Αρχική ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ Εκδηλώσεις Η Μελίνα Μποτέλλη στο Θεατρικό- Μουσικό Μονόλογο «Δύο Γυμνά Άσπρα Χέρια» στους Τοξότες

Η Μελίνα Μποτέλλη στο Θεατρικό- Μουσικό Μονόλογο «Δύο Γυμνά Άσπρα Χέρια» στους Τοξότες

1

Σημαντική πρωτοβουλία του Πολιτιστικού Συλλόγου, το Σάββατο 13 Νοεμβρίου στις 7μ.μ. στο Παλαιό Δημοτικό Σχολείο

Άλλη μία σημαντική πρωτοβουλία του Πολιτιστικού- Φυσιολατρικού Συλλόγου Τοξοτών Ξάνθης.

Συγκεκριμένα, το διοικητικό συμβούλιο αποφάσισε και προσκάλεσε την γνωστή ηθοποιό Μελίνα Μποτέλλη για να παρουσιάσει τον Θεατρικό -Μουσικό Μονόλογο «Δύο Γυμνά Άσπρα Χέρια», σε Συγγραφή, Σκηνοθεσία, Ερνηνεία της ίδιας.

Η πολύ ενδιαφέρουσα εκδήλωση είναι ένας ύμνος στη Μητρότητα αλλά και την Τέχνη.

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Νοεμβρίου 2021 και ώρα 7μ.μ. στο Ανακαινισμένο Παλαιό Δημοτικό Σχολείο. Η είσοδος είναι ελεύθερη και επιτρέπεται σε εμβολιασμένους και νοσήσαντες με υποχρεωτική χρήση μάσκας.

Η εκδήλωση είναι μια ιδέα- πρόταση του Πολιτιστικού Συλλόγου την οποία υποστηρίζει ο δήμος Τοπείρου ως συνδιοργανωτής.

Ιστορικό της παράστασης ”Δύο Γυμνά Άσπρα Χέρια”

Τον Ιούνιο 2018 η Μελίνα Μποτέλλη γιόρτασε 40 χρόνια στο Θέατρο.  40 χρόνια από το μοναδικό ΑΡΙΣΤΑ της ΔΡΑΜΑΤΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ του ΕΘΝΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ.

Ο Δήμος Δράμας και η Ένωση Κυριών Δράμας οργάνωσαν τιμητική βραδιά για αυτή την επέτειο και η Μελίνα Μποτέλλη έγραψε για τον εαυτό της ένα ΜΟΝΟΛΟΓΟ.

Από τα πρώτα εφηβικά της χρόνια, μετά από ακρόαση, εντάχθηκε στο μπαλέτο της ΕΘΝΙΚΗΣ ΛΥΡΙΚΗΣ ΣΚΗΝΗΣ, όπου παρέμεινε εργαζόμενη σαν χορεύτρια και στη συνέχεια σαν βοηθός του μεγάλου σκηνογράφου-ενδυματολόγου, Τεχνικού Διευθυντή της ΕΛΣ και ιδρυτικού μέλους του ΘΕΑΤΡΟΥ ΤΕΧΝΗΣ του Κάρολου Κουν ,Γιάννη Σταφανέλλη.

Από το 1971 έως το 1980 η Μελίνα Μποτέλλη έζησε τον κόσμο της ΟΠΕΡΑΣ.  Έτσι ο μονόλογός της μας ανοίγει έναν κόσμο και την ανθρώπινη πλευρά των καλλιτεχνών της κλασσικής μουσικής, σε συνδυασμό με το πανανθρώπινο θέμα Γυναίκα-Μητέρα.

Να σημειώσουμε εδώ πως η μεγάλη ξαδέρφη της Μελίνας Μποτέλλη, Μαρία-Λούλη Ψυχούλη, ήταν η πρώτη Ελληνίδα Αρχιμουσικός (Μαέστρος) και ιδρύτρια των Διεθνών διαγωνισμών ‘’GRAND PRIX ΜΑΡΙΑ ΚΑΛΛΑΣ’’, για τραγουδιστές της Όπερας και πιανίστες.

