Πτώση στην κατανάλωση σε σύγκριση με πέρσι, καταγράφηκε τον Δεκέμβριο του 2022 -με εξαίρεση την εβδομάδα των Χριστουγέννων – στα σούπερ μάρκετ.
Τα παραπάνω στοιχεία προκύπτουν από την εταιρεία μετρήσεων IRI με βάση τα πρώτα δεδομένα που υπάρχουν για 60 κατηγορίες βασικών προϊόντων που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ και αποτυπώνουν τις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών.
Έτσι τις τρεις εβδομάδες του μήνα, ο οποίος παραδοσιακά αποτελεί περίοδο αυξημένης κατανάλωσης καταγράφεται πτώση στον όγκο πωλήσεων και μόνο την εβδομάδα των Χριστουγέννων παρατηρείται σημαντική άνοδος σε σχέση με πέρσι.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ενώ συνολικά η μείωση του όγκου πωλήσεων ανέρχεται στο 0,8%, στον διαχωρισμό που γίνεται ανάμεσα στα προϊόντα, τα ιδιωτικής ετικέτας «πέτυχαν» αύξηση πωλήσεων ανά τεμάχιο κατά 5,2% ενώ τα επώνυμα μείωση κατά 2,5%.
Αναλυτικά με βάση την ΙRI, την εβδομάδα, από 18 έως 25 Δεκεμβρίου 2022 οι πωλήσεις σε όγκο αυξήθηκαν κατά 15,6% και σε αξία κατά 29,5% σε σύγκριση με το 2021.
Την εβδομάδα μετά τα Χριστούγεννα (έως 1 Ιανουαρίου 2023) καταγράφεται πτώση σε όγκο κατά 4,5% και πριν τα Χριστούγεννα (11 έως 18 Δεκεμβρίου 2022) κατά 4,1%. Μείωση στην κατανάλωση κατά 1,2% παρατηρείται και την πρώτη εβδομάδα του Δεκεμβρίου.
Η συνολική αξία των 60 προϊόντων που εξετάζονται είναι αυξημένη κατά 8,1% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2021 καθώς διαμορφώνεται στα 187,93 ευρώ. Στην ανάλυση που γίνεται ξεχωριστά για τα επώνυμα προϊόντα φτάνει τα 197,8 ευρώ αυξημένη κατά 8,8% ενώ στα ιδιωτικής ετικέτας καταγράφεται άνοδος κατά 14% και διαμορφώνεται στα 137,52 ευρώ.