Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Η Ξάνθη πρέπει να αλλάξει τουριστικό προσανατολισμό

Η Ξάνθη πρέπει να αλλάξει τουριστικό προσανατολισμό

0

Έχουμε ανεκμετάλλευτα τουριστικά διαμάντια….με  παραδείγματα

Δημήτρης Γκαγκαλίδης
καθηγητής

Ασχολούμαι με τον Τουρισμό πλέον των 10 ετών. Συνεργάστηκα με εκδοτικές εταιρίες τουριστικών εντύπων και οδηγών (Road Edition, Nakas group, εκδόσεις Όραμα), με την εταιρία Εγνατία Οδός Ο.Ε. (έργο Τουριστική Εγνατία), αλλά και με Δήμους και Περιφέρειες της ΑΜ-Θ. Εκτός των Πανεπιστημιακών σπουδών, ολοκλήρωσα δυο μεταπτυχιακά στην Διοίκηση Επιχειρήσεων (Διεθνές Παν/μιο Θεσ/νίκης) και στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (ΔΠΘ – Τμήμα Δασολογίας). Τελευταία έχω την χαρά να απευθύνομαι σε 13000 διαδικτυακούς ακόλουθους στις «Αλλιώτικες Προτάσεις» (facebook) με θέματα τουρισμού. Όλα αυτά νομίζω επιτρέπουν να έχω και να εκφράζω άποψη, περί θεμάτων Τουριστικής προβολής και προώθησης, ειδικά γύρω απ’ την Ξάνθη. Θα μου επιτρέψετε λοιπόν να παρατηρήσω ότι –τελικά- ο νομός κι η πόλη της Ξάνθης εξακολουθεί να διατηρεί ανεκμετάλλευτα «τουριστικά διαμάντια», που στέκουν αδρανείς ως τομείς τουρισμού και που θα μπορούσαν εύκολα να την καταστήσουν κέντρο τουριστικού ενδιαφέροντος. Φυσικός πλούτος, αξιοθέατα, υπάρχουσες εγκαταστάσεις και τομείς, που επίσης θα μπορούσαν να θέσουν την Ξάνθη σε εντελώς διαφορετική «τουριστική τροχιά !  Να γίνω πιο συγκεκριμένος, απλά και κατανοητά :

Παρατήρηση πουλιών – Bird Watching/ Τίτλος: Πόρτο – Λάγος «Η φύση προσφέρει το θέαμα»

Ξέρετε ποιος είναι διάσημος προορισμός για Bird Watching στην Ελλάδα, που τα τελευταία χρόνια πραγματοποιεί τουριστικά άλματα ; το νησί της Λέσβου (Μυτιλήνη – κόλπος Καλλονής) ! Φυσικά δεν το γνωρίζατε, δεν το γνωρίζουμε. Ευτυχώς το γνωρίζουν χιλιάδες Ευρωπαίοι και σύντομα όλος ο κόσμος. Γιατί σύμφωνα με την Παγκόσμια λίστα της Telegraph κατατάσσεται ως 5ος Παγκόσμιος προορισμός Bird Watching, μετά από Γαλλία, Πολωνία, Ρουμανία και Νορβηγία. Ο εξειδικευμένος τουρισμός αρχίζει στην Λέσβο απ’ τον Απρίλη (!) Πως το κατάφεραν; απλά κι εύκολα: βλέποντας τι είχαν στον τόπο τους, τα έβαλαν κάτω και προχώρησαν σε πράξεις. Συνεργάστηκαν δημοτικές αρχές και τουριστικοί ιδιώτες, διαφήμισαν το μέρος, έκαναν δράσεις, ανέδειξαν συγκριτικά πλεονεκτήματα, έφτιαξαν ξύλινα παρατηρητήρια, αγόρασαν μπόλικα ζευγάρια κιάλια και έκαναν φυλλάδια και βιβλία με τα είδη της ορνιθοπανίδας. Κάποιοι ντόπιοι το έκαναν επάγγελμα (εταιρία Lesvos Birdwathing) διοργανώνοντας δράσεις παρατήρησης, φωτογράφισης, αναζήτησης και φυσικά συνδυάζοντας όλα αυτά με άλλες μορφές τουρισμού (πχ γαστρονομία, οινοτουρισμός, κα). Παρατήρησαν τέλος ότι οι τουρίστες έρχονται μετά από προωθητικές ενέργειες σε «εξειδικευμένα» επιστημονικά περιοδικά, σχετικές εκθέσεις, forum και συναντήσεις. Το συγκεκριμένο «μονοπάτι διαφήμισης» ακολούθησαν τόσο οι τοπικοί φορείς (Περιφέρεια, Δήμος, ΕΒΕ, κτλ) όσο και ξενοδόχοι, τουριστικοί πράκτορες, κα. Με απλά λόγια, τα λίγα χρήματα που διέθεσαν (δύσκολες εποχές για έξοδα) ξαναγυρνούσαν πίσω πολλαπλάσια όταν κατευθύνονταν στοχευόμενα ως διαφήμιση / δημοσίευση. Και μάλιστα χωρίς να απαιτούνται μεγάλα ποσά για περίπτερα, ενοικίαση, μετακίνηση, διανυκτέρευση, φόροι, κτλ.

