Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ «Δια χειρός Σωτήρη»: 73 χρόνια σταθερής παρουσίας στο παραδοσιακό σουτζουκάκι!

«Δια χειρός Σωτήρη»: 73 χρόνια σταθερής παρουσίας στο παραδοσιακό σουτζουκάκι!

0

Η ταυτότητα της γνωστής επιχείρησης, η εμπορική δραστηριότητα, οι προτιμήσεις των καταναλωτών με κατάληξη στο «σήμερα»

Σ. και Μ. Τσιακίρογλου: «Στοχεύουμε στον εναρμονισμό με τις νέες συνθήκες, να προσεγγίζουμε νέους καταναλωτές, ενώ συνάμα να κρατάμε τη γεύση που έχουν εμπιστευτεί οι παλιοί»

Η επιχείρηση «δια χειρός Σωτήρη» με μία μακρόχρονη παράδοση στα σουτζουκάκια που αποτελούν και το σήμα κατατεθέν αναντίρρητα έχει αφήσει την σφραγίδα της στην τοπική αγορά και όχι μόνο…

Πάνω από 70 χρόνια η παράδοση περνά από τον πατέρα στον γιο και έπειτα στην κόρη, ώσπου σήμερα φτάνουμε στην τρίτη γενιά με την σκυτάλη της ιδιοκτησίας να ανήκει στη Μαίρη Τσιακίρογλου, η οποία, βέβαια παρέλαβε την επιχείρηση από τον πατέρα της, Σωτήρη Τσιακίρογλου κι εκείνος από τον δικό του πατέρα, Νικόλαο Τσιακίρογλου. Σήμερα, επί της 28ης Οκτωβρίου πατέρας και κόρη είναι εκεί, έτοιμοι να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις ακόμα και του πιο απαιτητικού γευσιγνώστη. «Λαχταριστά» σουτζουκάκια, με διαλεγμένες πρώτες ύλες, «επενδυμένα» με μία «πλούσια» ποικιλία μπαχαρικών μας… «παίρνουν» τη μύτη κάθε φορά που περνάμε από εκεί. Τηγανητές πατάτες, σαλάτες και αλοιφές «καλύπτουν» όλα τα γούστα μέσα από ένα πλήρως ανανεωμένο μενού.

Το ’’Ε’’, στο πλαίσιο ενός οδοιπορικού στις επιχειρήσεις του τόπου μας με μεγάλη ιστορία, έκανε στάση στο «δια χειρός Σωτήρη» και συνάντησε τον τέως ιδιοκτήτη της επιχείρησης, κ. Σωτήρη Τσιακίρογλου και την νυν ιδιοκτήτρια, Μαίρη. Κατά τη διάρκεια της συζήτησης «ξύπνησαν» μνήμες του παρελθόντος εμποτισμένες με ένα είδος νοσταλγικής διάθεσης στο πλαίσιο μίας ζεστής φιλοξενίας στον χώρο δραστηριότητας. Βαθμηδόν το «τότε» έφερε το «τώρα», «έφερε στο φως» τη συνταγή της επιτυχίας πλάι στις «προκλήσεις» του κλάδου…

Ο κ. Σωτήρης και η κα Μαίρη Τσιακίρογλου με φόντο την επιχείρηση

Η συνέντευξη με τον κ. Σωτήρη και την κα Μαίρη Τσιακίρογλου

‘’Ε’’: Πότε ξεκίνησε η λειτουργία της επιχείρησης; Από ποιον; Πού βρισκόταν «χθες» και πού «σήμερα;»

Σ.Τ.:Ο πατέρας μου από το 1949 αγόρασε ένα ήδη έτοιμο κατάστημα επί της Παναγή Τσαλδάρη, το οποίο λειτουργούσε με τον προηγούμενο ιδιοκτήτη από το 1924 μέχρι το 1949. Ο πατέρας μου αγόρασε την επιχείρηση ουσιαστικά, όχι το ακίνητο. Από το 1949 σε εκείνο τον χώρο λειτούργησε μέχρι το 1978. Η ημερομηνία αυτή έγινε ορόσημο, μιας και τότε υλοποιήθηκε η διάνοιξη της Παναγή Τσαλδάρη, το κατάστημα «έπεσε» με αποτέλεσμα να μεταφέρει την επιχείρηση στον ιδιόκτητο χώρο στην 28ης Οκτωβρίου. Έτσι, από το 1978 μέχρι και σήμερα βρίσκεται σε αυτή την τοποθεσία.

Φωτογραφία από το αρχείο της οικογένειας
από την επιχείρηση επί της Π. Τσαλδάρη το 1949

‘’Ε’’: Ποιος συνέχισε την επιχείρηση μετά από εσάς;

Σ.Τ.: Αρχικά, την επιχείρηση ξεκίνησε ο πατέρας μου, ο Νικόλαος Τσιαρίκογλου, το ’81 ήρθα εγώ μέχρι και τον Μάιο του 2015 και έπειτα συνέχισε η Μαίρη η Τσιακίρογλου, η κόρη μου, η οποία αποτελεί στην ουσία την τρίτη γενιά.

