Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Ώθηση στις ψηφιακές δεξιότητες δίνει το STEAMing the Future σε μαθητές της Ξάνθης

Ώθηση στις ψηφιακές δεξιότητες δίνει το STEAMing the Future σε μαθητές της Ξάνθης

0

Η παρουσίαση του προγράμματος στην Ξάνθη έλαβε χώρα στο ‘’Xanthi Techlab’’ το πρωί της Κυριακής

Εκπρόσωποι του Κολλεγίου ’’Anatolia’’ μίλησαν στο ‘’Ε’’ για τις θεματικές και τους στόχους του προγράμματος που απευθύνεται σε μαθητές 14-18 ετών

Το καινοτόμο δωρεάν πρόγραμμα STEAMing the Future που ξεκίνησε για πρώτη φορά στις 3 Δεκεμβρίου «συστήθηκε» στον χώρο του Xanthi TechLab το πρωί της Κυριακής 18/12. Αξίζει να σημειωθεί πως το Κολλέγιο ‘’Anatolia’’ αποτελεί τον φορέα υλοποίησης, ενώ την υποστήριξη έχει αναλάβει το Ίδρυμα Μποδοσάκη. Το πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές/τριες από 14 έως 18 ετών και μόλις ολοκλήρωσε τον πρώτο κύκλο των δια ζώσης μαθημάτων του.

Ο κάθε κύκλος μαθημάτων αποτελείται από επτά μαθήματα. Όσον αφορά τα δια ζώσης, αυτά ολοκληρώνονται σε δύο Σαββατοκύριακα και τα online σε τρία. Χαρακτηριστικά οι θεματικές περιλαμβάνουν: Εισαγωγή στον Προγραμματισμό, Ρομποτική και Αυτοματοποίηση, Διαδίκτυο Πραγμάτων, Σχεδίαση 3D,Ανάπτυξη Εφαρμογών, Μεγάλα Δεδομένα και Αναλυτική, Επιστήμη των Πολιτών. Τέλος, οι μαθητές/τριες θα λάβουν βεβαίωση συμμετοχής με την ολοκλήρωση παρακολούθησης ενός πλήρους κύκλου μάθησης.

Δηλώσεις από εκπροσώπους του Κολλεγίου ’’Anatolia’’, του Κέντρου STEM Κολλεγίου και του ‘’Xanthi Techlab’’

«Επιδιώκουμε τα παιδιά να αντιληφθούν έναν νέο τρόπο προσέγγισης της μάθησης»
Δρ. Πάνος Βλάχος
Πρόεδρος του Κολλεγίου’’Anatolia’’

Ο Δρ. Πάνος Βλάχος, Πρόεδρος του Κολλεγίου’’Anatolia’’ ανέφερε τα ακόλουθα: «Είμαστε εδώ, στην Ξάνθη στο πλαίσιο της λογικής του ‘’Anatolia’’ να κάνει διάχυση καινοτόμων προγραμμάτων και βέλτιστων πρακτικών σε όλη την Ελλάδα. Το πρόγραμμα είναι τριετές. Η λογική του προγράμματος δεν είναι να προσεγγίσει μόνο παιδιά που τους ενδιαφέρει να ασχοληθούν με την τεχνολογία, με τα μαθηματικά ή με το engineering, αλλά να αντιληφθούν έναν νέο τρόπο προσέγγισης της μάθησης. Έχει κομμάτι διαδικτυακό, όπως επίσης και δια ζώσης με την υποστήριξη του Ιδρύματος Μποδασάκη. Στοχεύει να εμπλέξει τους νέους ανθρώπους σε νέες τεχνολογίες, να τους κάνει, δηλαδή, κάτι εφαρμοσμένο. Να δουν μικρές εφαρμογές και αυτό να τους ‘’χτίσει’’ μία λογική-ένα ενδιαφέρον, αλλά και μία προσέγγιση στη λογική της μάθησης. Επιπροσθέτως, αξιοσημείωτο είναι πως πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Tech Lab. Μαζί με αυτό κάνουμε και προγράμματα στην ορεινή Θράκη, στα πομακοχώρια , όπου προσφέρουμε κάποια ιδιαίτερα προγράμματα στα παιδιά αυτά. Έτσι, θέλουμε να προσφέρουμε κι εμείς σε αυτή την περιοχή μία νέα λογική στην εκπαίδευση, μιας και έχει μία ιδιαίτερη πολυπολιτισμικότητα.