Βλέπετε σ’ όλα αυτά κάποια ομοιότητα με την Ξάνθη ;

Ας το σκεφτούν οι υπεύθυνοι. Όπου Λέσβος, εσείς βάλτε Πόρτο Λάγος, Μάνδρα κι Άβδηρα. Όπου «κόλπος Καλλονής», βάλτε Λίμνη Βιστωνίδα, λιμνοθάλασσα Λάφρης, Δέλτα Νέστου και Πάρκο Λιμνών ΑΜ-Θ. Η περίπτωση της Λ.Βιστονίδας, είναι μοναδική περίπτωση ευκολίας στην οδική πρόσβαση, στην στάθμευση, στη βιοποικιλότητα, στο φυσιολατρικό ενδιαφέρον, στην αξία και σημαντικότητα! Θυμάμαι χαρακτηριστικά ότι ολοκληρώνοντας την παρουσίαση του Τουριστικού Οδηγού Δήμου Αβδήρων (το 2013) στο Πολιτιστικό Κέντρο Γενισέας, δέχτηκα τις τουριστικές αντιπροσωπίες Τουρκίας και Βουλγαρίας, οι οποίες ζητούσαν διακαώς από εμένα πληροφορίες και στοιχεία για Bird Watching !  Ήταν αυτό που τους εντυπωσίασε. Ήταν το επίκεντρο ενδιαφέροντος στην τουριστική ματιά τους ως προς τον Δήμο Αβδήρων.

Φανταστείτε λοιπόν το Πόρτο Λάγος γεμάτο τουρίστες εξειδικευμένου ενδιαφέροντος, ανάλογου οικονομικού βαλαντίου και ποιότητας, με ανάλογη κίνηση και οικονομική ανάπτυξη στα χωριά, που οπωσδήποτε τα οφέλη τους θα φτάσουν ως την Ξάνθη. Εν κατακλείδι, το όλο τουριστικό εγχείρημα θα έπρεπε να έχει ξεκινήσει από χθες !

Αθλητικός Τουρισμός/Τίτλος: «Τουρνουά Ξάνθεια 2023»

  • Υπάρχει Αθλητικός τουρισμός ;
  • Ναι υπάρχει !
  • Τι μοναδικό έχει η Ξάνθη σε αυτόν τον τομέα ;
  • 3 κλειστά γήπεδα μπάσκετ και 2 βοηθητικά !