‘’Ε’’: Πού οφείλει την επιτυχία της η επιχείρηση κατά την γνώμη σας;

Σ.Τ. και Μ.Τ.: Η διαχρονικότητα που υπάρχει στο κατάστημα, στη συνέχεια είναι η σωστή και ποιοτική χρήση υλικών, η σωστή συμπεριφορά, η καθαριότητα, η διαπροσωπική επικοινωνία με τον πελάτη, όπως επίσης και η εξωστρέφεια, ο εναρμονισμός με τις νέες συνθήκες, με τον τρόπο διασκέδασης των νέων, διότι πρέπει να προσεγγίσεις και τους νέους καταναλωτές, ενώ συνάμα να κρατήσεις και τους παλιούς. Αυτό, άλλωστε αποτελεί και το «στοίχημα» για κάθε επιχείρηση που έχει μακροχρόνια πορεία.

‘’Ε’’: Ποια είναι η «ταυτότητά» σας;

Σ.Τ.: Το brand name μας είναι τα κεφτεδάκια-σουτζουκάκια, τα οποία είναι και το μεγάλο μας «όπλο», όχι μόνο στην Περιφέρεια, αλλά και πανελλαδικά, όπως συνηθίζουμε να το αποκαλούμε. Το 70% των πελατών μας καταναλώνουν σουτζουκάκι.

Ο Νικόλαος Τσιακίρογλου, ιδρυτής της επιχείρησης

‘’Ε’’: Η αποδοχή και ευρύτερα η κατανάλωση με το πέρασμα των χρόνων έχει σημειώσει κάποια διαφοροποίηση;

Μ.Τ.: Σαφώς και το σουτζουκάκι-κεμπάπ είναι το βασικό προϊόν της επιχείρησης, το σήμα κατατεθέν της, όμως από εκεί και πέρα όσο προχωρούν οι γενιές και παράλληλα μεταβάλλονται οι καταναλωτικές συνήθειες, πρέπει να προσαρμόζεις την επιχείρησή σου στα νέα διατροφικά δεδομένα. Οπότε ναι, έχουν γίνει και κάποιες «προσθήκες» με νεωτεριστικές ιδέες για να μπορέσουμε να προσεγγίσουμε διαφορετικές ηλικίες. Ο ανταγωνισμός είναι πάρα πολύ μεγάλος και οφείλεις να μάθεις να προσαρμόζεσαι σε αυτόν, είναι πολύ ρευστή η κατάσταση.

‘’Ε’’: Έχει ανανεωθεί ο χώρος και ειδικότερα ο εξοπλισμός από παλιά;

Σ.Τ.: Έχει εκσυγχρονιστεί μηχανολογικά όλος ο εξοπλισμός, ώστε να υπάρχει και περισσότερος ελεύθερος χρόνος. Συνεπώς, η δουλειά γίνεται πιο εύκολη και αποτελεσματική. Με την ανακαίνιση που κάναμε δώσαμε έμφαση στον καθαρό χώρο μέσα, ώστε ο κόσμος που έρχεται να αισθάνεται άνετος, να βρίσκεται στο καλύτερο σημείο όπου θα μπορέσει να περάσει καλά.

‘’Ε’’: Ποια είναι τα ‘’tips’’ για να «κερδίσετε» την αποδοχή του μέσου καταναλωτή;

Μ.Τ.: Εκτός από τις καταναλωτικές συνήθειες, πρέπει να κατοχυρώσεις και την καλή παροχή υπηρεσίας ευρύτατα, να είσαι ευγενικός, να είναι καθαρή η επιχείρησή σου και φυσικά να υπάρχει και η επικοινωνία με το καταναλωτή.

‘’Ε’’: Πόσα άτομα απασχολεί σήμερα η επιχείρηση;

Σ.Τ.: Στην επιχείρηση απασχολούμαστε εγώ, ο πατέρας μου και τέσσερα άτομα. Εμείς οι δύο είμαστε στο σέρβις για λόγους αποτελεσματικότερης διαπροσωπικής επικοινωνίας με τους πελάτες.

‘’Ε’’: Έχει «αγγίξει» σημαντικά η κρίση τον καταναλωτή; Πώς τη βιώνετε, εσείς;

Μ.Τ.: Ουσιαστικά προερχόμαστε από μία «τρίδυμη» κρίση, οικονομική, υγειονομική και τώρα και ενεργειακή. Προφανώς ο καταναλωτής έχει μετριάσει στο μέτρο του δυνατού τις καταναλωτικές του συνήθειες. Στο πλαίσιο αυτό η κάθε επιχείρηση ανάλογα με τα δικά της δεδομένα προσαρμόζεται για να εξασφαλίσει τη βιωσιμότητα.

Χρύσα Κιατίπη

chkiatipi@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Με το πρώτο κρύο φτηνό πετρέλαιο

Καλό timing – Βροχηδόν οι παραγγελίες Μεγάλη επιστροφή στο πετρέλαιο θέρμανσης γιατί…