«Στοχεύουμε στις ψηφιακές δεξιότητες, μιας και αποτελούν κομμάτι της καθημερινότητάς μας!»
Δρ. Ηρώ Κολιάκου
Συντονίστρια Κέντρου STEM Κολλεγίου ‘’Anatolia’’

Η Δρ.Ηρώ Κολιάκου ως Συντονίστρια του Κέντρου STEM Κολλεγίου περιέγραψε τους στόχους του προγράμματος.

Σημείωσε: «Το πρόγραμμα έχει ως στόχο να καλλιεργήσει ψηφιακές δεξιότητες, την κριτική σκέψη, τη συνεργασία, την συμπερίληψη. Στοχεύουμε στις ψηφιακές δεξιότητες, καθώς αποτελούν κομμάτι της καθημερινότητάς μας. Ειδικότερα, ως ψηφιακή δεξιότητα ορίζουμε την ικανότητά μας να μπορούμε να χρησιμοποιούμε αποτελεσματικά μία συσκευή, μία εφαρμογή, κάτι, άλλωστε που είναι απαραίτητο για την ζωή μας. Άρα, αυτό το πρόγραμμα δεν απευθύνεται μόνο σε μαθητές που θέλουν να ακολουθήσουν έναν κλάδο σχετικά με την επιστήμη και την τεχνολογία, αλλά αφορά όλους τους μαθητές, καθώς αυτό είναι κομμάτι της καθημερινότητάς μας. Το πρόγραμμα αυτό είναι με την υποστήριξη του Ιδρύματος Μποδοσάκη και θα ‘’τρέξει’’ για τρία χρόνια. Τώρα ολοκληρώθηκε ο πρώτος κύκλος, ο οποίος αποτελείται από δύο Σαββατοκύριακα. Ο επόμενος κύκλος θα πραγματοποιηθεί τα δύο πρώτα Σαββατοκύριακα του Απριλίου. Επίσης, έχουμε δημιουργήσει και μία ιστοσελίδα την οποία θέλουμε να την έχουμε ως αποθετήριο, ώστε να βάζουμε υλικό, το οποίο θα είναι ‘’ανοιχτό’’ και προσβάσιμο σε μαθητές, αλλά και σε εκπαιδευτικούς που θέλουν να μάθουν αυτά τα καινούργια θέματα».

«Η παρούσα ιδιαίτερη και συνάμα καινοτόμα δράση αποτελεί την αρχή για νέες συνεργασίες με το ‘’Anatolia’’»
Δημήτρης Γιαννακούδης
Υπεύθυνος Συντονιστής ‘’Xanthi Techlab’’

O Υπεύθυνος Συντονιστής του ‘’Xanthi Techlab’’ Δημήτρης Γιαννακούδης, πρόσθεσε, συμπληρωματικά: «Ουσιαστικά σήμερα ολοκληρώθηκε ο πρώτος κύκλος του προγράμματος ‘’STEAMing the Future’’ με το Κολλέγιο ‘’Anatolia’’και χρηματοδότηση από το Ίδρυμα Μποδοσάκη. Πρόκειται για μία ιδιαίτερη και συνάμα καινοτόμα δράση, γιατί μπήκαμε στη διαδικασία να μάθουμε σε μαθητές λυκείου και γυμνασίου πώς να φτιάξουν έναν μετεωρολογικό σταθμό, πώς να μαζέψουν δεδομένα. Επιπλέον, έμαθαν περισσότερα για την κοινωνία των πολιτών, για την τρισδιάστατη εκτύπωση. Μας δίνει πολύ μεγάλη χαρά που όλο αυτό έχει ανταπόκριση! Αξιοσημείωτο είναι πως συμμετείχαν είκοσι περίπου άτομα. Σήμερα, είχαμε κοντά μας και τον Πρόεδρο του ‘’Anatolia’’, τον Δήμαρχο, εκπρόσωπο του Αντιπεριφερειάρχη. Καταληκτικά, επισημαίνουμε πως το πρόγραμμα θα συνεχιστεί και τη νέα χρονιά! Ειδικότερα, στις αρχές Απριλίου ξεκινά ο δεύτερος κύκλος. Οπότε είναι η αρχή για νέες συνεργασίες με το ‘’Anatolia’’».

Χρύσα Κιατίπη

chkiatipi@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από Χρύσα Κιατίπη
Περισσότερα άρθρα από ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Επιστροφή 1055 αρχαίων νομισμάτων στην Τουρκία

Μία συμβολική κίνηση μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας στο πλαίσιο της προστασίας της πολιτιστικ…