Αρχική ΣΧΟΛΙΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ Πρόσωπα & Γεγονότα, Τετάρτη 16 Φεβρουαρίου 2022

Πρόσωπα & Γεγονότα, Τετάρτη 16 Φεβρουαρίου 2022

0

Τα δύο από τα τρία  προχωρούν
Όταν το μακρινό 1977 ξεκινούσε αυτή η εφημερίδα, σε ένα από τα άρθρα της, στις αρχές της κυκλοφορίας της, είχαμε επισημάνει κάποιους στόχους. Στόχοι σημαντικοί για την εποχή εκείνη για το μέλλον της πόλης και του νομού ως προς την ανάπτυξη.
Οι στόχοι αυτοί ήταν: ο πρώτος το λιμάνι του Πόρτο Λάγος και ο εκεί οικισμός, αξιοποιούμενοι, να γίνουν το πραγματικό επίνειο της Ξάνθης.
Ο δεύτερος στόχος ήταν στον πρωτογενή τομέα, δηλαδή η αξιοποίηση των γεωθερμικών πεδίων Ποταμιάς και Ερασμίου. Τρίτος στόχος ήταν η δημιουργία μεθοριακής οδού που θα συνδέει την Ξάνθη με την Βουλγαρία.
Από αυτούς τους στόχους που τότε, το 1977, θέταμε ως απαραίτητους για το μέλλον του νομού, οι δύο, έχουν υλοποιηθεί και μάλιστα με επιτυχία, παρότι πέρασαν αρκετά χρόνια.
Γ.Δ.


Για το λιμάνι Πόρτο Λάγος
Το τρίτο θέμα, το λιμάνι Πόρτο Λάγος, δυστυχώς, έμεινε πίσω και μάλιστα πολύ πίσω.
Πρόεδροι Επιμελητηρίου που είχαν την ευθύνη τότε, Λιμενικό, Δήμοι στη συνέχεια, όλοι αυτοί δεν έδειξαν το ανάλογο ενδιαφέρον. Το ίδιο συνέβη και με τις διάφορες κυβερνήσεις.
Αγνόησαν το λιμάνι, το άφησαν να μαραζώσει και να υποβαθμιστεί.
Πριν χρόνια, υπήρχε κίνηση πλοίων η οποία σταδιακά μειώθηκε για διάφορους λόγους και ευθύνες γι’ αυτό υπάρχουν και στους υπεύθυνους της Ξάνθης αλλά και του οικισμού.
Άξιο σχολιασμού είναι πως όλοι οι πολιτικοί υπόσχονταν πως όταν εκλεγούν θα ενδιαφερθούν για το λιμάνι. Ξεχνούσαν όμως την υπόσχεσή τους με την εκλογή τους.
Κι έτσι, χρόνια πολλά τώρα το λιμάνι Πόρτο Λάγος υποβαθμίζονταν καθιστάμενο ένα σημείο που κανείς δεν ενδιαφερόταν και δεν επιθυμούσε ν’ ασχοληθεί.
Γ.Δ.


Το πρώτο σοβαρό βήμα
Έτσι, τα δύο θέματα ενώ έχουν προχωρήσει σημαντικά, μένει αυτό του Πόρτο Λάγος.
Κι εκεί, όμως, ξαφνικά για μας και απρόσμενα, υπάρχει μια θετική εξέλιξη από πλευράς της δημοτικής αρχής.
Ο δήμαρχος Γιώργος Τσιτιρίδης με τους συνεργάτες του και τον μελετητή που ανέλαβε, παρουσίασε προχθές το Master Plan που ετοιμάστηκε για το Λιμάνι.
Είναι το πρώτο βήμα που θα αναβαθμίσει το Λιμάνι αλλά και την υπόλοιπη γύρω περιοχή. Πρόκειται μάλιστα να γίνουν μια σειρά έργων και παρεμβάσεων που για πρώτη φορά έχουν προβλεφθεί να γίνουν για ν’ αλλάξει εντυπωσιακά η εικόνα του λιμανιού.
Γ.Δ.


Έγινε το πρώτο βήμα
Βέβαια, για να μην υπάρχουν βιασύνες και λάθος εντυπώσεις οφείλουμε να πούμε πως όλα θα γίνουν σε βάθος χρόνου. Είναι προφανές πως με ένα Master Plan δεν λύνονται τα θέματα, ας είμαστε ρεαλιστές.
Απαιτούνται οριστικές μελέτες, ωρίμαση αυτών, περιβαλλοντικές επίσης λόγω της Σύμβασης Ραμσάρ και του εν γένει φυσικού περιβάλλοντος και το κυριότερο αναζήτηση και υπαγωγή των μελετών σε προγράμματα που θα χρηματοδοτήσουν τα έργα.
Όλα αυτά θ’ απαιτήσουν χρόνο και συντονισμένες προσπάθειες εκ μέρους της δημοτικής αρχής και προσωπικά του δημάρχου Γιώργου Τσιτιρίδη. Όμως και ο ίδιος γνωρίζει όπως και οι άμεσοι συνεργάτες του πως το λιμάνι θα πρέπει, επιτέλους ν’ αναπτυχθεί, να βγει από την μέχρι τώρα εγκατάλειψη και υποβάθμιση.
Κι αυτό έλαχε να υλοποιηθεί από την παρούσα δημοτική αρχή.
Έγινε λοιπόν το πρώτο βήμα.
Γ.Δ.