Ο παππούς της Μελής Νικολαΐδης, υπήρξε ένας από τους θεμελιωτές της Κυπριακής Λογοτεχνίας, ιδρυτικό στέλεχος και Πρόεδρος αργότερα της Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών, μαζί με τον ανθό των Ελλήνων λογοτεχνών της Αθήνας 1934.

Πολλές οι πηγές έμπνευσης της Μελίνας Μποτέλλη. Σ’ αυτές να προσθέσουμε την 43χρονη πετυχημένη πορεία της στο θέατρο, την τηλεόραση και το τραγούδι, καθώς και την εξειδίκευσή της σε μουσικές-θεατρικές παραστάσεις, που η ίδια δημιούργησε από το 1991 και με τις οποίες γύρισε όλη την Ελλάδα απ άκρη σ άκρη.

Ο ΜΟΝΟΛΟΓΟΣ της Μελίνας Μποτέλλη ”ΔΥΟ ΓΥΜΝΑ ΑΣΠΡΑ ΧΕΡΙΑ” είναι ένας ύμνος στην Μητρότητα και την τέχνη της Μουσικής.

Τέχνης χωρίς σύνορα. Μονόλογος αφιερωμένος στους δασκάλους της όλων των τεχνών. Κυρίως όμως στους Ηθοποιούς-Δασκάλους ,θεμέλιο του ΕΘΝΙΚΟΥ μας ΘΕΑΤΡΟΥ και του ΘΕΑΤΡΟΥ ΤΕΧΝΗΣ, που έφεραν με τις ξεχωριστές φωνές τους στα σπίτια των Ελλήνων το μεγάλο διεθνές θεατρικό ρεπερτόριο, μέσω του ραδιοφώνου του ΕΙΡ και Ελληνικής Ραδιοφωνίας, πριν από την εισβολή της τηλεόρασης και της εικόνας.

Του ραδιοφώνου που έκανε τη φαντασία των ακροατών να ταξιδεύει , να δημιουργεί εικόνες και πρόσωπα.

Ένας ύμνος λοιπόν στη ΜΗΤΡΟΤΗΤΑ ,την ΤΕΧΝΗ και τη ΦΑΝΤΑΣΙΑ.


Λίγα λόγια για τη Μελίνα Μποτέλλη

Η Μελίνα Μποτέλλη γεννήθηκε στα Εξάρχεια της Αθήνας . Ο πατέρας της Τριαντάφυλλος Μποτέλλης, Έλληνας της Ρουμανίας με καταγωγή από τη Μυτιλήνη ,ήρθε στην Ελλάδα στις 29 Οκτωβρίου 1940 και πολέμησε στο Ελληνοαλβανικό Μέτωπο.

Η μητέρα της Φοίβη Νικολαΐδου, γεννήθηκε στη Λεμεσό της Κύπρου και ήρθε στην Αθήνα με την οικογένειά της στις αρχές της δεκαετίας του ΄20. Και οι δύο ήταν φανατικοί φιλότεχνοι.

Ο Κύπριος παππούς της Μελής Νικολαΐδης, ανταποκριτής Κυπριακών εφημερίδων στην Αθήνα, θεωρείται ένας από τους θεμελιωτές της Κυπριακής λογοτεχνίας, βραβευμένος δύο φορές από το Ελληνικό κράτος με πρώτο Κρατικό βραβείο λογοτεχνίας και βραβείο της Ακαδημίας Αθηνών. Ήταν σύμβουλος πολιτισμού του Εθνάρχη της Κύπρου Μακαρίου. Ιδρυτικό μέλος και Πρόεδρος της Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών και Πρόεδρος στις Μαραθώνιες πορείες Ειρήνης, που έγιναν μετά τη δολοφονία του Γρηγόρη Λαμπράκη.

Έτσι η Μελίνα Μποτέλλη από τα παιδικά της χρόνια μαζί με τον αδερφό της Εμμανουήλ ακολουθούσαν τους γονείς τους σε θεατρικές παραστάσεις, λογοτεχνικές βραδιές και εικαστικές εκθέσεις.

