Δουλειά στο άψε-σβήσε
Ούτε 24 ώρες δεν πέρασαν από το σχόλιο της στήλης με τίτλο «Συμφωνούμε», σχετικά με το αίτημα των μαθητών του 2ου ΕΠΑΛ.
Τι ζητούσαν οι μαθητές; Την απομάκρυνση του κλειστού περίπτερου που βρίσκεται εκεί πάνω στο πεζοδρόμιο. Ζητούσαν δε αυτή την απομάκρυνση από το δήμο· κι εδώ είναι το ωραίο. Ο δήμος αντέδρασε αμέσως κι έδωσε εντολή αποξήλωσης.
Η φωτογραφία μας είναι χαρακτηριστική με την έναρξη των εργασιών. Φορτηγό με κατάλληλο εξοπλισμό ξήλωσε τις σιδηροκατασκευές και σε λίγη ώρα το περίπτερο-παράπηγμα αποτέλεσε παρελθόν. Δουλειά στο άψε σβήσε.
Γ.Δ.
Δύο χρόνια σχεδόν
Συμπληρώνονται σε λίγες ημέρες δύο χρόνια από την ημέρα εκείνη που για πρώτη φορά ο κόσμος άκουγε για μια πανδημία. Προφανώς οι πολλοί αγνοούσαν τελείως την έννοια της πανδημίας και περισσότερο ξαφνιάστηκαν παρά προβληματίστηκαν για τα επερχόμενα.
Ο εικοστός αιώνας και μάλιστα για την Ευρώπη, ήταν αιώνας ανάπτυξης, ευημερίας, προόδου της επιστήμης συνολικά, της ηλεκτρονικής εποχής.
Κανείς δεν μπορούσε να προβλέψει και να ανησυχήσει. Όμως πολύ γρήγορα τα πράγματα άλλαξαν. Έγιναν θανατηφόρα. Και αμέσως άλλαξε η ζωή, οι ρυθμοί της κοινωνίας, οι ανθρώπινες σχέσεις.
Οι άνθρωποι άλλαξαν εσωτερικά, η κοινωνία γύρω τους επίσης δεν ήταν η ίδια, οι σχέσεις αποκλείστηκαν ή μειώθηκαν σημαντικά, όλα άλλαξαν.
Γ.Δ.
Νίκη της επιστήμης
Σ’ αυτό το κρίσιμο σταυροδρόμι της πανδημίας σε παγκόσμιο επίπεδο υπήρχε μια ελπίδα. Και αυτή ήταν προς τους επιστήμονες. Οι οποίοι δρώντες συλλογικά και με αυτοθυσία κατάφεραν σε σύντομο χρονικό διάστημα να βγουν νικητές με την δημιουργία εμβολίων.
Βέβαια υπήρξαν επιφυλάξεις ως προς το εμβόλιο, υπήρξαν θάνατοι όπως και ακόμη υπάρχουν, πέθαναν εκατομμύρια παγκοσμίως, όμως σώθηκαν δισεκατομμύρια ανθρώπων.
Ήταν, και συνεχίζει ακόμη να είναι μια δύσκολη μάχη. Κι αυτό όχι γιατί δεν είναι αποτελεσματικά τα εμβόλια, αλλά γιατί υπάρχει μια άρνηση, αντίδραση, που αλλού είναι μικρή, αλλού μεγαλύτερη.
Στην παγκόσμια πάντως ιστορία η πανδημία του ιού covid έχει ήδη καταγραφεί.
Γ.Δ.
Πως θα’ναι και πότε αυτή η μέρα;
Η συζήτηση στη γνωστή παρέα, τι άλλο από τα υψηλά νούμερα ημερησίων απωλειών από το κορωνοϊό. Σχολίαζαν μεταξύ τους για το πότε επιτέλους θα’ ρθει εκείνη η μέρα που τα θύματα θα είναι μονοψήφιος αριθμός.
Κάποιος μάλιστα είπε: «Άραγε πότε θα είναι αυτή η μέρα; Πώς θα είναι αλήθεια;»
Δικαιολογημένη η ερώτηση και η επιθυμία να τελειώσει αυτή η ταλαιπωρία, να ξαναμπεί η ζωή όλων στους κανονικούς ρυθμούς και ελεύθερους όπως ακριβώς πρέπει και επιθυμεί ο καθένας.
Προσωπικά αισιοδοξώ αυτή η λύτρωση να γίνει σύντομα, όμως δυστυχώς την ίδια άποψη δεν έχουν οι εμμένοντες αντιεμβολιαστές. Διότι η λύση σε μεγάλο βαθμό από αυτούς εξαρτάται. Δυστυχώς για τους πολλούς.
Γ.Δ.
Οι Τούρκοι ζητούν αποστρατιωτικοποίηση νησιών με 200 αποβατικά απέναντι!
