Αρχική ΠΟΛΙΤΙΚΗ Το πόρισμα του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ για την ανάπτυξη της Θράκης και ο κρίσιμος ρόλος των προοδευτικών συμμαχιών

Το πόρισμα του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ για την ανάπτυξη της Θράκης και ο κρίσιμος ρόλος των προοδευτικών συμμαχιών

0

Μια προσέγγιση από τον πρώην υφυπουργό Στάθη Γιαννακίδη

Το πόρισμα του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ για την ανάπτυξη της Θράκης και ο κρίσιμος ρόλος των προοδευτικών συμμαχιών.

Ολοκληρώθηκαν πρόσφατα οι εργασίες της Διακομματικής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής για την Ανάπτυξη της Θράκης, χωρίς όμως να προκύψει κάποιο κοινό πόρισμα, παρά τις  όποιες επιμέρους συγκλίσεις των κομμάτων, αποδεικνύοντας για ακόμη μια φορά, ότι η κυβερνητική πλειοψηφία αδυνατεί να συγκροτήσει εν γένει πολιτικές συναινέσεις και συμμαχίες, ενώ ο επί της αρχής αποκλεισμός της Δράμας και της Καβάλας διέρρηξε την ενιαία και ολιστική αντίληψη της αναπτυξιακής στρατηγικής της Περιφέρειας ΑΜΘ και δημιούργησε έντονη δυσαρέσκεια στις τοπικές κοινωνίες. Ο αυτό-περιορισμός αυτός παραπέμπει στο ξεπερασμένο αφήγημα της «ευαίσθητης εθνικά περιοχής» και ναρκοθετεί οποιονδήποτε σύγχρονο σχεδιασμό.

Ένα πόρισμα σαφώς δεν αποτελεί πρόγραμμα, πολλώ δε μάλλον όταν δεν προβλέπεται συγκεκριμένος προϋπολογισμός, που θα χρηματοδοτήσει έργα και δράσεις, ούτε και χρονικός ορίζοντας υλοποίησης.  Δυστυχώς το πόρισμα της κυβερνητικής πλειοψηφίας περισσότερο παραπέμπει σε μια θεωρητική καταγραφή προτεραιοτήτων, προεκλογικού χαρακτήρα και εσωκομματικών ισορροπιών, παρά σε μια ολοκληρωμένη και συνεκτική στρατηγική, με σαφή και ξεκάθαρο προσανατολισμό αλλά και μετρήσιμους στόχους.

Αντιθέτως, το πόρισμα του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ θέτει ένα νέο όραμα για την περιοχή με 4  βασικούς στόχους/«αποστολές» για μια νέα αναπτυξιακή πορεία:

  1. Βελτίωση της ελκυστικότητας της Θράκης ως ικανοποιητικού προορισμού κατοίκησης
  2. Βελτίωση της ελκυστικότητας της Θράκης ως τόπου άσκησης επιχειρηματικής δραστηριότητας.
  3. Μετάβαση σε ένα νέο παράδειγμα οικονομικής ανάπτυξης με μείωση των κοινωνικών και περιφερειακών ανισοτήτων.
  4. Αξιοποίηση της διαπολιτισμικότητας και διασυνοριακότητας, ένα ισχυρό συγκριτικό πλεονέκτημα της περιοχής, που βρίσκεται πλησιέστερα σε πέντε ευρωπαϊκές πρωτεύουσες (Κωνσταντινούπολη, Σόφια, Βουκουρέστι, Βελιγράδι, Σκόπια) απ’ ό,τι στην Αθήνα.

Η τεκμηριωμένη και ολιστική πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ στοχεύει στην, εντός εξαετίας, αύξηση της παραγόμενης προστιθέμενης αξίας της Θράκης, τη βελτίωση της τομεακής σύνθεσής της, την αναβάθμιση των ποιοτικών χαρακτηριστικών της περιοχής και του επιπέδου εκπαίδευσης των πολιτών, καθώς και τη μετατροπή της σε περιοχή ελκυστική για κατοικία, απασχόληση και επιχειρηματικότητα.