Ν’ ανοίξει αλλά με προϋποθέσεις
Εντάξει, να ξανανοίξει ο μεθοριακός Σταθμός Αγίου Κωνσταντίνου στην Ξάνθη. Υπάρχει όμως ένα ουσιαστικό θέμα κι αυτό είναι η έλλειψη ελέγχων στο θέμα του παρεμπορίου.
Η υπόθεση δεν είναι απλή διότι γνωρίζουμε όλοι, κυρίως οι επαγγελματίες και βιοτέχνες, το τι παράνομη διακίνηση διαφόρων προϊόντων γίνεται από κει.
Βέβαια είναι γνωστό πως τα διακινούμενα προϊόντα είναι ποιοτικώς κατώτερα των δικών μας, αλλά για κάποιους αυτό δεν έχει σημασία.
Γι’ αυτό είναι απαραίτητος ο 24ωρος έλεγχος. Όμως, δυστυχώς, ούτε ο οκτάωρος δεν γίνεται από την πλευρά τη δική μας. Άρα, να γίνει το άνοιγμα, ναι, όμως με προϋποθέσεις τήρησης των κανόνων.
Γ.Δ.


Μάλλον χωρίς παρέλαση
Ο συνωστισμός που δημιουργείται από τις καρναβαλικές παρελάσεις είναι η αιτία της αντίδρασης των ειδικών γιατρών που σήμερα θ’ αποφασίσουν σχετικά.
Από την άλλη, πάντα κατά τις εκτιμήσεις και τις διαρροές, θα επιτραπούν οι μικρές ελεγχόμενες εκδηλώσεις. Το ποιες θα είναι αυτές θα γίνουν γνωστές σήμερα.
Οι ειδικοί επιδημιολόγοι παρατηρούν πως ο αριθμός των κρουσμάτων δεν μειώνεται κι αυτό τους ανησυχεί και δεν εγκρίνουν τον συνωστισμό.
Πάντως οι θάνατοι μειώνονται όπως και όσοι εισέρχονται στις ΜΕΘ, κι αυτά είναι θετικές ενδείξεις υποχώρησης της πανδημίας.
Γ.Δ.


Κι όμως συμβαίνει στη χώρα μας
Είναι κανόνας στη χώρα μας πως τα μεγάλα λόγια σπανίως εκπληρώνονται. Συνήθως δε αυτά εκφέρονται από τους πολιτικούς οι οποίοι διαθέτουν κοντή μνήμη διότι όταν εκλεγούν τα ξεχνούν. Και δεν είναι αυτά που ξεχνούν τις μεγάλες και σπουδαίες υποσχέσεις τους, είναι και οι μικρές που δεν τηρούνται.
Αξίζει να τις αναφέρουμε διότι αποτελούν κυβερνητικές δεσμεύσεις που μέχρι στιγμής έχουν μείνει υποσχέσεις.
Και οι δύο αφορούν τα αυτοκίνητα, και συγκεκριμένα τον μη έλεγχο στα ΚΤΕΟ 1,5 έως 2 εκ. οχημάτων και δεύτερο η μη κάλυψη 500.000 οχημάτων από Ασφάλεια.
Δηλαδή, κυκλοφορούν ανασφάλιστα οχήματα και χωρίς έλεγχο από ΚΤΕΟ.
Σε ποια χώρα της Ε.Ε. αλήθεια θα επιτρεπόταν να συμβαίνει αυτό;
Γ.Δ.


