Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα Εντός του μήνα ο διαγωνισμός για την σιδηροδρομική Εγνατία

Εντός του μήνα ο διαγωνισμός για την σιδηροδρομική Εγνατία

0

Ολοκληρώθηκε ο ανταγωνιστικός διάλογος

 

 Το μεγαλύτερο έργο στην σύγχρονη ιστορία της χώρας περνάει από την Ξάνθη

 

 

Ένα γιγάντιο έργο που πρόκειται ν’ αλλάξει την φυσιογνωμία της Βόρειας Ελλάδας βρίσκεται υπο δημοπράτηση. Πρόκειται για το έργο της Σιδηροδρομικής Γραμμής Θεσσαλονίκη-Ξάνθη

Ολοκληρώθηκε ο ανταγωνιστικός διάλογος  – Ξεκινά στις 21 Ιανουαρίου ο διαγωνισμός

Σύμφωνα με πληροφορίες από την αναθέτουσα αρχή που είναι η ΕΡΓΟΣΕ ο ανταγωνιστικός διάλογος έχει ολοκληρωθεί και ο διαγωνισμός αναμένεται να ξεκινήσει την Παρασκευή 21 Ιανουαρίου 2022. Συμμετέχουν τα σχήματα ΤΕΡΝΑ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ΑΚΤΩΡ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, ΑΒΑΞ-ALSTOM. Το έργο έχει προϋπολογισμό με ΦΠΑ τα 2,09 δισ. ευρώ και πρόκειται να χρηματοδοτηθεί από το CEF που αποτελεί βασικό μέσο χρηματοδότησης της ΕΕ για την προώθηση της ανάπτυξης, της απασχόλησης και της ανταγωνιστικότητας μέσω στοχοθετημένων χρηματοδοτήσεων σε έργα υποδομής σε Πανευρωπαϊκό επίπεδο. Πληροφορίες αναφέρουν πως ήδη έχουν δημιουργηθεί συμμαχίες για την ανάληψή του.

Το μεγαλύτερο έργο στην σύγχρονη ιστορία της χώρας

Η Σιδηροδρομική Γραμμή Θεσσαλονίκη-Ξάνθη, η επονομαζόμενη και σιδηροδρομική Εγνατία καθώς συνδέεται και με την άλλη γραμμή Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο,

αυτή τη στιγμή θεωρείται το μεγαλύτερο υπό δημοπράτηση δημόσιο έργο της χώρας. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως είναι έργο των ρεκόρ. Είναι η μεγαλύτερη σιδηροδρομική εργολαβία όλων των εποχών, η πρώτη φορά που ένα σιδηροδρομικό έργο ξεπερνά όλα τα άλλα είδη έργων στη χώρα. Επίσης σπάει το ρεκόρ της γραμμής 4 του Μετρό και γίνεται το μεγαλύτερο δημόσιο έργο όχι μόνο αυτή την εποχή αλλά της σύγχρονης ιστορίας της χώρας.

Σιδηροδρομική Γραμμή Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο 1,33 δισ. ευρώ

Αφορά στην μετατροπή της γραμμής σε διπλή, ηλεκτροκινούμενη υψηλών ταχυτήτων. Είναι έργο στρατηγικής σημασίας για τη χώρα γιατί ανοίγει την πόρτα στις εμπορευματικές μεταφορές μεταξύ Ελλάδας και Βουλγαρίας. Αναμένεται η τελική χρηματοδότηση του έργου. Αναθέτουσα αρχή είναι η ΕΡΓΟΣΕ. Το έργο αυτό ουσιαστικά επιδιώκει να μεγιστοποίηση στην προσπάθεια της χώρας ως μεγάλος εμπορευματικός κόμβος στη νότιο-ανατολική Ευρώπη. Συμμετέχουν τα σχήματα ΤΕΡΝΑ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ΑΚΤΩΡ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, ΑΒΑΞ-ALSTOM.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο πρωθυπουργός κατά την επίσκεψή του στην Αλεξανδρούπολη και Κομοτηνή την Παρασκευή 13 Ιανουαρίου πρόκειται να αναφερθεί στα δύο αυτά εμβληματικά έργα.

Μαριάννα Ξανθοπούλου

mxanthopoulou@empros.gr

 

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Επιστροφή 1055 αρχαίων νομισμάτων στην Τουρκία

Μία συμβολική κίνηση μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας στο πλαίσιο της προστασίας της πολιτιστικ…