Οι επιτελείς -και επίδοξοι επίγονοι -του Ταγίπ Ερντογάν (Ακάρ, Τσαβούσογλου κλπ), δεν σταματούν τελευταία να επαναλαμβάνουν εμμονικά την θεωρία ότι τα ελληνικά νησιά του βορείου Αιγαίου και τα Δωδεκάνησα έχουν εξοπλιστεί κατά παράβαση των Συνθηκών της Λωζάννης του 1923 και Παρισίων το 1947. Επίσης, ότι χωρίς αποστρατιωτικοποίηση των νήσων παύει η ελληνική κυριαρχία επ’ αυτών και επανέρχονται αυτομάτως στο διάδοχο της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, τουρκικό κράτος.
Την παράδοξη μάλιστα αυτή κληρονομική θεωρία αναπτύσσουν με επιστολή τους προς τον Γενικό Γραμματέα του ΟΗΕ. Αποκρύπτοντας βέβαια την ύπαρξη των 200 τουρκικών αποβατικών σκαφών που διατηρούν στα παράλια της Μ.Ασίας, έτοιμα να μεταφέρουν την ορδή της “Στρατιάς του Αιγαίου” στα ελληνικά νησιά! Μα η παρουσία και μόνον της τουρκικής στρατιάς δικαιώνει πλήρως τον εξοπλισμό των νησιών και την προστασία του πληθυσμού. Και θα ήταν εγκληματική απρονοησία της οποιαδήποτε ελληνικής κυβέρνησης, να μην εξοπλίσει τα νησιά με τα κατάλληλα όπλα.
Και μέσα σ’ αυτό το πολεμικό κλίμα που καλλιεργείται από τη γείτονα ήρθε η δήλωση από τον εκπρόσωπο του ΣΥΡΙΖΑ ότι «η άμυνα δεν είναι αυτοσκοπός της χώρας», η οποία τροφοδότησε ένα φεστιβάλ υπαρξιακής αμπελοφιλοσοφίας στα σόσιαλ μίντια.
Η άμυνα της χώρας είναι η ακεραιότητά της. Η ίδια η ύπαρξή της. Κι αν δεν είναι σκοπός της χώρας η ύπαρξή της, τότε ποιος είναι; Η παγκόσμια ειρήνη και η ομόνοια μεταξύ των λαών; Αυτά είναι ποιητικές ουτοπίες κατάλληλες μόνο για φιλολογικές βραδιές κι όχι για σοβαρή πολιτική συζήτηση…
Παλιό φαινόμενο Ι
Το φαινόμενο της σχολικής διαρροής στο νομό μας όπως και σε άλλους νομούς της χώρας είναι παλιό και έχει ονοματεπώνυμο. Δεκαετίες τώρα, όπου έχουν εγκατασταθεί προσωρινά ή μόνιμα Τσιγγάνοι, εκεί το πρόβλημα ενδημεί.
Παράδειγμα η πόλη μας με το Δροσερό, η γειτονική Κομοτηνή με το Αλάν Κογιού και το ίδιο ο Έβρος σε Ορεστιάδα κυρίως.
Όπου δηλαδή οι πλάνητες μέχρι πριν 40-50 χρόνια έστησαν τις σκηνές τους, εμφανίστηκε και το πρόβλημα. Άνθρωποι χαμηλού εισοδήματος και χαμηλότατης κοινωνικής συμπεριφοράς, όπου το θέμα «σχολείο» ήταν μια άγνωστη έννοια.
Τα πράγματα μέχρι πριν λίγα χρόνια συνέχιζαν έτσι με αργούς ρυθμούς μείωσης.
Οι πλάνητες εγκαταστάθηκαν μόνιμα και μετά από χρόνια γνώρισαν την έννοια σχολείο διότι όλοι οι γονείς ήσαν αγράμματοι. Η μόνιμη εγκατάστασή τους έβαλε στη ζωή τους τα σχολεία, χωρίς βέβαια η συμμετοχή να είναι καθολική.
Γ.Δ.
Παλιό φαινόμενο ΙΙ
Από την άλλη, ο νομός Ξάνθης είναι πρώτος στη σχολική διαρροή, κι αυτό οφείλεται σε δύο λόγους. Ο πρώτος διότι είναι μεγάλος ο οικισμός στο Δροσερό και δεύτερο διότι πριν λίγα χρόνια μετακινήθηκαν από τον Έβρο στο Δροσερό αρκετά άτομα και εγκαταστάθηκαν εδώ.
Πρόκειται για άτομα διαφορετικής νοοτροπίας των παλιών Δροσεριτών. Διακρίνονται για την μεγάλη παραβατικότητά τους σε βαθμό που οι Δροσερίτες δεν τους θέλουν στον οικισμό τους.
Στο θέμα υπάρχει και μία διαπίστωση: Πλέον ο αριθμός των Δροσεριτών που μετακινούνται εποχιακά για συλλογή φρούτων ή λαχανικών έχει μειωθεί. Κι αυτό οφείλεται στο γεγονός πως πλέον ενισχύονται οικονομικά με διάφορα επιδόματα.