Έχουμε και λέμε λοιπόν: Γήπεδο Αμοιρίδιο, Ευμοίρου και ΔΑΚ, αλλά και Α.Μπαλτατζής και 3ο ΓΕΛ ως βοηθητικά. Και να το παράδειγμα – εμπειρία : Είχαμε παρευρεθεί στα Τρίκαλα, με 6-7 ομάδες απ’ όλη την Ελλάδα, στα πλαίσια Πασχαλινού μπασκετικού τουρνουά μικρών ηλικιών. Ο κύριος λόγος που έγινε στα Τρίκαλα, ήταν ότι η πόλη διέθετε δυο (!) κλειστά γήπεδα, στα οποία μπορούσαν να διανεμηθούν οι αποστολές των ομάδων για προπονήσεις και αγώνες. Οι υπεύθυνοι της «μπασκετούπολης» (όπως αποκαλούν τα Τρίκαλα) έλεγαν με σιγουριά και γνώση ότι εάν η πόλη είχε κι άλλους αθλητικούς χώρους θα μπορούσαν να μαζέψουν ταυτόχρονα περισσότερες από 10 ομάδες ! Θα χωρίζονταν σε ομίλους, θα είχαν στη διάθεση τους προπονήσεις, προκριματικούς αγώνες και εν τέλει το final four. Φυσικά γα τον Δήμο Τρικάλων το «απτό» αποτέλεσμα θα ήταν οι εκατοντάδες επισκέπτες στην πόλη. Γονείς, παράγοντες, αθλητές, θεατές, διαφήμιση στο Πανελλήνιο, γεμάτα ξενοδοχεία, ταβέρνες, καφετέριες, ψώνια στην εμπορική αγορά, χρήματα στην πόλη…..κτλ. Μετρήστε : 10 αποστολές ομάδων = 10 Χ 25 αθλητές, παράγοντες, συνοδοί = 250 άτομα + γονείς και συγγενείς αθλητών = περίπου 500 άτομα στην πόλη (Χ 3-4 ημέρες) !

Κάπως έτσι χτίζεται και λειτουργεί ο Αθλητικός τουρισμός και μάλιστα σε αυτόν τον τομέα μετρήθηκαν μεγάλα ανταποδοτικά οφέλη. Με αθλητικές εκδηλώσεις (βλ. τουρνουά «ΞΑΝΘΕΙΑ 2023») σε τακτά χρονικά διαστήματα (Χριστούγεννα, Πάσχα, καλοκαιρινά camp προετοιμασίας, 3ήμερα διασυλλογικά κύπελλα, κα) Και μάλιστα απευθυνόμενοι περισσότερο σε μικρές ηλικίες αθλητών, καθώς αποδεδειγμένα προσελκύουν μεγάλο αριθμό συνοδών – επισκεπτών. Η τεχνογνωσία των ομάδων της Ξάνθης είναι αποδεδειγμένη, όσο κι η στήριξη και εθελοντική βοήθεια (πχ διαιτητές). Το σημαντικό και αδιαπέραστο εμπόδιο για τους περισσότερους Δήμους για να κάνουν κάτι ανάλογο είναι η ανυπαρξία κλειστών γηπέδων. Η Ξάνθη λοιπόν τα διαθέτει και θα ήταν κρίμα να πάνε χαμένα.

Πεζοπορικός Τουρισμός/Τίτλος: «Καλωσορίσατε στα μονοπάτια της Ξάνθης»

