Αρχική ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Πετρέλαιο κίνησης: Ο φόβος του λαθρεμπορίου «πιέζει» για επιστροφή της επιδότησης

Πετρέλαιο κίνησης: Ο φόβος του λαθρεμπορίου «πιέζει» για επιστροφή της επιδότησης

0

Μέχρι και πάνω από 80 λεπτά το λίτρο είναι σήμερα η διαφορά ανάμεσα στο κίνησης και το θέρμανσης

Έντονη ανησυχία προκαλεί στο κυβερνητικό στρατόπεδο η μεγάλη απόκλιση τιμών μεταξύ του πετρελαίου κίνησης και του πετρελαίου θέρμανσης, εξαιτίας του ότι δημιουργούνται ευνοϊκές συνθήκες για έξαρση στο φαινόμενο του λαθρεμπορίου.

Ως άμεση λύση προκρίνεται αυτή της επιστροφής της επιδότησης στο diesel κίνησης, έτσι ώστε να μπορέσει να κλείσει η ψαλίδα ανάμεσα στα δύο είδη καυσίμων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στο πρόσφατο παρελθόν και σε πολύ καλύτερες συνθήκες, η πολιτεία προσπαθούσε με κάθε τρόπο να κρατήσει κοντά τις τιμές στα δύο είδη του πετρελαίου, προκειμένου να αποφευχθούν τέτοιου είδους φαινόμενα και ως εκ τούτου να διατηρήσουν τα κεκτημένα στο κομμάτι των δημοσίων εσόδων από τον ΕΦΚ.

Εξάλλου, στην κυβέρνηση θεωρούν υψηλής προτεραιότητας την δημοσιονομική σταθερότητα με ορίζοντα στην απόκτηση της επενδυτικής βαθμίδας.

Τα σενάρια για το ύψος της επιδότησης

Όλες οι πληροφορίες συγκλίνουν στην εκτίμηση ότι το μέτρο της επιδότησης στην αντλία για το diesel κίνησης θα επιστρέψει την 1η Νοεμβρίου και δεν αποκλείεται να είναι υψηλότερο από αυτό που ίσχυε στις 30 Σεπτεμβρίου. Δηλαδή να πάει στα 20 ή 25 λεπτά το λίτρο αντί των 15 λεπτών.

Τα πάντα, όμως, θα εξαρτηθούν από την πορεία των τιμών τις επόμενες ημέρες και αυτό διότι οι όποιες αποφάσεις θα ληφθούν στις αρχές της επομένης εβδομάδος, έτσι ώστε να δοθεί ο απαραίτητος χρόνος προετοιμασίας, ώστε να υλοποιηθεί το μέτρο.

Το σενάριο που θέλει την επιδότηση στο diesel κίνησης να είναι στα 25 λεπτά το λίτρο σημαίνει ότι η μέση τιμή θα διαμορφωθεί στα 1,885 ευρώ, σε μέσα επίπεδα από 2,135 ευρώ το λίτρο που είναι σήμερα.

Παράλληλα, η μέση τιμή για το πετρέλαιο θέρμανσης από 1,412 ευρώ που είναι σήμερα, θα φτάσει στο τέλος του μήνα στα 1,487 ευρώ το λίτρο, αφού θα πάψει να υφίσταται η έμμεση επιδότηση των 7,5 λεπτών το λίτρο από τα διυλιστήρια.

Θα προκύψει, δηλαδή, δυνητικά μία διαφορά τιμής της τάξεως των περίπου 40 λεπτών το λίτρο, έναντι 73 λεπτών που είναι σήμερα, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις η διαφορά υπερβαίνει και τα 80 λεπτά.

Αναλυτές αναφέρουν ότι και τα 40 λεπτά είναι μεγάλη διαφορά, αλλά σίγουρα μικραίνει το έδαφος για λαθρεμπόριο και έτσι η αγορά θα κινούνταν προς πιο ομαλές συνθήκες.

Βέβαια, τα πάντα είναι θέμα δημοσιονομικής σταθερότητας και μηνυμάτων που μπορεί να σταλούν στις αγορές. Το δημοσιονομικό κόστος από μία ενδεχόμενη επιστροφή της επιδότησης θα είναι περίπου 50 εκατ. το μήνα, εάν τελικά επιλεγεί αυτή να είναι στα 25 λεπτά το λίτρο και 30 εκατ. εάν παραμείνει στα 15 λεπτά.

Βέβαια, αυτό το ποσό μπορεί εύκολα να βρεθεί είτε από την περιφρούρηση των εσόδων από τον ΕΦΚ, είτε λόγω της αποκλιμάκωσης των τιμών στο φυσικό αέριο.

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Πρωταθλήτρια στην Ευρώπη η Ελλάδα στην μακροχρόνια ανεργία και την ανεργία των νέων

Με τα υψηλότερα ποσοστά μακροχρόνιας ανεργίας και ανεργίας νέων, η Ελλάδα καταγράφει αρνητ…