Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα Κάτι …μερεμέτια μένουν για το α΄ τμήμα του κάθετου άξονα

Κάτι …μερεμέτια μένουν για το α΄ τμήμα του κάθετου άξονα

0

Θα τεθεί σε λειτουργία όταν ολοκληρωθεί και το τμήμα «Δημάριο – Μελίβοια»

 

Στην «μάχη» των ενστάσεων βρίσκεται αυτό το τμήμα για να ανακηρυχθεί ανάδοχος

 

 

Σχεδόν έτοιμο είναι σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες μας το α’ τμήμα του κάθετου άξονα Ξάνθης που συνδέει το Δημάριο με τα Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα. Κάποιες τεχνικές εκκρεμότητες ακόμη απομένουν ώστε να μπορεί να παραδοθεί. Αυτή είναι η απάντηση από την αναθέτουσα αρχή την Εγνατία ΟΔΟΣ ΑΕ με αφορμή τις επικρίσεις που δέχτηκε το έργο σχετικά με το χρονοδιάγραμμα και τις καθυστερήσεις που έχουν σημειωθεί. Όπως μας αναφέρουν οι ίδιες πηγές έχουν σημειωθεί καθυστερήσεις στην αποπεράτωση του έργου και  λόγω της πανδημίας αλλά και από το γεγονός ότι  χρειάστηκε να γίνει τροποποίηση  της μελέτης σε μια κατασκευαστική φάση και επαναχάραξη. Υπενθυμίζουμε ότι το ζήτημα των καθυστερήσεων αναφέρθηκε από την Βουλγάρικη πλευρά κατά την πρόσφατη επίσκεψη του δημάρχου Ξάνθης κ. Μανώλη Τσέπελη στο Ρουντουζέμ όπου με τον ομόλογό του επισκέφτηκαν τον σταθμό εισόδου αλλά και είχαν την διαβεβαίωση ότι όλα είναι έτοιμα για  το άνοιγμα του δρόμου από την Βουλγαρία αλλά η ελληνική πλευρά καθυστερεί. Ένα θέμα που συνεχώς επαναφέρει η βουλγαρική πλευρά ασκώντας πιέσεις. Μάλιστα συμφωνήθηκε να ασκηθούν πολιτικές πιέσεις από την τοπική αυτοδιοίκηση να επισπευστεί η αποπεράτωση του έργου.

Και να ολοκληρωθεί το α ’τμήμα δεν θα λειτουργήσει ο κάθετος άξονας – «Μάχη» ενστάσεων για τις δύο εταιρείες που διεκδικούν το β΄τμήμα

Το ζήτημα όμως δεν είναι αν θα παραδοθεί το α΄ τμήμα αλλά κατά πόσο θα είναι λειτουργικός  ο άξονας. Κι αυτό είναι ένα μέγα ζητούμενο καθώς όσοι έχουν επισκεφτεί το  Δημάριο θα γνωρίζουν ότι το τμήμα Μελίβοια – Δημάριο όχι  απλά δεν είναι των προδιαγραφών ενός κάθετου άξονα αλλά είναι κυριολεκτικά στενός καρόδρομος με στροφές που χωρίς παρεμβάσεις δεν μπορεί να συνδεθεί με την νέα χάραξη. Σ’ ότι αφορά όμως αυτό το τμήμα το οποίο έχει  δημοπρατηθεί μεν αλλά βρίσκεται  στην φάση των ενστάσεων. Οι δύο εταιρείες που «χτύπησαν» το έργο ΟΔΟΣ ΑΕ και ΑΚΤΩΡ ΑΕ έχουν καταθέσει προσφυγές η μια κατά της άλλης καθώς προέκυψε ένα θέμα με το ύψος της έκπτωσης που κατέθεσε η α΄πλειοψηφούσα ΟΔΟΣ ΑΕ και αναμένεται η εκδίκασή του και η ανακήρυξη του ανάδοχου. Στην καλύτερη των περιπτώσεων η αποπεράτωση του έργου θα είναι τουλάχιστον μετά 2 χρόνια. Πρόκειται για ένα τμήμα 10 χιλιομέτρων με δύσκολο γεωγραφικό ανάγλυφο και υψόμετρο.

Σ’ ότι αφορά το άλλο τμήμα που συνδέει τα Μελίβοια με τον Εχίνο εκείνο χρειάζεται μόνο κάποιες παρεμβάσεις. Κατά συνέπεια όπως υποστηρίζουν ειδικοί μόνο όταν παραδοθεί και το β΄τμήμα θα μπορεί να τεθεί σε λειτουργία ο κάθετος άξονας της Ξάνθης από  το Δημάριο.

Ως εκ τούτου όσες πολιτικές πιέσεις κι αν ασκηθούν τα έργα έχουν συγκεκριμένες διαδικασίες και χρονοδιαγράμματα που τα γνωρίζουν  οι τεχνικοί και όχι οι πολιτικοί!

Μαριάννα Ξανθοπούλου

mxanthopoulou@empros.gr

 

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Στο +101% το ιικό φορτίο στα αστικά λύματα της Ξάνθης

Αυξητικές τάσεις (+52%) παρατηρήθηκαν και στην Αλεξανδρούπολη   Ανακοινώθηκαν τα αποτ…