Παράδειγμα – εμπειρία : Κυριακή πρωί βρεθήκαμε στην πλατεία του Λιτόχωρου. Επικρατούσε πραγματική γιορτή ! Κόσμος πολύς. Απ’ όλη την Ελλάδα και φυσικά αποστολές, ομάδες και τουριστικά γκρουπ απ’ το εξωτερικό. Στόχος και προορισμός όλων τα μονοπάτια του Ολύμπου. Προσέξτε: Όλοι δεν μπορούν να ανεβούν στον Όλυμπο. Υπάρχουν πολλοί που έρχονται για να περπατήσουν στα μονοπάτια προς την κοιλάδα Ενιπέα, στα διάφορα καταφύγια και γύρω προορισμούς. Αρκετοί πάλι φτάνουν για μια εύκολη πεζοπορία, που την συνδυάζουν με γαστρονομία, αρχαιολογικές επισκέψεις (Δίον, Βεργίνα) κι άλλα αξιοθέατα. Ας επιχειρήσουμε τώρα μια «αναγωγή» των δεδομένων στο περιβάλλον της Ξάνθης : Φυσικά και η Ξάνθη δεν έχει ανάλογο προορισμό, όπως ο Όλυμπος. Φυσικά και δεν είναι Πεζοπορικός προορισμός. Ή μήπως μπορεί εύκολα να γίνει ;

  • Τι διαθέτει η Ξάνθη ;
  • Ακούστε :
  • Η Ξάνθη έχει ενταχθεί στο Δίκτυο «Μονοπάτια Πολιτισμού», άρα θα την γνωρίσουν αρκετοί
  • Η ναυαρχίδα είναι το μονοπάτι Νέστου, από Τοξότες, Κομνηνά, ως Λειβαδίτη και Ροδόπη.
  • Η πόλη έχει το προνόμιο να βρίσκεται δίπλα στα βουνά
  • Τα μονοπάτια Ξάνθης ξεκινούν μόλις μετά από 5’ απ’ την κ. πλατεία
  • Οι 2 αφετηρίες μονοπατιών (Αντίκα, Κήπος) βρίσκονται κι αναδεικνύουν την παλιά Ξάνθη
  • Το παρακείμενο Πάρκο Λιμνίου ενδείκνυται για ανάλογες εκδηλώσεις, happening, δράσεις
  • Η Σταυρούπολη ενδείκνυται ως «βάση εξόρμησης», διαθέτοντας ξενοδοχειακή υποδομή
  • Τέλος, η Ξάνθη μπορεί να πετύχει στον τομέα της αρχικής «μύησης» στην πεζοπορία, καθώς τα περιαστικά μονοπάτια είναι εύκολα, όμορφα, προσβάσιμα και ασφαλή. Επίσης έχουν ενδιαφέροντες τελικούς προορισμούς (Βυζαντινή Ξάνθεια, μοναστήρια, Πομακοχώρια, Φυσιολατρικά σημεία, κάστρα)

Τι θα μπορούσε να γίνει ;

Κάθε ΣαββατοΚύριακο λοιπόν θα βρίσκονται εθελοντές / άτομα στα σημεία πεζοπορικής εκκίνησης (πλατεία Αντίκα και Καφετέρια «Κήπος»), με σκοπό την συνοδεία, γνωριμία, ξενάγηση των επισκεπτών – τουριστών πεζοπόρων στα περιαστικά μονοπάτια της Ξάνθης. Οι υπεύθυνοι των εξορμήσεων μπορεί να είναι από ορειβατικούς, φυσιολατρικούς, αθλητικούς ή άλλους συλλόγους και φορείς της πόλης. Σε βάθος χρόνου θα υπάρξει καθολική και Πανελλήνια αναγνωρισιμότητα του «Πεζοπορικού Τουρισμού Ξάνθης», με αποτέλεσμα την άνοδο / αύξηση των εισερχομένων.

Το δεύτερο μέρος του «Πεζοπορικού Τουρισμού» στην Ξάνθη, έχει να κάνει με το ανεκτίμητο κεφάλαιο «Στενά Νέστου». Εδώ πλέον αναφερόμαστε σε κορυφαίο τουριστικό αξιοθέατο του Ν. Ξάνθης που οπωσδήποτε κάνει την διαφορά. Χιλιόμετρα φυσιολατρικής ομορφιάς, μοναδικοί μαίανδροι, αμμώδης ποταμίσιες όχθες, παιχνίδια εναλλακτικού τουρισμού, πέτρινα μονοπάτια, δυνατότητες κατάβασης με βάρκες, χλωρίδα, πανίδα, βιοποικιλότητα, άγρια άλογα, πανοραμική (αεροπορική) θέα, βότανα….και πάει λέγοντας.

