Αρχική ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Σε τρόφιμα πήγε το 23,1% των δαπανών που έκαναν τα νοικοκυριά το 2020

Σε τρόφιμα πήγε το 23,1% των δαπανών που έκαναν τα νοικοκυριά το 2020

0

Σημαντική αύξηση μετά τη βουτιά της περιόδου 2009-20

Λιγότερα χρήματα ακόμη και για τρόφιμα δαπάνησαν τα ελληνικά νοικοκυριά κατά την πρόσφατη οικονομική κρίση, παρά το γεγονός ότι την ίδια ώρα είχαν περικόψει ακόμη περισσότερο τις δαπάνες για άλλες αγορές, όπως αυτές που αφορούν ταξίδια, διασκέδαση εκτός σπιτιού, είδη ένδυσης και υπόδησης.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που επεξεργάστηκε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), τα οποία προέρχονται από τις Έρευνες Οικογενειακών Προϋπολογισμών (ΕΟΠ) που διενεργεί η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ), η δαπάνη των νοικοκυριών σε είδη τροφίμων και μη αλκοολούχων ποτών έχει μειωθεί κατά 10,28% την περίοδο 2009-2020. Στη διάρκεια της περιόδου 2009-2020 η σχετική δαπάνη έχει μειωθεί κατά 10,28%.

Συγκεκριμένα, η ετήσια κατά κεφαλήν δαπάνη για τρόφιμα και μη αλκοολούχα ποτά ενώ το 2009 είχε διαμορφωθεί σε 1.615 ευρώ, το 2020 βρέθηκε στα 1.449 ευρώ.

Στην πραγματικότητα η μείωση στη διάρκεια των δέκα ετών έφτασε να είναι ακόμη μεγαλύτερη, με τη χαμηλότερη ετήσια κατά κεφαλήν δαπάνη να διαμορφώνεται σε 1.337 ευρώ το 2016 – κατά 17,21% χαμηλότερα δηλαδή σε σύγκριση με το 2009.

Το 2020 δε, ήταν η χρονιά όπου λόγω πανδημίας και lockdown, τα νοικοκυριά δαπάνησαν πολύ περισσότερα χρήματα για είδη σούπερ μάρκετ. Πέρυσι, η ετήσια κατά κεφαλήν δαπάνη για τρόφιμα και μη αλκοολούχα ποτά διαμορφώθηκε σε 1.449 ευρώ, έναντι 1.388 ευρώ το 2019, καταγράφοντας αύξηση 4,39%.

Το γεγονός, βεβαίως, ότι λόγω της κρίσης τα νοικοκυριά προχώρησαν στην περικοπή δαπανών για άλλες δραστηριότητες και λιγότερο για τα τρόφιμα, τα οποία θεωρούνται εν πολλοίς ανελαστική δαπάνη, είχε ως συνέπεια το μερίδιό τους στις συνολικές δαπάνες να αυξηθεί. Έτσι, ενώ το 2009 η δαπάνη σε είδη διατροφής αντιστοιχούσε στο 17,3% των αγορών του μέσου νοικοκυριού, το 2019, προ πανδημίας δηλαδή, είχε αυξηθεί σε 20%, ενώ το 2020 αντιστοιχούσε στο 23,1%. Πάνω από το 20% βρέθηκε η εν λόγω δαπάνη για πρώτη φορά το 2012, χρονιά βαθιάς ύφεσης.

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

JTI: Προάγοντας την ισότητα και καταρρίπτοντας νέα στερεότυπα στον εργασιακό χώρο

Η Γεωργία Καρούντζου, Διευθύντρια Εταιρικών Υποθέσεων & Επικοινωνίας JTI στο «The Upfr…