Η ενίσχυση της απασχόλησης και η μείωση της ανεργίας, μέσω της ενθάρρυνσης της επιχειρηματικότητας, η δημογραφική ανασυγκρότηση και συγκράτηση του πληθυσμού με δημιουργικό τρόπο, ο περιορισμός της μετανάστευσης, η στήριξη της νέας γενιάς, η ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής και η εξάλειψη φαινομένων κοινωνικής περιθωριοποίησης και φτώχειας, η βελτίωση του εκπαιδευτικού επιπέδου, ιδίως της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, η αναβάθμιση της μειονοτικής εκπαίδευσης, ο περιορισμός της σχολικής διαρροής, αποτελούν μερικές από τις σύγχρονες προκλήσεις της Θράκης και ιδιαίτερα της Ξάνθης, στις οποίες όμως η Ν.Δ αδυνατεί να ανταποκριθεί τόσο σε επίπεδο κεντρικής κυβέρνησης όσο και περιφερειακής αρχής, είτε επειδή δεν θέλει, είτε επειδή δεν μπορεί.

Εκτός όμως από το αναπτυξιακό σκέλος, το πόρισμα του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ επεκτείνεται και στα θεσμικά ζητήματα για την μειονότητα της Θράκης, εξειδικεύοντας ακόμη περισσότερο τις θέσεις του κόμματος, όπως αυτές διαμορφώθηκαν στην Προγραμματική Συνδιάσκεψη τον Ιούλιο του 2021:

-Ανάδειξη μουφτήδων με διαδικασίες που θα προκύψουν μετά από διαβούλευση με τη μειονότητα με σκοπό την επίτευξη συγκλίσεων

-Εκλογές στις διαχειριστικές και βακούφικες επιτροπές.

-Στήριξη της σύγχρονης και συμπεριληπτικής εκπαίδευσης, με ενίσχυση της δημόσιας εκπαίδευσης και δημιουργία νέων δημόσιων σχολείων με εισαγωγή της τουρκικής  ως γλώσσας επιλογής.

– Ενίσχυση των σχολικών μονάδων της μειονότητας τόσο σε υλικοτεχνικό επίπεδο όσο και εγκαταστάσεις/υποδομές κ.α .

Όσον αφορά τα θεσμικά ζητήματα,  η Ν.Δ σε μεγάλο βαθμό εισχώρησε – αν δεν υιοθέτησε/αντέγραψε – στις χρόνιες θέσεις της αξιωματικής αντιπολίτευσης, παίρνοντας, φαινομενικά τουλάχιστον, διαζύγιο με το παρελθόν της και εγκαταλείποντας την μέχρι τώρα ανάλυσή της για τη μειονότητα της Θράκης. Προφανώς, όμως, στο εσωτερικό της υπάρχουν ακραίες δυσαρεστημένες φωνές, προσκολλημένες στο αναποτελεσματικό και στείρο παρελθόν, οι οποίες αποτελούν ικανή εσωκομματική συνθήκη, προκειμένου οι αναγκαίες παρεμβάσεις να παραμείνουν απλώς διατυπώσεις στο πόρισμα της πλειοψηφίας και να μην υλοποιηθούν όσο κυβέρνηση παραμένει η Ν.Δ.

Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, στην πορεία για το 3ο συνέδριό του, καλείται όχι απλά να παρουσιάσει  τις πλούσιες, ρεαλιστικές και πλήρως επεξεργασμένες προτάσεις του στην κοινή γνώμη, αλλά να προχωρήσει ένα βήμα παραπέρα , οικοδομώντας τις αναγκαίες  κοινωνικές και προοδευτικές πολιτικές συμμαχίες, ώστε μαζί με την τοπική κοινωνία, χωρίς ανέξοδους και αποπροσανατολιστικούς διαχωρισμούς, να ανατρέψει την κυβέρνηση της Ν.Δ και να οδηγήσει συνολικά την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη σε ένα πιο ελπιδοφόρο μέλλον. Στο μέλλον, που της αξίζει.

Γιαννακίδης Στάθης
 πρ. Υφ. Οικονομίας κ Ανάπτυξης

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Ένας νέος ΣΥΡΙΖΑ υπό διαμόρφωση: Πολιτικές αντιπαραθέσεις στο debate των υποψήφιων προέδρων

Διάθεση ενότητας, αλλά και ουσιαστικές διαφορές αναδείχθηκαν στην τηλεμαχία της Τετάρτης Ω…