Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι για την Ανατολική σιδηροδρομική Εγνατία

Εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι για την Ανατολική σιδηροδρομική Εγνατία

0

Αφορά το τμήμα από τη Θεσσαλονίκη μέχρι τη Νέα Καρβάλη  – Το έργο είναι υπό δημοπράτηση από την ΕΡΓΟΣΕ

Για το τμήμα Νέα Καρβάλη-Τοξότες Ξάνθης μήκους περίπου 37 χιλιομέτρων είναι ολοκληρωμένο το σύνολο των οριστικών μελετών

«Πράσινο» φως για το τμήμα Θεσσαλονίκη-Καβάλα το μεγαλύτερο τμήμα της ανατολικής σιδηροδρομικής Εγνατίας που ξεκινά από την έξοδο του σταθμού Νέας Φιλαδέλφειας Θεσσαλονίκης και ολοκληρώνεται στους Τοξότες της Π.Ε. Ξάνθης, όπου θα «κουμπώσει» με την υφιστάμενη σιδηροδρομική γραμμή, δόθηκε από τον Υπουργείο Περιβάλλοντος με την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων. Έτσι έγινε ένα ακόμη βήμα για το έργο που βρίσκεται υπό δημοπράτηση από την ΕΡΓΟΣΕ και οι μελέτες διεξήχθησαν από τον ΟΣΕ.

Από πού θα περνά η νέα γραμμή

Το έργο της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης – Αμφίπολης– Νέας Καρβάλης θα ενισχύσει κατά μείζονα τρόπο το σιδηροδρομικό δίκτυο της Βόρειας Ελλάδας και θα συμβάλλει στην αύξηση της διαμετακόμισης μέσω σιδηροδρόμου, η οποία αποτελεί ευνοϊκότερο περιβαλλοντικά τρόπο μεταφοράς έναντι της οδικής.

Ο σχεδιασμός του έργου περιλαμβάνει την προμελέτη της νέας χάραξης της σιδηροδρομικής γραμμής μήκους 174 km περίπου και εύρους περί τα 7,5 m για τη σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τη Νέα Καρβάλη, καθώς και των απαραίτητων τεχνικών έργων (υδραυλικών, γεωλογικών, οδικών κ.λπ.), την αποκατάσταση του παράπλευρου και κάθετου οδικού δικτύου και τη χωροθέτηση σιδηροδρομικών σταθμών και στάσεων.

Στοιχεία του έργου

Το έργο διέρχεται εντός των διοικητικών ορίων των Δήμων Ωραιοκάστρου, Λαγκαδά, Βόλβης, Κιλκίς, Αμφίπολης και Σερρών της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και των Δήμων Παγγαίου και Καβάλας της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Η σκοπιμότητα του έργου έγκειται στη σημαντική μείωση του συνολικού μήκους και χρόνου μετακίνησης στο δυτικό τμήμα του σιδηροδρομικού άξονα Θεσσαλονίκη – Τοξότες – Αλεξανδρούπολη και επομένως στην ενίσχυση της ελκυστικότητας της σιδηροδρομικής μεταφοράς, ιδίως εμπορευματικού τύπου, που περιβαλλοντικά είναι σαφώς προτιμότερη. Επιπλέον επιτυγχάνεται η σιδηροδρομική σύνδεση του Εμπορικού Λιμένα Καβάλας (Νέα Καρβάλη), η ανάπτυξη συνδυασμένων εμπορικών μεταφορών, η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής σύνδεσης με Βουλγαρία και Τουρκία και η εξασφάλιση διαλειτουργικότητας του σιδηροδρομικού διαδρόμου.

Η αρνητική για το έργο γνωμοδότηση του Φορέα Διαχείρισης Κορώνειας – Βόλβης – Χαλκιδικής τέθηκε υπόψη του ΚΕΣΠΑ, το οποίο γνωμοδότησε ομοφώνως υπέρ του έργου. Επιπλέον, στην παρούσα απόφαση εντάσσονται μέτρα για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων στα προστατευόμενα οικολογικά στοιχεία των περιοχών του δικτύου Natura 2000 στις λίμνες Κορώνειας και Βόλβης.

Μειώνει κατά 3 ώρες ο χρόνος διαδρομής Ξάνθη – Θεσσαλονίκη

Η νέα σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη-Καβάλα-Ξάνθη είναι τμήμα της λεγόμενης Ανατολικής Σιδηροδρομικής Εγνατίας. Μέσω της νέας μονής γραμμής εκτιμάται ότι ο χρόνος διαδρομής θα μειωθεί κατά περίπου 3 ώρες. Έχει μήκος 206 χιλιόμετρα, και θα διαθέτει κλάδους προς τον εμπορικό λιμένα Καβάλας στη Νέα Καρβάλη, προς τη ΒΙΠΕ Καβάλας, τις εγκαταστάσεις Βιομηχανίας Φωσφορικών Λιπασμάτων και προς τον Εμπορευματικό Σταθμό Διαλογής.

Ξεκινά από την έξοδο του Σιδηροδρομικού σταθμού Νέας Φιλαδέλφειας και ολοκληρώνεται στην περιοχή Τοξότες Ξάνθης όπου και προβλέπεται να συνδεθεί με την υφιστάμενη γραμμή Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη.

Με οριστικές μελέτες το τμήμα Νέα Καρβάλη-Τοξότες Ξάνθης μήκους περίπου 37 χιλιομέτρων

Αναφορικά με το τμήμα Νέα Καρβάλη-Τοξότες Ξάνθης μήκους περίπου 37 χιλιομέτρων είναι ολοκληρωμένο το σύνολο των οριστικών μελετών. Η νέα γραμμή θα είναι ηλεκτροκινούμενη και θα διαθέτει σηματοδότηση, ηλεκτροκίνηση και τηλεδιοίκηση.

Τα σχήματα που εκδήλωσαν ενδιαφέρον για τον διαγωνισμό

Αυτή την εποχή ο διαγωνισμός έχει ξεκινήσει με την εκδήλωση ενδιαφέροντος στην οποία προσήλθαν τα σχήματα: ΑΚΤΩΡ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ και ΑΒΑΞ-ALSTOM. Μετά την ολοκλήρωση εξέτασης των φακέλων η ΕΡΓΟΣΕ θα κάνει γνωστό ποιοι θα περάσουν στη Β` φάση του διαγωνισμού που αφορά τον διάλογο που θα καθοριστεί το ακριβές τεχνικό αντικείμενο.

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

«Ομάδα κρούσης» από το 1ο Γυμνάσιο Κομοτηνής για την κατάχρηση κινητού από τους μαθητές

Πρόκειται για μαθητές οι οποίοι σε συνεργασία με τους καθηγητές τους έφτιαξαν ένα ερωτηματ…