Έτσι, χρόνο τον χρόνο, θ’ αυξάνονται τα παιδιά που θα πηγαίνουν σχολείο, ώσπου σε λίγα χρόνια θα μειωθεί ο αριθμός της διαρροής πάρα πολύ.
Στο θέμα αυτό, σημαντικό ρόλο οφείλουν να παίξουν οι εκπαιδευτικοί. Δηλαδή, να βεβαιώνουν χωρίς συναισθηματισμούς ποια παιδιά και πόσα παρακολουθούν τα μαθήματα. Εάν δεν το τηρούν αυτό και δίνουν άλλα στοιχεία κακό κάνουν, όχι καλό.
Γ.Δ.
Τι γίνεται με το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο;
Και ο δήμαρχος του πιο μικρού δήμου της χώρας γνωρίζει πως για να πάει μπροστά οργανωμένα και με πρόγραμμα ένας δήμος σε έργα μεγάλα ή μικρά, σε πρωτοβουλίες των δημοτών του, θα πρέπει να διαθέτει ένα Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο.
Είναι η βάση, τα θεμέλια να το πούμε απλά, που πάνω σ’ αυτό θα κτισθούν νόμιμα, στα σωστά σημεία, όλα εκείνα τα έργα και οι παρεμβάσεις που επιθυμεί να υλοποιήσει ένας σύγχρονος δήμος.
Ερχόμαστε ως εκ τούτου στα του οίκου του δικού μας νομού και ρωτάμε, τι συμβαίνει με τους δικούς μας δήμους; Με τον Μητροπολιτικό της Ξάνθης, πού βρίσκεται αυτό το Σχέδιο;
Σε ποια φάση είναι, εάν είναι, κι αν αντίθετα έχει μείνει σε κάποιο συρτάρι.
Αναμένονται απαντήσεις στο θέμα διότι γνωρίζουμε την αγωνία του δημάρχου Μ.Τσέπελη και του Γιάννη Ζερενίδη κάποτε να τελειώσει η υπόθεση αυτή.
Γ.Δ.
Αποκριάτικος τουριστικός προορισμός η Ξάνθη
Μπορεί και φέτος να μη γίνει το Καρναβάλι της Ξάνθης όπως το γνωρίζουμε αλλά η πόλη μας είναι προορισμός όπως και η Πάτρα και άλλες πόλεις που διοργανώνουν καρναβάλι για το τριήμερο της Αποκριάς. Υπάρχει ενδιαφέρον μας λένε οι ξενοδόχοι κυρίως από νεαρόκοσμο που παίρνει και ρωτάει για δωμάτια χωρίς ακόμη να κάνει κράτηση. Κίνηση βλέπουμε και στο booking για τα ξενοδοχεία και τα καταλύματα του νομού μας. Επίσης και οι γείτονές μας οι Βούλγαροι ενδιαφέρονται αλλά πρέπει να έρθουν μέσω Νυμφαίας αφού η δική μας δίοδος παραμένει ακόμη κλειστή και δεν γνωρίζουμε πότε και αν θα ανοίξει ποτέ! Αυτό όμως είναι ένα άλλο ζήτημα που πρέπει να το απαντήσουν οι τοπικοί μας άρχοντες.
Βέβαια αυτό το ενδιαφέρον δεν έχει καμία σχέση με εκείνες τις εποχές όχι και τόσο μακρινές που έκλειναν πριν ένα μήνα ή το 2013 που έκλειναν από τον Αύγουστο! Άλλες εποχές…
Μ.Ξ.
Τέλος ο μαυροπίνακας από τα σχολεία όλης της χώρας
Στην νέα εποχή περνάνε τα σχολεία της χώρας με την απόφαση να αντικατασταθούν οι μαυροπίνακες με διαδραστικούς πίνακες αξίας 4.100 ευρώ έκαστος.
Η υπουργός Παιδείας υπέγραψε απόφαση με την οποίο εγκρίνεται κονδύλι 148 εκ. ευρώ, για την αγορά διαδραστικών πινάκων.
Παράλληλα η υπουργός Ν. Κεραμέως υπέγραψε σήμερα απόφαση με την οποία ορίζονται οι προδιαγραφές των διαδραστικών συστημάτων τεχνολογίας οθόνης αφής για τις ανάγκες σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Νέα εποχή λοιπόν στον τρόπο διδασκαλίας…
Καιρός ήταν! Αν σκεφτεί κανείς ότι σε άλλες χώρες έχουν καταργήσει και τους διαδραστικούς και χρησιμοποιούν μόνο τα pc τους μάλλον πάλι καθυστερήσαμε…
Η Γενιά Z (Generation Z) που είναι τώρα στα σχολεία παίζει τις νέες τεχνολογίες στα δάκτυλα απ’ τα γεννοφάσκια της δεν γίνεται λοιπόν να χρησιμοποιούν τον μαυροπίνακα της εποχής του 1950 για να κάνουν μάθημα!
Μ.Ξ.