Οπωσδήποτε λοιπόν άμεση λειτουργία σιδηροδρομικών δρομολόγιων, με τουριστικό τρένο (έστω μικρό με λίγα βαγόνια – στυλ οδοντωτός σε Καλάβρυτα και Μηλιές Πηλίου). Ξεχωριστά από την λειτουργία του ευρύτερου σιδηροδρομικού δικτύου και δρομολογίων. Ετήσιος τουριστικός προγραμματισμός με διαρκείς εκδηλώσεις, συναντήσεις, πρωτοβουλίες, δράσεις. River party, ενυδρείο Νέστου, συναντήσεις σε παραΝέστια χωριά για επιστημονικά θέματα (πχ μανιτάρια, γεωλογία), αγωνιστικές και αθλητικές εκδηλώσεις, συνεργασία με εταιρίες, φορείς, Πανελλήνιους συλλόγους σε σχετικά θέματα ενδιαφέροντος, κα.

Θρησκευτικός Τουρισμός/Τίτλος :  «Ιερά οδός Ξάνθης»

Σίγουρα οι περισσότεροι έχετε επισκεφτεί Πανελλήνιους θρησκευτικούς προορισμούς (πχ Μετέωρα, γνωστά μοναστήρια, κα) και κάποιοι συμμετέχετε σε θρησκευτικές εκδρομές. Τι έχετε παρατηρήσει ; Εκδρομική κίνηση, πολλά λεωφορεία, συνεργασία με ταβέρνες, εμπορικά καταστήματα, συμπληρωματικά αξιοθέατα ως ολοκληρωμένο τουριστικό πακέτο. Ας δούμε τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Ξάνθης, σε αυτόν τον τομέα :

  • Ένα απ’ τα ωραιότερα μοναστήρια της Ελλάδας είναι στον Ν. Ξάνθης
  • Η ΙΜ Αγ. Νικολάου (Βατοπεδίου Αγ. Όρους) είναι μοναδική μορφολογικά
  • Και μόνο λόγω της παρουσίας της μπορεί να ορθοποδήσει τουριστικά το Πόρτο Λάγος (απαραίτητη προϋπόθεση η «τουριστική σύνδεση» με Πόρτο Λάγος, Κέντρο Ενημέρωσης, Λ. Βιστωνίδα, γαστρονομία, γευσιγνωσία, ενοικίαση σκαφών στη λίμνη, αγροτουρισμός σε αλιεία, ελιές, μέλι και τοπικά προϊόντα.
  • Στην Ξάνθη υπάρχουν 3 επισκέψιμα μοναστήρια, σχεδόν δίπλα στην πόλη
  • Οι μονές διαθέτουν «όλα τα προσόντα» για προσέλκυση εκδρομέων – τουριστών
  • Το εκκλησιαστικό μουσείο, στεγάζεται εντός της ΙΜ Παναγίας Αρχαγγελιώτισσας
  • Οι εκκλησίες της παλιάς Ξάνθης είναι χτισμένες απ’ τα τέλη δεκαετίας του 1800
  • Ο Ναός Ακαθίστου Ύμνου είναι ο μοναδικός στην Ελλάδα
  • Εκκλησίες και παρεκκλήσια αποτελούν και τουριστικά αξιοθέατα

Ένα ενοποιημένο «Θρησκευτικό Δίκτυο διαδρομών» είναι απαραίτητο στον Ν. Ξάνθης, συνδέοντας τα θρησκευτικά σημεία με ενδεδειγμένες μορφές τουρισμού και ολοκληρώνοντας το προσφερόμενο προϊόν. Η ανάπτυξη και υποστήριξη του θρησκευτικού τουρισμού και η «διαθεματική σύνδεση» με υπόλοιπες μορφές τουρισμού στην Ξάνθη, είναι επιτακτική ανάγκη και σχετικά δεν απαιτεί ιδιαίτερη δυσκολία, οικονομική συνεισφορά και άλλου είδους εμπόδια.

