Αρχική ΠΟΛΙΤΙΚΗ Ανατολική Εγνατία: Έβαλαν Σταθμούς Διοδίων αλλά…ξέχασαν τους Σταθμούς Εξυπηρέτησης

Ανατολική Εγνατία: Έβαλαν Σταθμούς Διοδίων αλλά…ξέχασαν τους Σταθμούς Εξυπηρέτησης

0

Κανένας Σταθμός Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών στην Εγνατία από Αλεξανδρούπολη – Θεσσαλονίκη. Το θέμα έρχεται στο περιφερειακό συμβούλιο από την Παράταξη Κατσιμίγα- Ζητείται η  παρέμβαση του περιφερειάρχη στην Εγνατία ΑΕ

 

Πριν 10 χρόνια έγινε διαγωνισμός, αποσύρθηκε ο αρχικός ανάδοχος δηλώνοντας αδυναμία και βρίσκεται  σε εκκρεμότητα με δικαστική εμπλοκή η αντικατάστασή του από νέο ανάδοχο

  

Αδιαμφισβήτητα η Εγνατία Οδός είναι το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο της Βορείου Ελλάδος στα χρόνια της μεταπολίτευσης που έθεσε νέα δεδομένα στις μετακινήσεις προς όφελος των τοπικών κοινωνιών και της επιχειρηματικότητας. Ωστόσο παρότι έχει ολοκληρωθεί όλο το δίκτυο από την Αλεξανδρούπολη έως την Ηγουμενίτσα εδώ και αρκετά χρόνια και έχουν μπει διόδια όπου προβλέπονταν, παρατηρείται ένα τεράστιο κενό σε Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Σ.Ε.Α.). Ειδικότερα από την Αλεξανδρούπολη έως την Θεσσαλονίκη δεν υπάρχει κανένας Σταθμός Εξυπηρέτησης την ίδια στιγμή που υπάρχουν πέντε σταθμοί διοδίων ( Μέστης, Ιάσμου, Μουσθένης, Ασπροβάλτας, Ανάληψης), όπως και σε λίγες μέρες στα Άσπρα χώματα της Καβάλας αλλά και πλευρικοί σταθμοί σε πολλά σημεία. Σ’ όλο το δίκτυο της Εγνατίας υπάρχουν μόνο δύο ΣΕΑ στον Πλάτανο Ημαθίας.

 

Πολλοί σταθμοί διοδίων αλλά κανένας Σταθμός Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών στην Εγνατία από Αλεξανδρούπολη – Θεσσαλονίκη

Την κοινωνική διάσταση του θέματος αυτού που αποτελεί συμβατική υποχρέωση της Εγνατίας ΑΕ αλλά και τις επιπτώσεις του κενού σε Σταθμούς στο σκέλος της επιβάρυνσης του εθνικού και επαρχιακού δικτύου ως αποτέλεσμα αυτού αναδεικνύει με επερώτηση στο περιφερειακό συμβούλιο η παράταξη η Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία με επικεφαλής τον κ. Κώστα Κατσιμίγα.

Ειδικότερα στην επερώτηση αναφέρεται: «Σε όλο το μήκος του Αυτοκινητόδρομου ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α2 από τους Κήπους στα Ελληνοτουρκικά Σύνορα μέχρι την Ηγουμενίτσα, έχουν κατασκευαστεί μόνο δύο Σταθμοί εξυπηρέτησης Οχημάτων στον Πλάτανο Ημαθίας, ενώ οι προβλεπόμενες εκτάσεις σε διάφορα σημεία έχουν απαλλοτριωθεί, διαμορφωθεί, περιφραχθεί και έχουν γίνει και οι κυκλοφοριακές συνδέσεις.

Το θέμα μας αφορά σαν Περιφέρεια για δύο λόγους:

Ο πρώτος είναι ότι η Περιφέρεια μπορεί να μην κατασκευάζει και να μη συντηρεί αυτοκινητόδρομους αλλά κατ’ επανάληψη έχει χρηματοδοτήσει έργα που αφορούν την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ (πρόσφατα τους Κόμβους ΒΙΠΕ Κομοτηνής και Αεροδρομίου Χρυσούπολης Καβάλας).

