Αρχική ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Επιχειρηματικότητα Ζητείται πίσω η επιστρεπτέα από όσους δεν τήρησαν τις προϋποθέσεις

Ζητείται πίσω η επιστρεπτέα από όσους δεν τήρησαν τις προϋποθέσεις

0

Δεν προβλέπεται δικαίωμα ενστάσεων για τυχόν αστοχίες. Περιορισμένες εκτιμάται ότι είναι οι περιπτώσεις στην Ξάνθη

Στο αίτημα και τις προδιαγραφές για οριστική προθεσμία φορολογικών δηλώσεων 1/3-30/6, καθώς και στην εφαρμογή της Ψηφιακής κάρτας εργασίας αναφέρεται, μιλώντας στο «Ε» η πρόεδρος των λογιστών Ρ. Μπατζακίδου

«Ραβασάκια» για επιστροφή ποσών της επιστρεπτέας που δόθηκε για την πανδημία, έφτασαν στις αρχές του μήνα στις επιχειρήσεις που δεν τήρησαν τους όρους και τις προϋποθέσεις που έθετε ο νόμος.

Ζήτημα προκύπτει στις περιπτώσεις που κρίθηκε ότι δεν τηρήθηκε ο όρος διατήρησης του προσωπικού, αφού με βάση την αυτόματη λήψη των δεδομένων από το σύστημα ΕΡΓΑΝΗ, διαπιστώθηκαν αστοχίες ή λάθος υπολογισμός, ενώ την ίδια στιγμή δεν έχει προβλεφθεί δικαίωμα ενστάσεων, ώστε να μπορούν να δώσουν επεξηγήσεις οι επιχειρήσεις.

Όπως σημειώνει στο «Ε», η πρόεδρος των λογιστών της Ξάνθης κ. Ρένα Μπατζακίδου, οι περιπτώσεις εκτιμάται ότι δεν είναι πολλές, ωστόσο πρόβλημα αντιμετωπίζουν κάποιες επιχειρήσεις που δεν έδωσαν σημασία στον όρο της διατήρησης του προσωπικού εν μέσω της πανδημίας και τώρα καλούνται να επιστρέψουν όλο το ποσό. Λογιστές αναφέρουν ακόμη ότι, οι πρώτες τρεις επιστρεπτέες δόθηκαν με μορφή δανεισμού, οπότε δεν ίσχυε ο εν λόγω όρος, όμως στη συνέχεια ενσωματώθηκε στο γενικό πλαίσιο κι έτσι κάποιοι δεν κατάφεραν να τηρήσουν την προϋπόθεση.

Διεκδικούν τα δικαιώματά τους οι λογιστές

Οι λογιστές πάντως, συνεχίζουν το «σερί» των επιβαρυμένων υποχρεώσεων που εντάθηκε ιδιαίτερα την περίοδο της πανδημίας και διαμαρτύρονται, τονίζοντας ότι βρίσκονται στα όρια της εξουθένωσης. «Ζητούμε επιτακτικά να μας αναγνωριστούν δικαιώματα, όπως είναι το δικαίωμα στην ασθένεια, το δικαίωμα στην ξεκούραση, καθώς οι πολλές και συνεχείς προθεσμίες δε μας επιτρέπουν απουσία, διεκδικούμε κατώτερες αμοιβές, αλλά και προάσπιση των επιχειρήσεών μας, αφού στην πραγματικότητα δεν υπάρχει κατοχύρωση του επαγγέλματος», αναφέρει η κ. Μπατζακίδου, εξηγώντας ότι ακόμη και το δεκαήμερο της παράτασης χωρίς προσαυξήσεις ή πρόστιμα που προβλέφθηκε για την περίπτωση ασθένειας λογιστή, χορηγείται μόνο στην περίπτωση που ο τελευταίος εξεταστεί σε δημόσιο νοσοκομείο, πράγμα που δεν είναι πάντα ούτε εφικτό, αλλά ούτε και αναγκαίο.

