Τιμωρήθηκαν για το πειθαρχικό παράπτωμα της αμελούς ή ατελούς εκπλήρωσης του υπηρεσιακού καθήκοντος και της ανάρμοστης για υπάλληλο συμπεριφοράς
Ο Διδασκαλικός Σύλλογος στέκει στο πλευρό τους και δη στον εκπαιδευτικό που παραπέμπεται στο πειθαρχικό συμβούλιο
Στο πλευρό των εκπαιδευτικών του Μειονοτικού Δημοτικού Σχολείου Δεκάρχου στέκει το Διοικητικό Συμβούλιο του Διδασκαλικού Συλλόγου Ξάνθης. Στο σημείο αυτό, επισημαίνεται πως οι εν λόγω εκπαιδευτικοί τιμωρήθηκαν για το πειθαρχικό παράπτωμα της αμελούς ή ατελούς εκπλήρωσης του υπηρεσιακού καθήκοντος, καθώς και για το πειθαρχικό παράπτωμα της ανάρμοστης για υπάλληλο συμπεριφοράς εντός της υπηρεσίας και μάλιστα με παραπομπή του ενός εκπαιδευτικού στο πειθαρχικό συμβούλιο.
Ειδικότερα, τιμωρήθηκαν για τη μη τήρηση της εφαρμογής του εγκεκριμένου εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος του σχολείου, αφού προβλεπόμενο διάλειμμα πραγματοποιήθηκε σε διαφορετική ώρα από αυτήν που αναφέρεται στο πρόγραμμα του σχολείου, καθώς επίσης για την αλλαγή αυτή δεν ενημερώθηκαν τα αρμόδια υπηρεσιακά όργανα και δεν έγιναν οι σχετικές ενέργειες από μέρους της διοίκησης του σχολείου.
Δηλαδή, όπως αναφέρει στη σχετική ανακοίνωσή του ο ΔΣΞ, στο πλαίσιο της διδακτικής ενότητας «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» και κατά τη διάρκεια της πραγματοποίησης δραστηριοτήτων και, προκειμένου να ολοκληρωθούν αυτές, προέβησαν στην τροποποίηση της διδακτικής ώρας με μετάθεση του διαλείμματος, χωρίς, ωστόσο να υπάρξει καμία παραβίαση της ώρας αποχώρησης των μαθητών από τη σχολική μονάδα.
Ο Διδασκαλικός Σύλλογος αντιτείνει πως Σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία (Αρ. Πρωτ.: 122854/Η2/30-9-2021) η υλοποίηση της διδακτικής ενότητας «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» στο ωρολόγιο πρόγραμμα των μειονοτικών σχολείων υλοποιείται με διάχυση των θεματικών ενοτήτων σε όλα τα προσφερόμενα γνωστικά αντικείμενα τόσο του ελληνόφωνου όσο και του μειονοτικού προγράμματος, κατόπιν αγαστής συνεργασίας των εκπαιδευτικών και απόφασης του Συλλόγου Διδασκόντων εκάστης σχολικής μονάδας. Θεωρεί, λοιπόν, σύμφωνα και με τα παραπάνω πως ο Σύλλογος Διδασκόντων μπορεί, ειδικά σε ένα ολιγοθέσιο σχολείο λόγω του περιορισμού του διδακτικού χρόνου, της έλλειψης συνοχής, αλλά και της απαραίτητης ευελιξίας για την υλοποίηση των δραστηριοτήτων, να ενοποιήσει διαφορετικές ομάδες μαθητών, αν παραστεί ανάγκη, και σε ελάχιστες και μόνο των περιπτώσεων, να προβεί στην τροποποίηση της διδακτικής ώρας για παιδαγωγικούς και μόνο λόγους και εκπλήρωσης των μαθητικών στόχων.
Για τους παραπάνω λόγους ζητά την ανάκληση της «τιμωρητικής», όπως τη χαρακτηρίζει, απόφασης και τη μη παραπομπή του εκπαιδευτικού στο Πειθαρχικό Συμβούλιο.