Να μην επαναπαυόμαστε
Επειδή στην ευρύτερη περιοχή μας δεν παρατηρήθηκαν ακραία καιρικά φαινόμενα εκτός του ψύχους βέβαια, οφειλόμενη μια παρατήρηση ιδιαίτερου βάρους και σοβαρότητος.
Προσοχή, Περιφέρεια, δήμοι και άλλοι εμπλεκόμενοι φορείς, να μην χαλαρώσουν την όποια επιφυλακή τους.
Να μην θεωρήσουν πως δεν κινδυνεύει η περιοχή μας να χτυπηθεί επειδή μέχρι τώρα βρέθηκε εκτός ακραίων φυσικών εκδηλώσεων.
Ο εφησυχασμός και η χαλαρότητα είναι ό,τι χειρότερο, κι ούτε να είναι σίγουροι πως στο μέλλον θα μείνει στο απυρόβλητο ο νομός μας.
Καλύτερα επιφυλακή και επαγρύπνηση παρά μετά να κλαίμε όλοι σαν τις μωρές παρθένες.
Γ.Δ.
Προσοχή λάθος
Φίλος γράφει εμπνεόμενος από όσα συνέβησαν στην Αττική οδό και την Αττική γενικά. «Λένε», γράφει, «πως αυτό δεν είναι κράτος οργανωμένο, είναι μπουρδέλο. Κάνουν λάθος όσοι το ισχυρίζονται. Τα σημερινά μπουρδέλα είναι σπίτια του έρωτα, σύγχρονα, οργανωμένα, σωστά, με κανόνες στη λειτουργία τους που τηρούνται. Τα αδικούν όσοι τα συγκρίνουν με το ελληνικό κράτος».
Γ.Δ.
Δήμαρχοι για βαφτίσια
Πέντε μέρες μετά την χιονόπτωση στην Αττική και σε αρκετούς περιφερειακούς δήμους υπάρχουν δρόμοι που δεν έχουν καθαριστεί, απροσπέλαστα σημεία και δημότες χωρίς ρεύμα. Είναι δικαιολογημένη η οργή των πολιτών, ωστόσο τώρα είναι η στιγμή να αναλογιστούν τις ευθύνες τους με τις επιλογές που έχουν κάνει σε δημοτικούς άρχοντες.
Αντιγράφουμε εύστοχο σχόλιο : «Η διαφορά ανάμεσα στους ανίκανους και στους ικανούς δημάρχους και περιφερειάρχες είναι χαώδης. Γίνεται όμως ακόμη πιο δραματική ύστερα από κάθε μεγάλη κρίση και καταστροφή. Επιμένουμε, ωστόσο, να τους ψηφίζουμε και να τους δίνουν το χρίσμα τα μεγάλα κόμματα. Καιρός να σοβαρευτούμε. Αν θέλουμε τοπικούς άρχοντες για βαφτίσια, ρουσφέτια και πανηγύρια, μπορούμε να συνεχίσουμε στον ίδιο δρόμο. Αν όχι, πρέπει να «μαυρίσουμε» τους ανίκανους και να απαιτήσουμε από τα κόμματα να σταματήσουν τις γελοίες επιλογές. Για να μην ξαναθυμώσουμε με τις δικές μας επιλογές».
Οικονομική με διαδικαστικά θέματα
Με συνοπτικές διαδικασίες εγκρίθηκαν τα 13 θέματα της Οικονομικής επιτροπής. Όλα ήταν θέματα διαδικαστικού χαρακτήρα και αφορούσαν κυρίως επικύρωση διαγωνισμών για προμήθειες διαφόρων ειδών που πλέον είναι διετούς διάρκειας ή κατάρτιση όρων για νέους αλλά και σύσταση επιτροπών παρακολούθησης των διαγωνισμών που αφορά υπηρεσιακούς παράγοντες. Στα εκτός ημερησίας εγκρίθηκε ένα θέμα με χορήγηση από 7.200 ευρώ για κάλυψη δαπανών για εργασίες συντήρησης στο Μειονοτικό των Κιμμερίων και το 2ο Μειονοτικό της Ξάνθης. Ως εκ τούτου δεν υπήρχε πολιτικό ενδιαφέρον.
