Με τη λίστα στο χέρι περίμεναν μικροί και μεγάλοι ωσότου έρθει η στιγμή να γεμίσουν τη σχολική τσάντα
Σε αναλώσιμα επικεντρώνεται η κατανάλωση. Φειδωλές οι λίστες που ετοίμασαν οι εκπαιδευτικοί, εναρμονιζόμενοι με το πνεύμα της εποχής
Το πρώτο κουδούνι χτύπησε! Τα παιδιά μετά από μία δύσκολη χρονιά γύρισαν πίσω στα θρανία! Την Τρίτη, μία μέρα μετά τον αγιασμό, κρατούσαν στα χέρια τους τις σχολικές λίστες με τα είδη που πρέπει να προμηθευτούν. Αμέσως, μετά την λήξη του μαθήματος με τη συνοδεία των γονιών τους έσπευσαν να προμηθευτούν από τα βιβλιοπωλεία της πόλης σχολικά είδη όπως τετράδια, μολύβια, στυλό κ.α. Ουρές σχηματίστηκαν έξω από τα βιβλιοπωλεία. Μικροί και μεγάλοι περίμεναν υπομονετικά μέχρι να έρθει η σειρά τους. Άλλωστε, τα περισσότερα παιδιά αρέσκονται στο να διαλέγουν τον σχολικό τους εξοπλισμό. Η κίνηση στα βιβλιοπωλεία ήταν εμφανώς αυξημένη τόσο την Τρίτη, όσο και την Τετάρτη. Το «Ε» επισκέφθηκε μερικά βιβλιοπωλεία και μίλησε με τους ιδιοκτήτες για την κίνηση της φετινής χρονιάς.
Αφοί Παρχαρίδη: «Μεγάλη η ζήτηση σε γραφική ύλη, τετράδια, μαρκαδόρους»
Οι ιδιοκτήτες του Βιβλιοπωλείου «Κουτσούμπα»,Άκης Παρχαρίδης και Έρση Παρχαρίδου αποτύπωσαν περιγραφικά την κινητικότητα των τελευταίων ημερών. Ειδικότερα, σημείωσαν: «Φέτος κινήθηκε αναμενόμενα η αγορά. Βέβαια, πολλά ήταν τα σχολικά είδη που είχαν από πέρυσι οι μαθητές. Οι λίστες ήταν συγκεκριμένες, φειδωλές. Με λίγα λόγια οι εκπαιδευτικοί εναρμονίστηκαν με το πνεύμα της εποχής. Μεγάλη κατανάλωση παρατηρείται σε γραφική ύλη, τετράδια, μαρκαδόρους». Στη συνέχεια, τόνισαν: «Ο κόσμος είναι συνεργάσιμος όσον αφορά την αναμονή. Οι πελάτες περιμένουν υπομονετικά στην ουρά ωσότου έρθει η σειρά τους να εξυπηρετηθούν».
Μιχάλης Σπανίδης: Oι προτιμήσεις ποικίλλουν ανά βαθμίδα
Προς επίρρωση με τα παραπάνω, ο ιδιοκτήτης του Βιβλιοπωλείου «Σπανίδης»,Μιχάλης Σπανίδης παρουσίασε τις εκάστοτε προτιμήσεις των καταναλωτών σε σχολικά είδη ανάλογα με την βαθμίδα εκπαίδευσης. Υπογράμμισε: «Τα βιβλιοπωλεία της πόλης μας θεωρώ πως ανταποκρίνονται ικανοποιητικά στις ανάγκες των καταναλωτών. Στην Α’βάθμια εκπαίδευση μεγάλη ζήτηση παρατηρείται σε εγχειρίδια, χαρτική και γραφική ύλη και γεωγραφικούς άτλαντες. Προχωρώντας στην Β’βάθμια εκπαίδευση μεγάλη είναι η προτίμηση σε τετράδια, στυλό, γεωμετρικά όργανα. Επίσης, στις τάξεις του λυκείου τα παιδιά αγοράζουν βοηθήματα σε αρκετά μαθήματα, κάτι που παρατηρείται και στη Γ’λυκείου των ΕΠΑΛ, μιας και ουκ ολίγα παιδιά επιλέγουν την επαγγελματική εκπαίδευση για να επιτύχουν ευκολότερα την εισαγωγή τους στην σχολή της αρεσκείας τους».
Οι διαδικτυακές πωλήσεις υστερούν-Δεν προσφέρουν επαφή με το αντικείμενο
Επίσης, σε δεύτερη φάση αναφέρθηκε στο μείζον ζήτημα των διαδικτυακών πωλήσεων που «απειλεί» τα στεγασμένα βιβλιοπωλεία. Χαρακτηριστικά, ο κ. Σπανίδης επεσήμανε: «Θα ήθελα να υπογραμμίσω και να σταθώ στο ζήτημα των διαδικτυακών πωλήσεων, ένα φαινόμενο που έχει λάβει μεγάλες διαστάσεις τα τελευταία χρόνια με την ανάπτυξη της τεχνολογίας και θέτει σε κίνδυνο τις στεγασμένες επιχειρήσεις. Θεωρώ πως ο καταναλωτής οφείλει να εκτιμά το προβάδισμα των στεγασμένων επιχειρήσεων, αφού μπορεί να ψηλαφήσει το προϊόν που πρόκειται να αγοράσει, έχει τη δυνατότητα να το δει από κοντά, κάτι που δεν προσφέρεται αν επιλέξει τον δρόμο των διαδικτυακών αγορών».
Διαφορετικό το «βλέμμα» μικρών και μεγάλων μαθητών
Καταληκτικά, μετά από επίσκεψη στο βιβλιοπωλείο «ΔΥΟ» πληροφορηθήκαμε πως τα μεγαλύτερα ποσοστά κινητικότητας τοποθετούνται σε δύο «άκρα». Από τη μία έχουμε τα παιδιά του δημοτικού που είναι οι πρώτες χρονιές τους στο σχολείο και προτιμούν μαρκαδόρους, μολύβια και μπλοκ και από την άλλη έχουμε τους μαθητές του λυκείου που έχουν το άγχος των πανελληνίων με αποτέλεσμα να αγοράζουν βοηθήματα.
Χρύσα Κιατίπη