Έντονος προβληματισμός και ανησυχία για τα κρούσματα ενδοσχολικής βίας στα σχολεία της Ξάνθης
Τα απόνερα της καραντίνας: Σύγχυση, επιθετικότητα και νεύρα. Μιλά ο Διευθυντής της Δευτεροβάθμιας Χ. Ιωαννίδης
Έντονη ανησυχία και προβληματισμός διακατέχει την εκπαιδευτική κοινότητα της Ξάνθης καθώς παρατηρείται μια αλλαγή συμπεριφοράς στους μαθητές ιδιαίτερα στις τρεις τάξεις του Γυμνασίου. Επιθετικές συμπεριφορές μεταξύ μαθητών, φραστικοί διαπληκτισμοί και έντονη νευρικότητα με τάσεις εκτόνωσης είναι πλέον συχνά φαινόμενα που διαταράσσουν το ήρεμο κλίμα και δημιουργούν πρόβλημα στην εκπαιδευτική διαδικασία αποσπώντας καθηγητές και μαθητές από το έργο τους.
Έντονος προβληματισμός και ανησυχία για τα κρούσματα ενδοσχολικής βίας στα σχολεία της Ξάνθης
Όπως ανέφερε ο Διευθυντής της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ξάνθης κ. Χρήστος Ιωαννίδης από την αρχή της σχολικής χρονιάς υπήρξαν αρκετά από τα παραπάνω φαινόμενα που κλήθηκαν να διαχειριστούν οι διευθύνσεις των σχολείων. Υπενθυμίζουμε το επεισόδιο ενδοσχολικής βίας μεταξύ των μαθητών σε γυμνάσιο της πόλης, επιθέσεις στο ΕΠΑΛ, καταγγελίες για σεξουαλική παρενόχληση μεταξύ μαθητών και τελευταία καταγγελίες για σεξουαλική παρενόχληση καθηγητού σε μαθήτριες. Για όλα τα περιστατικά είναι σε εξέλιξη προανακριτική εξέταση. Τα θέματα αυτά είναι αντικείμενο συζήτησης και προβληματισμού στους συλλόγους των εκπαιδευτικών ενώ ιδιαίτερα έχει απασχολήσει το τελευταίο περιστατικό που παρότι βρίσκεται υπό διερεύνηση και δεν έχει απασχολήσει τη δημοσιότητα δημιουργεί ένα νέο πλαίσιο σ’ ότι αφορά τις σχέσεις και μαθητών με τους πρώτους να εκφράζουν πλέον ανοιχτά φόβους μήπως παρεξηγηθεί ακόμη και η πιο απλή χειρονομία τους όπως ένα χτύπημα επιδοκιμασίας στην πλάτη. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την αποξένωση και την δημιουργία ενός τείχους μεταξύ μαθητών καθηγητών που δεν βοηθά την εκπαιδευτική διαδικασία και την δημιουργία σχέσεων εμπιστοσύνης μεταξύ μαθητή και δασκάλου.
Τα απόνερα της καραντίνας: Σύγχυση, επιθετικότητα και νεύρα
Ο κ. Ιωαννίδης σε μια προσπάθεια να εξηγήσει τα αίτια αυτής της επιθετικότητας, νευρικότητας αλλά και της εριστικής διάθεσης των μαθητών που είναι διακριτή σε σύγκριση με παλαιότερα την χαρακτηρίζει ως αιτιατό από τον εγκλεισμό της προηγουμένης χρονιάς: «Είναι γεγονός ότι κάτι έχει αλλάξει στα σχολεία ειδικά στα Γυμνάσια. Θεωρώ ότι τώρα βλέπουμε τα αποτελέσματα του εγκλεισμού των μαθητών της προηγουμένης χρονιάς. Τα παιδιά έφυγαν από το δημοτικό πέρασαν μια χρονιά στο σπίτι χωρίς να μπορέσουν να ενσωματωθούν στο γυμνάσιο. Αυτό σε συνδυασμό με την εφηβεία τους έχει προκαλέσει μια σύγχυση που τους βγαίνει σε επιθετικότητα και νεύρα. Είναι κάτι που το έχουμε προσέξει και είμαστε αποφασισμένοι να το αντιμετωπίσουμε σε συνεργασία με τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων. Παρατηρούμε σ’ ότι αφορά τα Λύκεια είναι πιο ήρεμα τα πράγματα και ότι η μεγαλύτερη αναστάτωση εντοπίζεται στα Γυμνάσια. Αυτό έχει την εξήγησή του στο γεγονός ότι οι μαθητές Λυκείου είναι πιο ώριμοι ηλικιακά και ασχολούνται περισσότερο με τον στόχο τους που είναι οι Πανελλήνιες, ενώ οι μαθητές Γυμνασίου έχουν επηρεαστεί περισσότερο από την καραντίνα γιατί έχασαν την κοινωνικοποίησή τους στη δύσκολη συγκυρία της μετάβασής τους στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση».
Μαριάννα Ξανθοπούλου