Μ.Ξ.
Ηλεκτροκίνηση παντού
Το έχουμε πριν μήνες σχολιάσει πως αλλάζει άρδην το τοπίο στο χώρο των αυτοκινήτων. Σημειώναμε τότε πως σταδιακά, μέχρι το 2030, θα σταματήσει η παραγωγή αυτοκινήτων με καύσιμο το πετρέλαιο.
Πρόσφατα όμως έγινε γνωστό πως υπάρχει πρόταση από την Ε.Ε. ν’ απαγορευθούν οι πωλήσεις αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης γενικώς στην Ευρώπη από το 2035.
Μετά την παραπάνω απόφαση όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες ανακοινώνουν πως τα νέα μοντέλα τους πως θα είναι πλήρως ηλεκτρικά.
Έτσι λοιπόν, σταδιακά, θα΄χουμε πρίζες παντού. Στο σπίτι, στη δουλειά, στα πρατήρια στους δρόμους. Βέβαια η αλλαγή αυτή θα διαρκέσει χρόνια και θ’ αποτελέσει μια επανάσταση για τον χώρο του αυτοκινήτου, αλλά και της προστασίας του περιβάλλοντος, τουλάχιστον στην Ευρώπη.
Γ.Δ.
Επανάληψη λαθών
Δεν γνωρίζουμε την ψυχολογία των ποδοσφαιριστών της Ξάνθης αλλά σίγουρα αυτή χρειάζεται υποστήριξη.
Καλά με τη Βέροια «ξύπνησαν» στο δεύτερο ημίχρονο όταν το πουλάκι είχε πετάξει. Με τον προχθεσινό αγώνα όμως με τον Απόλλωνα Λάρισας δεν υπάρχει καμία δικαιολογία. Το να χάνεις βαθμούς από τον τελευταίο στη βαθμολογία είναι τραγικό λάθος και αδικαιολόγητο.
Τα ίδια λάθη επαναλαμβάνονται και φέτος όπως και πέρυσι.
Απότομη καμπή, απώλεια βαθμών και υποχώρηση στη διεκδίκηση της ανόδου.
Σίγουρα θα πρέπει να ξεπεραστεί αυτή η πτώση και η ομάδα να βρει τα πατήματά της.
-Έχει χρόνο μπροστά της.
Γ.Δ.
Υπάρχει τροχαία;
Η επιστολή από συμπολίτη μας είναι ιδιαίτερα αυστηρή και θίγει ένα θέμα που απασχολεί πάρα πολλούς όχι μόνο στην Ξάνθη αλλά σε ολόκληρη τη χώρα.
Δεν είναι μόνο τυπικό, απλά το ζούμε κι εμείς εδώ και το εντοπίζουμε στα καθ’ ημάς δρώμενα. Το θέμα λοιπόν είναι η ανυπαρξία της Τροχαίας στους δρόμους.
Όσο κι αν ψάξει κανείς εδώ και λίγα χρόνια, τροχονόμο δεν θα δει. Αυτό και άλλα θίγει ο συμπολίτης μας ο οποίος εκφράζει την συντριπτική πλειοψηφία των Ξανθιωτών αλλά και των πανελλήνων διοτι το σύστημα αυτό είναι πανελλαδικό.
Γ.Δ.
Η επιστολή
«Εκφράζω τις προσωπικές μου απόψεις που όπως πληροφορήθηκα έχουν εφαρμογή και σε άλλους νομούς, άρα είναι πανελλαδικό φαινόμενο.