«Αν είναι έτοιμοι οι νόμοι, οι εγκύκλιοι, τα έντυπα και με πλήρη στοιχεία το σύστημα στις 28/2, τότε πράγματι μπορούμε να διαχειριστούμε τις φορολογικές δηλώσεις σε ένα 4μηνο»
Ρένα Μπατζακίδπυ
Πρόεδρος Λογιστών-Φοροτεχνικών Ξάνθης

«Όνειρο απατηλό» η υποβολή φορολογικών δηλώσεων με κλειδωμένα δεδομένα και οριστική προθεσμία

Ως προς το ζήτημα του καθορισμού σαφούς και οριστικού χρονοδιαγράμματος υποβολής των φορολογικών δηλώσεων, με αφορμή το αίτημα που διαμορφώθηκε στην πρόσφατη συνάντηση των Προεδρείων του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος και της ΠΟΦΕΕ και αφορά το διάστημα 1 Μαρτίου έως 30 Ιουνίου κάθε έτους, η κα Μπατζακίδου επισημαίνει: «αν δεν αλλάξουν τα δεδομένα, δυστυχώς αυτό δεν μπορεί να συμβεί. Αν είναι έτοιμοι οι νόμοι, οι εγκύκλιοι, τα έντυπα και με πλήρη στοιχεία το σύστημα στις 28/2, τότε πράγματι μπορούμε να ανταποκριθούμε σε ένα τετράμηνο. Όμως τα τελευταία χρόνια, υπηρεσίες (πχ ΕΦΚΑ, στρατός κλπ) μπορεί να αλλάξουν τα δεδομένα εντός του διαστήματος υποβολής των δηλώσεων, οπότε πρέπει να κάνουμε τροποποιητικές. Αυτό είναι και επιπλέον φόρτος και καθυστέρηση της διαδικασίας».

Σύγχυση με τα έξοδα στο myData

Μεγάλη σύγχυση επικρατεί επιπλέον σε λογιστικά γραφεία και επιχειρήσεις με τα ηλεκτρονικά λογιστικά βιβλία του myData αναφορικά με τα έξοδα, λόγω των αποκλίσεων που εμφανίζονται. Κι αυτό γιατί, όπως εξηγεί η κα Μπατζακίδου, αρχικά για το 2022 θα ελέγχονταν μόνο τα έξοδα, ωστόσο τον Μάρτιο του 2022 ενημερώθηκαν οι επιχειρήσεις ότι έως 31/10 έπρεπε να ανεβάσουν και τα έξοδα. Φυσικά λόγω των αποκλίσεων δόθηκε παράταση έως 31/12, ωστόσο το πρόβλημα παραμένει, αφού ακόμη και από την ΑΑΔΕ δεν διασταυρώνονται συγκεκριμένα έξοδα (πχ λογιστικές τακτοποιήσεις, αγορές τεχνολογικού εξοπλισμού χωρίς ΦΠΑ κ.ά.). «Το ΥΠΟΙΚ απαιτεί να ανταποκριθούμε, όμως η μεταρρύθμιση έχει κενά», σημειώνει η πρόεδρος των λογιστών.

Νέος… πανικός αναμένεται με την εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας στις ΜμΕ επιχειρήσεις

Νέες περιπέτειες προβλέπονται με την εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας, στη δεύτερη φάση της, που αφορά τις ΜμΕ. Η διαδικασία απογραφής του ωραρίου απασχόλησης των εργαζομένων ξεκίνησε την 1η Νοεμβρίου και οι επιχειρήσεις έχουν προθεσμία έως τις 30 Νοεμβρίου για την ολοκλήρωσή της. Ωστόσο, η κα Μπατζακίδου, εκτιμά ότι θα προκύψουν ζητήματα, καθώς δεν είναι γνωστό πώς θα εξασφαλίζεται σε κάθε περίπτωση επιχείρησης η διαθεσιμότητα επιβεβαίωσης από τον εργοδότη της δήλωσης του ωραρίου από τον εργαζόμενο. Σημειώνεται πάντως, ότι από την 1η Ιουλίου η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας εφαρμόζεται σε όλες τις τράπεζες και τα σούπερ μάρκετ που απασχολούν περισσότερους από 250 εργαζόμενους.

 

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επιχειρηματικότητα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Πρόγραμμα “Σπίτι μου 2”: Ο χρόνος μετράει αντίστροφα για την έναρξή του

Τα ψιλά γράμματα που πρέπει να προσέξετε O χρόνος για την έναρξη της διαδικασίας υποβολής …