Μαζί με μαθητές από σχολεία της Γαλλίας και της Πορτογαλίας γνώρισαν τις ομορφιές της περιοχής, ξεναγήθηκαν σε τοπικά αξιοθέατα και συμμετείχαν σε εκπαιδευτικές δράσεις
Το Δημοτικό Σχολείο Αβδήρων στο πλαίσιο του προγράμματος «Erasmus+» με τίτλο “Sustainable Environment” 2020-1-FR01-KA229-080414_4 συμμετείχε στη 2η κινητικότητα που πραγματοποιήθηκε στο Elblag της Πολωνίας το διάστημα από τις 4 έως τις 11 Ιουνίου 2022.
Το έργο που υλοποιείται μέσω των ευρωπαϊκών κονδυλίων του προγράμματος «Erasmus+» σε συνεργασία με το ΙΚΥ, είναι ένα έργο που στοχεύει στην ευαισθητοποίηση σχετικά με τη βιωσιμότητα, τη δημιουργία και την ενίσχυση πρωτοβουλιών σχετικά με την αειφόρο ανάπτυξη και, γενικά, στην καλλιέργεια της περιβαλλοντικής συνείδησης μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών των συνεργαζόμενων σχολείων και, παράλληλα, στην ανάπτυξη των γλωσσικών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων τους.
Τα σχολεία που συμμετέχουν στο πρόγραμμα είναι τα:
Collège Les Deux Canons – Γαλλία
Szkola Podstawowa nr 11 – Πολωνία
Agrupamento de Escolas de Montemor-o-Nov – Πορτογαλία
Δημοτικό Σχολείο Αβδήρων – Ελλάδα
Όπως ενημέρωσε η ομάδα που συμμετείχε από το σχολείο των Αβδήρων: «η διεθνής ανταλλαγή μαθητών και δασκάλων από τις χώρες εταίρους, διοργανώθηκε από το 11ο Δημοτικό Σχολείο στο Elbląg. Από το σχολείο μας συμμετείχαν ο Διευθυντής κος Αγοραστός Αθανάσιος, η υπεύθυνη του προγράμματος κα Βάβουρα Αγγελική και οι μαθήτριες της Στ’ τάξης Βασταρδέλη Μαρία-Αλεξάνδρα και Καλφοπούλου Στεφανία.
Μεταξύ των διαφόρων δραστηριοτήτων που σχεδίασαν οι διοργανωτές ήταν η γνωριμία με τα αξιοθέατα της περιοχής, επισκέψεις στα τοπικά μουσεία, πειράματα στο σχολείο, παρακολούθηση ειδικών εργαστηρίων, κρουαζιέρα στο κανάλι Elblag, επίσκεψη στη λίμνη Drużno και παρατήρηση διαφόρων ζώων και φυτών, επίσκεψη στο τοπικό δάσος – Pażantarnia και το Gdynia Oceanarium. Επιπλέον, η γοητεία του Κάστρου στο Malbork και η επίσκεψη στο Tri-City και στη Παλιά Πόλη του Gdańsk, παρείχαν γνώση για την ιστορία και τον πολιτισμό αυτής της περιοχής στους συμμετέχοντες.
Χάρη στην αποκτηθείσα εμπειρία, οι συμμετέχοντες έγιναν πιο ανοιχτοί στην κουλτούρα και την ιστορία των χωρών εταίρων. Η γνωριμία με τα τοπικά οικοσυστήματα και με τη βιοποικιλότητα της περιοχής έχει εμπλουτίσει μαθητές και εκπαιδευτικούς με πολύτιμες γνώσεις που θα τους βοηθήσουν να αντιληφθούν ακόμη περισσότερο την ανάγκη για την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος.
Το έργο και οι συνοδευτικές δραστηριότητες βρίσκονται ακόμη σε εξέλιξη. Η συνεργασία πραγματοποιείται επίσης διαδικτυακά, χρησιμοποιώντας σύγχρονα εργαλεία ΤΠΕ και την πλατφόρμα e-Twinning».