Αναφέρομαι στην παντελή έλλειψη και απουσία ανδρών της αστυνομίας που να έχουν ρόλο και αποστολή την τροχονομική λειτουργία. Πουθενά οποιαδήποτε ώρα δεν θα συναντήσει ο πολίτης τροχονομο-αστυνομικό. Το μόνο που συναντά στους δρόμους εκτός πόλης είναι τα γνωστά μπλόκα που στήνουν για την επιβολή προστίμων για… υπερβολική ταχύτητα.
Είναι δεδομένο πως άλλος πρέπει να είναι ο ρόλος και η αποστολή της τροχαίας.
Γενικώς, η αδιαφορία από την Τροχαία εφαρμογής του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας είναι ένα από τα προβλήματα της καθημερινότητας της χώρας. Κατά την άποψη πολλών πολιτών των περισσοτέρων, τα μπλόκα για δήθεν ελέγχους ταχύτητας είναι «στάχτη στα μάτια», πως «κάτι κάνει κι αυτή».
Για την αντιγραφή Γ.Δ.
Ιδού η ευκαιρία
Πρέπει να κινηθεί ο δήμος Ξάνθης συντονισμένα αλλά και δυναμικά στην κατεύθυνση ένταξης παραδοσιακών κτιρίων της Παλιάς Πόλης για τη διάσωσή τους.
Υπάρχει το πρόγραμμα «Διατηρώ» το οποίο ακριβώς δίνει τη δυνατότητα αυτή στο υπουργείο Περιβάλλοντος μέσω του ΕΣΠΑ 2021-2027 να χρηματοδοτήσει ακριβώς διατηρητέα-παραδοσιακά κτίρια.
Πρόκειται για μοναδική ευκαιρία που δεν πρέπει να την χάσει ο δήμος Ξάνθης ο οποίος έχει στην επικράτειά του τον μοναδικό εν Ελλάδι Παραδοσιακό Οικισμό, μια συγκροτημένη περιοχή και μεγάλης αρχιτεκτονικής αξίας κτίρια.
Γ.Δ.
Και η Απόφαση
Και για να μην υπάρχει καμία αμφιβολία για τα παραπάνω από τον δήμο αλλά και τους ιδιώτες ενδιαφερόμενους, ιδού το περιεχόμενο της σχετικής Απόφασης του υπουργείου Περιβάλλοντος.
Το πρόγραμμα έχει τίτλο «Διατηρώ» και η σχετική ολιστική του ελληνικού Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για την προστασία της υλικής πολιτιστικής κληρονομιάς». Σύμφωνα με την ανακοίνωση, το πρόγραμμα «Διατηρώ» θα χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ 2021-2 27 (κονδύλια της ΕΕ) και θα αφορά κυρίως ιδιοκτήτες ακινήτων και επαγγελματίες κλάδων όπως σχεδιαστές, κατασκευαστές, κ.ά. και θα περιλαμβάνει παρεμβάσεις σε κτήρια, που χαρακτηρίζονται: α. ως διατηρητέα ή μνημεία β. ιστορικά κτήρια που βρίσκονται εντός ιστορικών τόπων, ιστορικών κέντρων και παραδοσιακών οικισμών. Οι παρεμβάσεις θα περιλαμβάνουν τις ακόλουθες δράσεις: α) Καθαρισμό προσόψεων, β) Εργασίες στερέωσης για τη διατήρηση του κελύφους των κτηρίων γ) Αποκατάσταση κελύφους κτηρίων (προσόψεων και στέγης). Αποκατάσταση θεμελίων, τοιχοποιίας, στέγης επιστρώσεις, μπαλκόνια, πλαστική διακόσμηση, αντικατάσταση κουφωμάτων, επισκευή μεταλλικών στοιχείων κ.λπ. δ) Αποκατάσταση του εσωτερικού των κτηρίων – αποκατάσταση ή ενίσχυση ξύλινων ορόφων, αποκατάσταση σκαλοπατιών, αλλαγές στο διαχωριστικό για λειτουργικούς λόγους».
Γ.Δ.