Βγήκαν με πανό στους κεντρικούς δρόμους κατά της πανεπιστημιακής αστυνομίας και του νέου Σ/Ν για την Παιδεία
Οι αλλαγές που περιλαμβάνει στο νέο νομοσχέδιο που καταθέτει προς διαβούλευση η Ν. Κεραμέως
Τα επεισόδια που σημειώθηκαν την Πέμπτη μεταξύ αστυνομίας και διαδηλωτών στο campus του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο μαζικής πορείας κατά της πανεπιστημιακής αστυνομίας, παρακίνησαν τα μέλη του Φοιτητικού Συλλόγου Ξάνθης να βγουν στους κεντρικούς δρόμους της πόλης και να διαμαρτυρηθούν για την αστυνομική βία και το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας.
Έτσι, το μεσημέρι της Παρασκευής 27/5 συμμετείχαν σε μία «ηχηρή» πορείας διαμαρτυρίας, και με πανό και συνθήματα διέδωσαν τις διεκδικήσεις τους.
Αιτήματα:
1.Κάτω η Κρατική Τρομοκρατία
2.Κάτω ο ν. Κεραμέως
3.Κάτω τα χέρια από το άσυλο
4.Άμεση απελευθέρωση των συλληφθέντων
«Κλείνει» τις φοιτητικές παρατάξεις η υπουργός Παιδείας
Με ενιαίο ψηφοδέλτιο και χωρίς φοιτητικές παρατάξεις θα εκλέγεται το Συμβούλιο Φοιτητών σε κάθε ΑΕΙ με τις φοιτητικές εκλογές, σύμφωνα με νομοσχέδιο που καταθέτει προς διαβούλευση η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως. Με το ίδιο νομοσχέδιο θεσμοθετούνται τα Συμβούλια Διοίκησης, θεσμός που επιστρέφει στα Πανεπιστήμια.
Πιο συγκεκριμένα, επανέρχονται τα Συμβούλια Διοίκησης των Ιδρυμάτων τα οποία συγκροτούνται με νέα διαδικασία. Μέσα στο Συμβούλιο τα έξι εκλεγμένα μέλη θα διαθέτουν από μια ψήφο ο καθένας, της ίδιας ισχύος. Στόχος είναι να υπάρχει ένα μέλος από κάθε Σχολή στα μεγάλα και πολυπληθή Ιδρύματα. Οι έξι πανεπιστημιακοί που θα έχουν εκλεγεί θα επιλέγουν πέντε εξωτερικά μέλη (δηλαδή η πλειοψηφία τους, άρα στην πραγματικότητα οι 4 εξ αυτών εάν συνασπιστούν).
Όλα τα μέλη του νέου Συμβουλίου θα επιλέγουν τον πρύτανη μέσα από τα 6 εκλεγμένα μέλη του Συμβουλίου. Οι αντιπρυτάνεις δε θα είναι μέλη του Συμβουλίου, αλλά θα αποτελούν μέρος της «ομάδας» του κάθε υποψήφιου πρύτανη, οπότε εάν εκλεγεί θα τους χρησιμοποιεί ως συνεργάτες του.
Ακόμη, εισάγεται νέος θεσμός για πρωτεύοντα και δευτερεύοντα πτυχία (minor και major) των φοιτητών και φοιτητριών, οι οποίοι θα έχουν την δυνατότητα εκτός από τις κύριες σπουδές τους να επιλέξουν και μια παράλληλη επιστημονική «οδό» για την ευρύτητα της μόρφωσης τους με διακριτά πτυχία. Επίσης, εισάγονται τα «μικροπιστοποιητικά», σπουδές δηλαδή στην κατηγορία της Δια Βίου Εκπαίδευσης, για την πληθυσμό όλης της χώρας.
Τέλος, εισάγεται νέος θεσμός εσωτερικής κινητικότητας φοιτητών και φοιτητριών μεταξύ ομοειδών τμημάτων της χώρας. Για παράδειγμα, ένας φοιτητής Μαθηματικών θα μπορεί για ένα 6μηνο να παρακολουθήσει μαθήματα στο Τμήμα Μαθηματικών διαφορετικού ΑΕΙ από εκείνο στο οποίο μπήκε. Οι φοιτητές ή φοιτήτριες όμως πλέον θα μπορούν να σπουδάζουν σε ένα τμήμα αλλά να παίρνουν (σε ένα 10%) μαθήματα και από άλλα τμήματα. Αυτό θα το κάνουν παρατείνοντας τις σπουδές τους, ενώ θα μπορούν να παρακολουθήσουν και μαθήματα από όποιο άλλο τμήμα του πανεπιστημίου που θέλουν, οποιασδήποτε επιστημονικής κατεύθυνσης.
Χρύσα Κιατίπη