Ευθύνη κυβερνητική
Και γεννάται το ερώτημα στον απλό Έλληνα πολίτη ο οποίος με συνέπεια πληρώνει Τέλη Κυκλοφορίας, Ασφαλιστική κάλυψη του αυτοκινήτου και ανά διετία πάει στο ΚΤΕΟ το όχημα. Γιατί αυτή η ανοχή;  Γιατί να τίθεται εν κινδύνω στα καλά καθούμενα κάποιος νομιμόφρων οδηγός να μπλέξει με έναν εκ των παραπάνω παραβατών;
Στο θέμα αυτό τα αρμόδια υπουργεία δεν έχουν παρά μία δικαιολογία, διότι ήδη γνωρίζουν ονομαστικά ποιοι είναι οι παραβάτες αυτοί. Απλά δεν τους ενοχλεί και δεν τους τιμωρεί, διότι τους θεωρεί εν δυνάμει ψηφοφόρους της εκάστοτε κυβέρνησης.
Κι αυτό είναι μια ακόμη ντροπή για το πολιτικό μας σύστημα. Ψηφοθηρεί βάζοντας σε κίνδυνο αθώους πολίτες, να χάσουν τη ζωή τους εάν έχουν την ατυχία να εμπλακούν σε τροχαίο ατύχημα μαζί τους.
Αυτά λοιπόν θα πρέπει να εξετάζει και τιμωρεί η τροχαία, κι όχι να κόβει πρόστιμα γιατί το όριο ταχύτητας ήταν 50 κι εσύ πήγαινες με 60…
Γ.Δ.


Να μην μείνει και πάλι στα χαρτιά…
Το ζήτημα της αναβάθμισης του λιμανιού του Πόρτο Λάγος είχε πάντα περίοπτη θέση στις προεκλογικές ατζέντες όλων των αυτοδιοικητικών και των πολιτικών του νομού μας επί δεκαετίες. Αλλά ότι κι αν επιχειρήθηκε να γίνει παρέμεινε στα χαρτιά. Το 2007 ανακηρύχθηκε ως λιμάνι εθνικής σημασίας και όλοι περίμεναν ότι αυτό θα συνοδευτεί με τα απαραίτητα έργα. Αλλά μόνο κάτι παρεμβάσεις αποκατάστασης έγιναν. Και τώρα 15 χρόνια μετά επιτέλους ολοκληρώθηκε το master plan που έπρεπε να γίνει από το 2007 για να δοθεί την δυνατότητα ένταξης σε προγράμματα και να χρηματοδοτηθούν έργα. Δηλαδή αυτό που παρουσιάστηκε την Παρασκευή άργησε 15 χρόνια. Όμως έστω και τώρα έγινε και είναι ένα σημαντικό βήμα. Το θέμα είναι όμως να μη μείνει πάλι στα χαρτιά. Να έχουμε ένα master plan  και να μη έχουμε λεφτά για έργα. Αυτό είναι το ζητούμενο. Το λιμάνι μπορεί να αναπτύξει τουριστική χρήση αλλά είναι απαραίτητο να γίνει εκβάθυνση και άλλα έργα για να έρχονται μεγάλα πλοία. Θα βοηθήσει πολύ όλο το νομό μας.
Γι αυτό και όλοι πρέπει να το στηρίξουμε.
Μ.Ξ.


Ο Πούτιν και οι Ευρωπαίοι
Εκεί που ΄όλοι οι Ευρωπαίοι και οι Αμερικανοί περίμεναν  ιαχές πολέμου στην Ουκρανία και μάλιστα είχαν προαναγγείλει ότι σήμερα θα γίνει η επίθεση των Ρώσων, ο Πούτιν τους άφησε …σύξυλους! Διέταξε αποχώρηση των ρωσικών δυνάμεων με την αιτιολογία ότι  τέλειωσαν οι …ασκήσεις που έκαναν! Μάλιστα ο Ρώσος πρόεδρος ειρωνεύτηκε την Δύση αναρωτώμενος: «τι ώρα έπρεπε να αρχίσει ο πόλεμος»;  Έχει και το μαχαίρι και το πεπόνι ο Πούτιν και τους χορεύει τους Ευρωπαίους και αυτοί με τη σειρά τους καλούν σε βοήθεια τους προστάτες τους Αμερικανούς. Ο Βλαντίμιρ Πούτιν ‘έχτιζε’ την εξάρτηση της Ευρώπης από το φυσικό αέριο της Ρωσίας, εδώ και δεκαετίες.
Η κατασκευή του αγωγού Nord Stream ξεκίνησε στις 9 Απριλίου του 2010. Έγινε ο τρόπος που ελέγχει η Ρωσία τα όσα κάνει η Γερμανία -η οποία εξαρτάται πια, από το φυσικό αέριο που παίρνει από τους Ρώσους. Το ίδιο και οι άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Κι αυτό είναι μεγάλο «χαρτί» για τον Πούτιν, ο ποιος έχει αποδείξει ότι είναι δυνατός «παίχτης».
Τουλάχιστον υπάρχει αποκλιμάκωση αν και μπορεί όλα αυτά να ήταν ένα επικοινωνιακό παιχνίδι για να δείξει η ρωσική αρκούδα τα δόντια της στους Δυτικούς.
Μ.Ξ.


Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΣΧΟΛΙΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Πρόσωπα & Γεγονότα, Παρασκευή 19 Απριλίου 2024

Περί οδησήμανσης πάλι Ιδού κι άλλο ένα θέμα που καλείται ν’αντιμετωπίσει η παρούσα δημοτικ…