Η Μελίνα είχε την πλήρη στήριξη της οικογένειάς της στην καλλιτεχνική της πορεία.

Λόγω οικονομικών προβλημάτων ,άρχισε να εργάζεται από τα πρώτα εφηβικά της χρόνια και επαγγελματικά από τα 14 της στο μπαλέτο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Έχασε πρόωρα τον πατέρα της και έτσι δεν μπόρεσε να φύγει για σπουδές στη Γαλλία όπου λόγω του ταλέντου της ,της είχε δοθεί υποτροφία. 1974 Απολυτήριο Λυκείου Τοσιτσείου – Αρσακείου με άριστα

Εισαγωγή και εγγραφή στο Πάντειο Πανεπιστήμιο Πολιτικών Επιστημών.

Σπούδασε θέατρο στην ∆ραματική Σχολή του Εθνικού θεάτρου, με καθηγητές τους: Μαίρη Αρώνη, Στέλιο Βόκοβιτς, Ελένη Χατζηαργύρη, Νίκο Τζόγια, Έλλη Νικολαΐδη, Στρατή Καρρά, Αλέξη Διαμαντόπουλο, Τάσο Λιγνάδη, Μαρία Χορς, Έλεν Τσουκαλά, Σπύρο Παγιατάκη, Στέφανο Βασιλειάδη.

Αριστούχος απόφοιτος (1978).

Εργάστηκε στο Εθνικό θέατρο, Θέατρο Τέχνης, Αμφιθέατρο, Σκηνή κ.α. σε σκηνοθεσία των αείμνηστων μεγάλων: Κάρολου Κουν, Ζυλ Ντασέν,Γιώργου Λαζάνη,Μίμη Κουγιουμτζή, Σπύρου Ευαγγελάτου,Γιώργου Θεοδοσιάδη, ∆ιαγόρα Χρονόπουλου, Λευτέρη Βογιατζή , ∆ημήτρη Έξαρχου,Βασίλη Νικολαίδη.

Και των εξίσου σπουδαίων σκηνοθετών Κώστα Καζάκου,Λεωνίδα Τριβιζά, Γιώργου Μιχαλακόπουλου,Σταμάτη Φασουλή,Γιάννη Μαργαρίτη, Σωτήρη Χατζάκη και ξένων σκηνοθετών, όπως ο John Sharpe και η Jane Howell. Έπαιξε δίπλα σε πρωταγωνιστές όλων των θεατρικών γενεών. Ερμήνευσε πρωταγωνιστικούς ρόλους, δραματικούς ή κωμικούς σε εντελώς διαφορετικά είδη θεάτρου, από αρχαία τραγωδία, έως μιούζικαλ, από κλασσικό θέατρο, όπως Σαίξπηρ και Ίψεν, μέχρι επιθεώρηση του Μποστ.

Έγινε ευρύτατα γνωστή στην Ελλάδα, με την επιτυχία των τηλεοπτικών σειρών, στις οποίες πρωταγωνίστησε. Οπως:

  • «Απών» της Μιρέλλας Παπαοικονόμου,(Αρετή Οικονόμου)
  • «Ψίθυροι Καρδιάς» του Μανούσου Μανουσάκη,όπου ερμήνευσε τον ρόλο της τσιγγάνας Αφροδίτης,(μάνα της Ερατούς),
  • «Ακροβατώντας» του Στράτου Μακρίδη σε σκηνοθεσία του ίδιου και του Μάριου Ρετσίλα.
  • «Της αγάπης μαχαιριά» του Στράτου Μαρκίδη στο ρόλο της χαρακτηριστικής κρητικιάς μάνας (Ουρανία Σταματάκη).
  • «Χωρίς Όρια» του Στράτου Μαρκίδη.

 

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Εκδηλώσεις
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Βιβλιοπρόταση του Σαββάτου: «Αίμος – Διαδρομές στα Βαλκάνια» του Θοδωρή Νικολάου

Τι είναι τα Βαλκάνια, όμως ; Φυλές, θρησκείες, εθνότητες, συνήθειες και ήθη παράγουν ένα γ…