Ιδέες για την ανανέωση και τον εμπλουτισμό του κορυφαίου θεσμού της πόλης
Τις προτάσεις τους για την ανανέωση και τον εμπλουτισμό των Θρακικών λαογραφικών Εορτών κατέθεσαν εγγράφως και δημοσίως οι δραστήριοι «Βάτραχοι», με σκοπό να αναδειχθεί με φρεσκάδα και ανανέωση το Ξανθιώτικο Καρναβάλι και να ενισχυθεί σε εκδηλώσεις, δυναμική προώθησης και νέα πρόσωπα.
Στο κείμενο που έδωσαν στη δημοσιότητα, οι Βάτραχοι παραθέτουν συγκεκριμένες προτάσεις καθώς και μία γενική παρατήρηση για τις θρακικές λαογραφικές γιορτές. Αναλυτικά:
«Παρουσιαστής/ρια της παρέλασης: Είναι σημαντικό να είναι πρόσωπο ευρείας αναγνωρισιμότητας και επικοινωνιακός, καθώς και αρκετά δραστήριος στα social media, μιας και είναι πλέον ο Nο 1 τρόπος προβολής και επικοινωνίας τόσο στις νεαρές ηλικίες όσο και στις πιο μεγάλες. Εμείς προτείνουμε τον Αλέξανδρο Τζουβέλα που πληροί όλα τα παραπάνω.
Θεματικό πάρκο: Προτείνουμε να δημιουργηθεί μέσα στον χώρο του πάρκου του Λιμνίου, ένα θεματικό πάρκο με δημιουργίες σκηνικών και διαδραστικά παιχνίδια για τους επισκέπτες που θα συνθέτουν όλα μαζί μια συγκεκριμένη ιστορία από την αρχή της διαδρομής μέχρι το τέλος της!
Live streaming: Μια πρόταση την οποία έχουμε προτείνει αρκετές φορές, είναι η μεγάλη καρναβαλική παρέλαση να προβληθεί σε live streaming μέσα από το επίσημο site του καρναβαλιού. Η δυνατότητα προσφέρεται πλέον από αρκετές εταιρίες ακόμη και στην πόλη μας). Με αυτόν τον τρόπο σταματάμε να εξαρτόμαστε από την ΕΡΤ, μιας και σχεδόν πάντα δεν προβάλλεται ολόκληρη η παρέλαση. Η εποχή μας μας δίνει τα ψηφιακά εργαλεία για να πρωτοπορήσουμε αλλά και να συλλέξουμε στοιχεία όπως, επισκεψιμότητα site, αριθμό προβολών, ηλικίες αλλά και από ποια μέρη του κόσμου παρακολούθησαν την παρέλαση. Στοιχεία χρήσιμα ώστε να χρησιμοποιηθούν αναλόγως, από το καλύτερη στόχευση κοινού σε επόμενες διοργανώσεις ή ακόμη εύρεση μεγάλων χορηγών.
Χώρος εκδηλώσεων: Να δοθεί ένας χώρος (πχ. Αίθουσα/Γυμναστήριο) σε συλλόγους ώστε να μπορέσουν να πραγματοποιήσουν εκδηλώσεις (παιδικά baldafan, party, συναυλίες).
Επιτροπή αρμάτων: Να συσταθεί και πάλι επιτροπή αρμάτων με μέλη των συλλόγων.
Έκθεση στολών: Να γίνει μια μεγάλη έκθεση με στολές από προηγούμενες χρονιές.
Social Media: Να γίνει προώθηση του καρναβαλιού μέσω social media και με άτομα τα οποία έχουν χιλιάδες ακόλουθους (influencers), αντί να στηριχτούμε σε εκτυπώσεις φυλλαδίων.
Η γενική παρατήρηση έχει να κάνει με την ταυτότητα των εορτών. Είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει μία ιδέα/θέμα πίσω από το καρναβάλι. Αυτό θα βοηθήσει στην ενίσχυση της ταυτότητας του στην οποία μεγάλο ρόλο παίζει και η ετήσια αφίσα που συνήθως είναι τυχαία και χωρίς κάποια ιδέα.
Η ταυτότητα μπορεί να ενισχυθεί με δυο τρόπους. Ο πρώτος είναι με πάγιες λύσεις, όπως το μουσείο στολής, ή κάποιο πάρκο επισκέψιμο συνδυαστικά με το μουσείο. O δεύτερος είναι με κάτι ad hoc, ετήσιο που θα είναι το θέμα της συγκεκριμένης χρονιάς, επίκαιρο ή και όχι. Αυτό μπορεί να βοηθά την οπτική επικοινωνία κάθε χρονιάς (κεντρικό εικαστικό που διαχέεται σε όλα τα μέσα επικοινωνίας) αλλά και τα άρματα (όπως παλιότερα), εκδηλώσεις, εκθέσεις, διαδραστικές εγκαταστάσεις μέσα στην πόλη..
Γιατί το καρναβάλι να κρατάει δύο μέρες ενώ θα μπορούσε να κρατάει μία εβδομάδα;
Αλλά για να κρατάει μία εβδομάδα πρέπει να υπάρχουν λόγοι για τον επισκέπτη να έρθει που “χτίζονται” με τα παραπάνω. Επίσης ας μη φοβόμαστε να εμπιστευτούμε επαγγελματίες οι οποίοι θα αναλάβουν να οργανώσουν τις γιορτές αλλά ακόμη και να χαράξουν μία νέα στρατηγική/πλάνο για αυτές».