Ο δεύτερος είναι ότι πολλοί οδηγοί, μεγάλων οχημάτων κυρίως,  αποφεύγουν την ΕΓΝΑΤΙΑ, όχι μόνο για την αποφυγή των διοδίων, αλλά πρωτίστως για τον ανεφοδιασμό τους σε καύσιμα, για φαγητό, για χρήση χώρων υγιεινής και για ανάπαυση σε ασφαλές περιβάλλον, υπηρεσίες που δεν παρέχονται κατά μήκος του αυτοκινητόδρομου.  Η χρήση της παλαιάς  Εθνικής Οδού αλλά και επαρχιακών οδών που ανήκουν στη δική μας αρμοδιότητα επιβαρύνονται και κυκλοφοριακά με αυξημένους κινδύνους, αλλά και προκαλούνται φθορές στο οδόστρωμα με αποτέλεσμα να απαιτούνται συχνότερες παρεμβάσεις συντήρησης όπως η κατασκευή ασφαλτοταπήτων, διαγραμμίσεις κλπ.

Ερωτάται ο κ. Περιφερειάρχης

  • Γιατί η Εγνατία Οδός είναι ο μόνος αυτοκινητόδρομος στη χώρα χωρίς Σταθμούς Εξυπηρέτησης Οχημάτων (ΣΕΑ);
  • Γιατί άλλοι αυτοκινητόδρομοι που ολοκληρώθηκαν δεκαετίες μετά από την ΕΓΝΑΤΙΑ (όπως η ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ και η ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ)) έχουν πλήρως ανεπτυγμένο δίκτυο Σ.Ε.Α.);
  • Σε ποιες ενέργειες πρόκειται να προβεί η Περιφέρεια προκειμένου να πιέσει την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ ΑΕ να προχωρήσει άμεσα στη δημοπράτηση και εκχώρηση της εκμετάλλευσης Σταθμών Εξυπηρέτησης Οχημάτων, προκειμένου και οι πολίτες Έλληνες και αλλοδαποί να εξυπηρετούνται, αλλά και το οδικό δίκτυο αρμοδιότητας της Περιφέρειας να υφίσταται μικρότερες φθορές και να είναι περισσότερο ασφαλές με λιγότερο κυκλοφοριακό φόρτο»;

Κρατάει πάνω από 10 χρόνια αυτή η ιστορία με τους Σταθμούς Εξυπηρέτησης – Σε εκκρεμότητα η αντικατάσταση του αρχικού αναδόχου

Σύμφωνα με πληροφορίες μας από την Εγνατία ΑΕ το 2010 έγινε διαγωνισμός και ανακηρύχθηκε ανάδοχος για τους Σταθμούς σ’ όλο το μήκος της Εγνατίας. Υπήρξαν ωστόσο καθυστερήσεις που ενδεχομένως βαρύνουν και την Εγνατία με αποτέλεσμα ο ανάδοχος να δηλώσει αδυναμία να ανταποκριθεί  στις συμβατικές του υποχρεώσεις.  Ο αρχικός ανάδοχος μάλιστα πρότεινε αντικαταστάτη ενώ το Δ. Σ. αφού προέβη σε προδικαστικό ερώτημα αν έχει  την δυνατότητα να αποδεχτεί τον νέο ανάδοχο. Η απόφαση ήταν θετική όπως και η απόφαση του ΔΣ που ακολούθησε θέτοντας τον όρο ο νέος ανάδοχος να αναλάβει να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις της σύμβασης του αρχικού αναδόχου. Ο νέος ανάδοχος όμως φέρεται να μην προτίθεται να τις αναλάβει και υπάρχει νομική εμπλοκή. Να σημειώσουμε ότι η Εγνατία κατέχει τις Εγγυητικές του  αρχικού αναδόχου. Ως εκ τούτου δεν είναι ξεκάθαρο τι θα ακολουθήσει και τι θα γίνει τελικά με τους Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών που κινούνται επί της Εγνατίας Οδού.

Μαριάννα Ξανθοπούλου

mxanthopoulou@empros.gr

 

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Ένας νέος ΣΥΡΙΖΑ υπό διαμόρφωση: Πολιτικές αντιπαραθέσεις στο debate των υποψήφιων προέδρων

Διάθεση ενότητας, αλλά και ουσιαστικές διαφορές αναδείχθηκαν στην τηλεμαχία της Τετάρτης Ω…