Γαστρονομικός Τουρισμός/Τίτλος: «η μοναδική γεύση της Ξάνθης»

Η Ξάνθη έχει καλό φαγητό (και γλυκό) κι αυτό πρέπει να φτάσει ως τον τουρίστα. Ο γαστρονομικός προορισμός είναι πλέον όρος της εποχής, επίκαιρος, μοντέρνος και ισχυρός ως λόγος τουριστικής μετακίνησης. Στην πόλη και την περιφέρεια υπάρχουν υποδομές και επιλογές, μπορούν να γίνουν περισσότερες και καλύτερες, αλλά και να αναδειχθούν προς όφελος του συνόλου. Με την βελτίωση των οδικών αξόνων (Εγνατία οδός) οι αποστάσεις έχουν ελαχιστοποιηθεί. Η Θεσσαλονίκη απέχει λιγότερο από 2 ώρες, καθιστώντας την Ξάνθη τουριστικό προορισμό του ΣαββατοΚύριακου. Κι αφού δεν μπορούμε να ανταγωνιστούμε γειτονικές περιοχές στο κλασικό «τουριστικό πακέτο» ας επενδύσουμε σε άλλες μορφές τουρισμού όπου και υπερέχουμε. Δεν θα ήταν υπερβολή εάν στοχεύαμε και στην μεγαλούπολη των 17 εκατ. κατοίκων που βρίσκεται σχετικά κοντά (Κωνσταντινούπολη).

  • Να δημιουργήσουμε brand name με Ξανθιώτικο παραδοσιακό πιάτο
  • Να ενισχύσουμε την παραδοσιακή εικόνα και ποιότητα
  • Να συνδυάσουμε το φαγητό με την πιστοποιημένη διάκριση στα Ξανθιώτικα γλυκά
  • Να παραδειγματιστούμε από καλές πρακτικές και παραδείγματα
  • Να τονίσουμε την διαφορετικότητα της Θρακιώτικης κουζίνας
  • Να προβάλλουμε την επιλογή της Πολίτικης κουζίνας

Φωτογραφικός Τουρισμός/Τίτλος: «Foto selfie…Xanhti»

Παράδειγμα – εμπειρία : Λίγοι γνωρίζουν ότι το Ναύπλιο είναι η πόλη – προορισμός των «διανοούμενων Ελλήνων τουριστών». Καλλιτέχνες, εικαστικοί, μουσικοί, άνθρωποι του λόγου και πνεύματος. Αρκετοί από αυτούς αποφάσισαν να μετακομίσουν και διαμένουν πλέον στο Ναύπλιο. Τους έλκει η παλιά πόλη, η γραφικότητα και ησυχία που αναζητούν. Η παλιά Ξάνθη έχει αρκετά κοινά χαρακτηριστικά με αυτή την εικόνα. Εκτός των άλλων, η γραφικότητα, η παραδοσιακή φυσιογνωμία και εν τέλει η αναγνωρισιμότητα της Ξάνθης έχει ενισχύσει τα τελευταία χρόνια την τηλεοπτική συμμετοχή της σε γνωστές σειρές της Ελληνικής τηλεόρασης. Όλα τα παραπάνω και σε συνδυασμό με την πιστοποιημένη και βάσιμη πολιτιστική – καλλιτεχνική ύπαρξη της Ξάνθης (Γιορτές παλιάς Ξάνθης, Καρναβάλι, Φεστιβάλ Μ. Χατζιδάκη) θα μπορούσαν να εγείρουν μια σειρά από εξειδικευμένες μορφές τουρισμού, σχετικές με αυτά. Δεν είναι βέβαια μόνο αυτό που θα φέρει στην παλιά Ξάνθη μαζικής προσέλευσης τουρισμό κι ανάλογο αριθμό επισκεπτών. Είναι όμως ένα απ’ αυτά που θα την επαναπροσδιορίσουν ποιοτικά, αισθητικά και καλλιτεχνικά, ενισχύοντας τα ήδη υπάρχοντα στοιχεία. Άλλωστε η πόλη νομίζω ότι επιδιώκει αυτή την ποιοτική διαφορά των επισκεπτών, έναντι στην μαζικότητα.

