Σε συνάντηση με τους εταίρους τους από Ουγγαρία, Πολωνία, Βουλγαρία και Τουρκία σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα
Διάδραση για τη διδασκαλία και τη μάθηση ανά την Ευρώπη και περιήγηση στις ομορφιές της πρωτεύουσας της Ουγγαρίας για τρεις εκπαιδευτικούς του σχολείου
Το 2ο ΓΕΛ Ξάνθης στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού εκπαιδευτικού προγράμματος Erasmus+ /Δράση ΚΑ229 /, με τίτλο “ GOod PrICTices ”, στο οποίο συμμετέχει ως εταίρος, πραγματοποίησε εκπαιδευτική επίσκεψη στην Βουδαπέστη, από τις 25 έως τις 29 Ιουνίου 2022.
Το Ευρωπαϊκό αυτό πρόγραμμα πραγματεύεται θέματα που τη χρήση των ΤΠΕ και συμμετέχουν σχολεία από 5 ευρωπαϊκές χώρες (Ουγγαρία/συντονίστρια χώρα, Ελλάδα, Πολωνία, Βουλγαρία και Τουρκία). Στόχος του προγράμματος είναι μαθητές και εκπαιδευτικοί να εξετάσουν παρόμοια σχολεία-εταίρους από όλη την Ευρώπη, παρατηρώντας διάφορους τρόπους ενσωμάτωσης της τεχνολογίας και των κινητών κατά τη διαδικασία διδασκαλίας και μάθησης.
Στη συνάντηση που διοργάνωσε το σχολείο Móricz Zsigmond Református Kollégium, Gimnázium, Technikum, Általános Iskola és Óvoda, του Kisújszállás, συμμετείχαν 3 εκπαιδευτικοί του σχολείου της Ξάνθης, Μαυροδή Αικατερίνη (συντονίστρια), Μητροτάσιος Γεώργιος και Πεχλιβάνης Κωνσταντίνος και κατά τη διάρκειά της είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν επιμέρους θέματα του προγράμματος και παράλληλα να περιηγηθούν στο κέντρο της Βουδαπέστης, πρωτεύουσας της Ουγγαρίας με τη βοήθεια των Ούγγρων εταίρων τους. Όπως περιγράφουν: «επισκεφτήκαμε μέρη όπως ο πύργος των Ψαράδων, το κάστρο της Βούδα, την πλατεία των Ηρώων, Το Πάρκο της πόλης, το κάστρο Hunedoara, το μέγαρο της Μουσικής, την Όπερα, το Κοινοβούλιο και ένα από τα πιο συγκινητικά μνημεία της Βουδαπέστης, τα παπούτσια στις όχθες του Δούναβη, μνημείο για τους 550.000 Ούγγρους Εβραίους που έχασαν τη ζωή τους το 1944 – 45. Το κλίμα μεταξύ των συμμετεχόντων ήταν πολύ θερμό και οι συμμετέχοντες δήλωσαν ενθουσιασμένοι από τις δραστηριότητες, τις επισκέψεις και τις ξεναγήσεις, αλλά και από το γεγονός ότι τους δόθηκε η ευκαιρία να πάρουν μέρος σε ένα διαδραστικό, συνεργατικό και πολυπολιτισμικό περιβάλλον μάθησης με πολλαπλά οφέλη. Η εμπειρία όλων των συμμετεχόντων σχολείων ήταν ιδιαίτερα σημαντική, αφού γνώρισαν την κουλτούρα και τον πολιτισμό της χώρας και της πόλης που μας φιλοξένησε, αντάλλαξαν εμπειρίες, απόψεις, ιδέες και προβληματισμούς σχετικά με την ορθή σύνταξη της τελικής έκθεσης του προγράμματος. Θα θέλαμε να ευχαριστούμε θερμά όλους όσους μας στηρίζουν, τη διεύθυνση του σχολείου, γονείς, εκπαιδευτικούς και τοπικούς φορείς στην προσπάθεια υλοποίησης Ευρωπαϊκών προγραμμάτων».