Αρχική ΓΝΩΜΕΣ Ανάγκη άμεσης κωδικοποίησης της σχολικής νομοθεσίας

Ανάγκη άμεσης κωδικοποίησης της σχολικής νομοθεσίας

1

Ι. Όσοι από τους αξιότιμους κκ Συναδέλφους και συναναγνώστες έχουν διέλθει εκόντες άκοντες την κατά τα λοιπά πολύ ευχάριστη περίοδο της ζωής τους, όταν δηλαδή πρέπει διαρκώς να ασχολούνται καθημερινά και επί έτη με τα λειτουργικά και όχι μόνο θέματα των Σχολείων των παιδιών, των εγγονών, των ανιψιών, των γειτονόπουλων (!), των βαπτιστηριών τους, έχουν «στο πετσί τους» διαπιστώσει το … πέλαγος των προβλημάτων και έχουν νοιώσει το χάος των κανόνων (;) της σχολικής ζωής και διαδικασίας. Άγνωστες στους «εκτός παιχνιδιού» και «μη μυημένους» (!) λέξεις και όροι, όπως σίτιση, κολιατσιό, παγουρίνο, μεταφορά, συνοδός, σχολικοί τροχονόμοι και φύλακες, Ολοήμερο, αναπληρωτές, θεματική εβδομάδα, κλήρωση για την σημαία, παρέλαση, «ταππεράκι»,  λίστα γραφικής ύλης, τσάντα, βιβλία, τριήμερη, πενθήμερη, βαθμοί, κατάληψη, αποχή, 15μελές, εκδρομές, περίπατοι, Σύλλογος (όχι πάντα … «μεγάλος, δεν υπάρχει άλλος!», αλλά) Γονέων, αγιασμός, εκκλησιασμός, αποβολή, Εργαστήρια Δεξιοτήτων, Πρότυπα και Πειραματικά, Ειδικά Σχολεία και Ειδική Αγωγή, ΙΕΚ, φροντιστήρια, Υπεύθυνες Δηλώσεις κόκ, στα σπιτικά μας προκαλούν ώρες-ώρες μείζονα στα όρια της εμφύλιας σύγκρουσης Βορείων και Νοτίων ζητήματα, αλλά, όταν κάποιος αναζητήσει τους κανόνες και τις διατάξεις για όλα αυτά στην – ας την πούμε! – σχολική νομοθεσία, τότε …yok! Ναι, καλώς το μαντέψατε : απλώς τέτοια νομοθεσία σε ενιαίο κείμενο στην Χώρα μας για άγνωστο λόγο δεν υπάρχει!

ΙΙ. Από πολλά έτη αδήριτη ανάγκη προβάλλει η επιβαλλόμενη άσκηση συντονισμένης  νομοθετικής πρωτοβουλίας από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΥΠΑΙΘ) και η άμεση συγκρότηση Ομάδας Έργου για τον ταχύ εντοπισμό, την άμεση καταγραφή, συλλογή, ταξινόμηση, τεκμηρίωση, εκκαθάριση και πιθανή τροποποίηση ή και κατάργηση και τελικώς κωδικοποίηση της σε ισχύ σήμερα  ευρισκόμενης πλήρους Σχολικής Νομοθεσίας για την Πρωτοβάθμια και την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στην Χώρα. Η  απουσία της προτεινόμενης διοικητικής  κωδικοποίησης έχει διαπιστωθεί από καιρό καθ’όλη την εκπαιδευτική λειτουργία ως ουσιώδης οδηγώντας αναπότρεπτα έως στιγμής  σε ανασφάλεια Δικαίου ακόμα και τους καθημερινούς χειριστές των διατάξεων, τους σχολικούς λειτουργούς, αλλά και τους ίδιους τους Γονείς.

ΙΙΙ. Το  προτεινόμενο έργο κατόπιν ιεραρχικού συντονισμού δεν θα πρέπει να διαρκέσει άνω του ημερολογιακού διμήνου κατά  τρόπο, ώστε προ της έναρξης της αμέσως επόμενης σχολικής χρονιάς να ανακοινωθεί η Κωδικοποίηση και να τεθεί  στην διάθεση της Σχολικής Κοινότητας μέσω φιλικού στον χρήστη ιστολογίου ή της επίσημης ιστοσελίδας του ΥΠΑΙΘ με δωρεάν και ελεύθερη πρόσβαση απεριόριστα του καθενός ενδιαφερόμενου εκεί με την περαιτέρω υποχρέωση του ΥΠΑΙΘ, το περιεχόμενο της ανάρτησης να επικαιροποιείται και να ενημερώνεται σε εξαμηνιαία ή έστω ετήσια βάση. Η αναγκαιότητα και η σκοπιμότητα του έργου  είναι προφανής, το διοικητικό και δημοσιονομικό κόστος είναι μηδενικό, η απόδοση του έργου πολλαπλασίως θετική, ενώ μόνο οφέλη θα ερανίσει το Υπουργείο από την πρωτοβουλία.

Γιατί στην Χώρα μας πάντα κάτι τόσο απλό και χρήσιμο να χρειάζεται … επανειλημμένους γύρους διαπραγμάτευσης (!), για να υλοποιηθεί;

Του Ιωάννη Ελ. Κυμιωνή
 Δικηγόρος ΔΣΑ – Έμμισθος Δικηγόρος Τμήματος Δικαστηρίων
ΔΝΥ ΔΥΠΑ, LL.M., LL.M., ΥΔ Παντείου Πανεπιστημίου
[ioanniskymionis@yahoo.gr]

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από Ιωάννης Ελ. Κυμιωνής
Περισσότερα άρθρα από ΓΝΩΜΕΣ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Περί Μονταζιέρας

Γράφει ο Στέργιος Γιαλάογλου, δικηγόρος Μετά το Σαββατιάτικο πρωτοσέλιδο περί ΜΟΝΤΑΖΙΕΡΑΣ …