Ο φωτογραφικός τουρισμός λοιπόν είναι μια νέα μορφή, με καλές μελλοντικές προοπτικές. Μπορεί να βρει ιδανική εφαρμογή στην Ξάνθη, μια πόλη που αποτελεί φωτογραφικό σκηνικό σε πολλές μορφές τέχνης (αρχιτεκτονική, τοπίου κα). Συνδυάζεται τέλεια με την φυσιογνωμία, τους ανθρώπους, τα πολιτιστικά ιδρύματα, φορείς και συλλόγους. Αλλά και τελικά με τους κατοίκους της, που δείχνουν να αποδέχονται και να υιοθετούν διαχρονικά καινοτόμα ρεύματα, μορφές, πρωτότυπες εφαρμογές και τάσεις. Νομίζω δεν χρειάζονται πολλά για να γίνει η Ξάνθη προορισμός φωτογράφων, εικαστικών και καλλιτεχνών, τουλάχιστον από Ελλάδα, Βαλκάνια και Τουρκία. Ας το σκεφτούμε ευρύτερα με ανοιχτό μυαλό και σκέψη.

 

  • Αγαπητέ Δήμαρχε Ξάνθης
  • κ. Περιφερειάρχα
  • κκ Δήμαρχοι Αβδήρων και Τοπείρου
  • Επιμελητήριο και φορείς του τόπου
  • κκ Ξενοδόχοι, τουριστικοί πράκτορες
  • Αντιδήμαρχοι τουρισμού και Επιτροπές Τουρισμού

Όλοι είμαστε μαζί στο κεφάλαιο Τουρισμός. Όλοι έχουμε κοινό συμφέρον. Όλοι θέλουμε. Κάτοικοι, φορείς, σύλλογοι, αρχές. Το τουριστικό μέλλον της Ξάνθης, μας φωνάζει !  Είναι πασιφανής η κατεύθυνση. Η επιλογή στέκει μπροστά μας. Δεν είναι δύσκολο να πετύχετε. Ειλικρινά κι ολόψυχα καλώς να έρθουν οι ευτυχείς προσδοκίες που αφορούν την τουριστική παλιά Ξάνθη, τον τουρισμό σε παραλίες, στο βουνό, στον εναλλακτικό τομέα και σε όλα όσα οραματίζεστε. Κανείς δεν αμφισβητεί τις καλές προθέσεις. Απλώς – το γνωρίζετε – ότι το υπάρχον τουριστικό ρεύμα της περιοχής μας, θα προτιμά πάντα τα ξενοδοχεία της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας, τις παραλίες και το νησί της Θάσου, τους Αμμόλοφους, την Κεραμωτή και άλλους ανάλογους κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς στην ΑΜ-Θ.  Όσο κι αν οι θάλασσες της Ξάνθης είναι πεντακάθαρες. Όσο κι αν το φαγητό και τα γλυκά μας ξεχωρίζουν. Οπότε είναι πλέον επιτακτική ανάγκη να επαναπροσδιοριστούμε τουριστικά. Ας ξεκινήσουμε λοιπόν !

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

62 νέα κρούσματα στην Ξάνθη

341 συνολικά στην ΑΜΘ Στους 709 οι διασωληνωμένοι στη χώρα-81 ακόμη θάνατοι από κορωνοϊό &…