με την ολοκλήρωση του έργου θα μπουν σε λειτουργία κανονικά και τα δρομολόγια Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη που τώρα σταματούν στην Δράμα και θα έχουμε τρένο και στην Ξάνθη». Όπως πρόσθεσε ο κ. Αμοιρίδης περισσότερες πληροφορείς για το  συγκεκριμένο έργο αλλά και τα άλλα έργα όπως η σιδηροδρομική Εγνατία που επίσης αφορούν τη περιφέρειά μας θα δοθούν σε δύο ημερίδες που θα πραγματοποιηθούν σε Καβάλα και Αλεξανδρούπολη στις 20 και 21 Φεβρουαρίου παρουσία του περιφερειάρχη ΑΜΘ και συμβούλων του ΟΣΕ», ΕΡΓΟΣΕ  και Εγνατίας ΑΕ. Στη σύσκεψη έχουν κληθεί οι δήμαρχοι της ΑΜΘ και θεσμικοί φορείς

«Λόγια ψεύτικα» η αντίδραση επικεφαλής της Ανεξάρτητης Ενωτικής Πρωτοβουλίας Κ. Κατσιμίγα

Ωστόσο ο επικεφαλής της περιφερειακής παράταξης Ανεξάρτητης Ενωτικής Πρωτοβουλίας κ. Κώστας Κατσιμίγας σε ανάρτησή του αμφισβητεί τις προθέσεις του υπουργού και του καταλογίζει: «ανέξοδη υποσχεσιολογία» και παραθέτει δηλώσεις του υπουργού κ. Καραμανλή το 2020 για την πρόοδο των σιδηροδρομικών έργων στην Βορειοανατολική Ελλάδα που είχε απαντήσει ότι το 2023 θα έχουν ολοκληρωθεί α) η αναβάθμιση του τμήματος Αλεξανδρούπολη Ορμένιο, β) η κατασκευή της γραμμής Καβάλα – Τοξότες και η γ) η ηλεκτροδότηση και σηματοδότηση του τμήματος Ορμένιο – Σβίλενγκραντ στα σύνορα με Βουλγαρία. SCRIPTA MANENT –ΤΑ ΓΡΑΠΤΑ ΜΕΝΟΥΝ…και ξεσκεπάζουν τα Ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα στα έργα αρμοδιότητας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών», επισημαίνει ο κ. Κατσιμίγας.

Όπερ έδει δείξαι ή λατινιστί: quod erat demonstrandum.!

Μαριάννα Ξανθοπούλου

mxanthopoulou@empros.gr

 

 

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Ένας νέος ΣΥΡΙΖΑ υπό διαμόρφωση: Πολιτικές αντιπαραθέσεις στο debate των υποψήφιων προέδρων

Διάθεση ενότητας, αλλά και ουσιαστικές διαφορές αναδείχθηκαν στην τηλεμαχία της Τετάρτης Ω…