Αρχική ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Επιχειρηματικότητα Καταδικασμένη σε… «χαμηλές πτήσεις» η ΑΜΘ

Καταδικασμένη σε… «χαμηλές πτήσεις» η ΑΜΘ

0
aerodromiokavalas

Στο 53% μειωμένη η επιβατική κίνηση στο αεροδρόμιο Καβάλας σε σχέση με τα δεδομένα του 2019

Αύξηση στις χρεώσεις των ελληνικών αεροδρομίων καταγγέλλει η Ryanair, καταθέτοντας εκ νέου πρόταση στο ελληνικό δημόσιο για αύξηση των μεμονωμένων τουριστών στην Ελληνική Περιφέρεια

 

Καταδικασμένη σε μικρές προσδοκίες αναφορικά με την τουριστική ανάπτυξη παραμένει η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, που συνεχίζει να διατηρεί μία από τις χαμηλότερες θέσεις σε επίπεδο ανάπτυξης σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Όπως αποδεικνύει η κίνηση, αλλά και το άμεσο μέλλον των περιφερειακών αεροδρομίων, η επισκεψιμότητα παραμένει άκρως περιορισμένη, ενώ και τα δεδομένα για το φετινό καλοκαίρι, πλέον των υγειονομικών συνθηκών, είναι απαισιόδοξα.

Θυμίζουμε αφενός ότι το αεροδρόμιο «Δημόκριτος» της Αλεξανδρούπολης που παραμένει στο ελληνικό δημόσιο δεν μπορεί να δεχθεί διεθνείς πτήσεις γιατί δε διαθέτει αποθήκη καυσίμων, ενώ αρκετά συρρικνωμένη είναι και η κίνηση στο αεροδρόμιο «Μέγας Αλέξανδρος» της Καβάλας, που διαχειρίζεται η Fraport. Σύμφωνα με τα στατιστικά που δημοσίευσε η εταιρεία, σε σχέση με το 2020 παρουσιάζεται μία αύξηση 26,9% στις πτήσεις εσωτερικού και 148,2% στις διεθνείς πτήσεις, ωστόσο σε σχέση με τα δεδομένα του 2019 η κινητικότητα στο αεροδρόμιο παραμένει σε… «ύφεση».

Όπως σχολίασε στο «Ε», ο εντεταλμένος σύμβουλος για θέματα Τουρισμού Αθανάσιος Τσώνης, για το πρόβλημα του αεροδρομίου της Αλεξανδρούπολης εδώ και παρά πολύ καιρό τα συναρμόδια υπουργεία παρότι δέχονται πιέσεις, δεν έχουν προχωρήσει στην ενίσχυση των υποδομών. Ερωτηθείς για το κατά πόσο η Περιφέρεια απευθύνεται στην κεντρική διοίκηση, προκειμένου να διεκδικήσει πτήσεις εταιριών χαμηλού κόστους, όπως η Ryanair, προκειμένου να ενισχυθεί η προσέλευσης μεμονωμένων επισκεπτών, που θα ταίριαζαν και περισσότερο στα χαρακτηριστικά της περιοχής (αφού δεν υπάρχουν υποδομές μαζικού τουρισμού), ο κ. Τσώνης σημείωσε ότι η raynair ανέκαθεν δεν είχε πολλές πτήσεις από το αεροδρόμιο της Καβάλας. Τόνισε ωστόσο, ότι δίνεται βαρύτητα στον οδικό τουρισμού και σε αυτή την κατεύθυνση εντάσσεται και η αναβάθμιση των υποδομών στο τελωνείο των Κήπων.

 

Για πολύ υψηλές χρεώσεις στα ελληνικά αεροδρόμια μιλά η Ryanair, προτείνοντας κίνητρα για ανάπτυξη των περιφερειακών περιοχών της χώρας

Πάντως, το ζήτημα με τη Ryanair είναι γενικότερο, αφού φαίνεται ότι η εταιρία πτήσεων χαμηλού κόστους συναντά προβλήματα στη συνεργασία της με τα ελληνικά αεροδρόμια.

Η εταιρεία σε πρόσφατη ανακοίνωσή της, σε αυστηρό τόνο, επανέφερε την πρότασή της προς την ελληνική κυβέρνηση για την ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού, με βαρύτητα στις περιοχές της περιφερειακής Ελλάδας. Δήλωσε μάλιστα, ότι κλείνει η βάση της στη Ρόδο, αλλά και πως τα 65 νέα αεροσκάφη της δεν θα πετάξουν φέτος στην Ελλάδα, αλλά σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Η εταιρεία ζητά από το ελληνικό κράτος και την κυβέρνηση χαμηλότερα τέλη αεροδρομίων, κατάργηση του τέλους ανάπτυξης αεροδρομίου που είναι 12 ευρώ ανά επιβάτη και κίνητρα για πτήσεις σε περίοδο εκτός αιχμής. Μάλιστα υποστηρίζει ότι από το 2019 οι χρεώσεις των ελληνικών αεροδρομίων έχουν αυξηθεί έως και 40%, βάζοντας «έμμεσα» στο στόχαστρο τη Fraport, κάνοντας αναφορά δύο φορές για τα 14 αεροδρόμια που διαχειρίζεται. Η εταιρεία αναφέρει: «η Ryanair καλεί τώρα τον υπουργό Τουρισμού της Ελλάδας, Βασίλη Κικίλια, να ακολουθήσει το παράδειγμα άλλων ευρωπαϊκών χωρών, περιοχών και αεροδρομίων στην Ιταλία, την Ισπανία, την Κροατία, την Ιρλανδία και την Πορτογαλία, που έχουν εισαγάγει με επιτυχία κίνητρα ανάκαμψης του τουρισμού για να τονώσουν τον τουρισμό στις περιοχές τους». Σε πρόσφατη δε, συνέντευξή του στα Χανιώτικα Νέα και τον Παρασκευά Περάκη, ο διευθύνων σύμβουλος της αεροπορικής εταιρείας, Eddie Wilson ανέφερε χαρακτηριστικά: «εμείς μιλάμε για τον σύγχρονο “έξυπνο” ταξιδιώτη. Αυτόν που διαλέγει μόνος του το κατάλυμά του, επιλέγει πού θα πάει να φάει, ποιο αξιοθέατο θα επισκεφθεί. Για τον ταξιδιώτη που θέλει να αφήσει το 100% των χρημάτων που έχει να ξοδέψει στο ταξίδι σε τοπικές επιχειρήσεις».

 

Πτήσεις εσωτερικού

Επιβάτες 2021 2020 2019
Σύνολο 32.708 25.767 68.328

 

Διεθνείς πτήσεις

Επιβάτες 2021 2020 2019
Σύνολο 116.438 46.907 254.957

 

Συνολικές πτήσεις

Επιβάτες 2021 2020 2019
Σύνολο 149.146 72.674 323.285

 

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επιχειρηματικότητα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

«Διατηρώ»: Για τις αρχές του 2025 έχει μετατεθεί η έναρξη του προγράμματος

Μειώθηκε ο προϋπολογισμός του προγράμματος για τα διατηρητέα κτήρια Στις αρχές του 2025 αν…