Ο π. υπουργός και τομεάρχης Μεταφορών και Υποδομών του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ μίλησε μαζί με τον Κώστα Κατσιμίγα σε ανοιχτή εκδήλωση, στο θεατράκι της πλατείας
Κατηγόρησε την κυβέρνηση για επίθεση στις μικρές επιχειρήσεις-« Η Κυβέρνηση Μητσοτάκη έχει μπει σε μία πορεία φθοράς», δήλωσε ο ίδιος
Το βράδυ της Τρίτης,31 Αυγούστου 2021 ο Νίκος Παππάς π. υπουργός, βουλευτής και Τομεάρχης Μεταφορών και Υποδομών του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, μίλησε στο ανοιχτό θεατράκι της Κεντρικής Πλατείας μαζί με τον Κώστα Κατσιμίγα, περιφερειακό σύμβουλο, επικεφαλής της περιφερειακής παράταξης «Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία» στο πλαίσιο της τριήμερης περιοδείας του στην πόλη μας, Δευτέρα έως και Τετάρτη,30 Αυγούστου -1 Σεπτεμβρίου. Το «Ε» βρέθηκε στο κέντρο της πόλης στις οκτώ το βράδυ ,φωτογράφισε τους δύο καλεσμένους, ακούγοντας τους προβληματισμούς των δύο αντρών πάνω σε ζητήματα επιχειρηματικότητας και υποδομών της πόλης. Μετά την προκαταρκτική του δήλωση, ο Ν. Παππάς χαιρέτισε τον κόσμο με χειραψία μέσα σε ένα κλίμα φιλικό με το διαλλακτικό πνεύμα να στεγάζει την εκδήλωση.
Προγραμματικές Δηλώσεις Ν. Παππά
Αμέσως μετά την είσοδό του ο Ν.Παππάς προχώρησε σε μία ολιγόλεπτη δήλωση:
«Σήμερα,Τρίτη,31/08 συμπληρώσαμε την δεύτερη ημέρα της περιοδείας μας στην πόλη της Ξάνθης. Είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε με παραγωγικούς φορείς και να δούμε από κοντά την πρόοδο υλοποίησης των έργων σε κρίσιμες υποδομές στα όρια μίας περιοχής που παρουσιάζει τεράστιες δυνατότητες, μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο στη συνολική ανάπτυξη και στον στρατηγικό ρόλο της χώρας. Στη συνέχεια, είδαμε να υλοποιείται το έργο του τελευταίου κομματιού από την περιοχή του Δημαρίου ως τα σύνορα, έργο που είχε δημοπρατήσει και ξεκινήσει την υλοποίησή του η δική μας διακυβέρνηση. Δυστυχώς, σημειώθηκαν καθυστερήσεις όσον αφορά τα υπόλοιπα κομμάτια. Χάθηκαν δύο χρόνια, παρόλο που ακούσαμε πως προχωρά η δημοπράτηση του επόμενου κομματιού στο τέλος του μήνα. Επιπροσθέτως, είχαμε συνάντηση και με το Επιμελητήριο της Ξάνθης, γίναμε κοινωνοί των πολύ σημαντικών προβλημάτων που αντιμετωπίζει η τοπική επιχειρηματικότητα, η οποία υφίσταται τις συνέπειες των κακών-ακραίων νεοφιλελεύθερων επιλογών της κυβέρνησης και χρειάζεται άμεσα στήριξη. Επίσης, τονίζω πως οφείλουμε να στηρίξουμε τις επιχειρήσεις και όχι να τους ζητούμε τους λογαριασμούς. Η Κυβέρνηση Μητσοτάκη έχει μπει σε μία πορεία δίχως επιστροφή, φθοράς. Τέλος, θα αναφερθώ στην ‘’απόπειρα’’ ανασχηματισμού, η οποία αποδείχθηκε ‘’πολιτική πανωλεθρία’’. Η Κυβέρνηση Μητσοτάκη υιοθετώντας τη μέθοδο εξαγοράς, εκμαυλισμού και αποστασίας οδηγήθηκε στην καταστροφή. Ωστόσο, έπαψε η περίοδος που μπορεί να δημιουργήσει συναινέσεις γύρω από τις ακραίες πολιτικές της».
Κ. Κατσιμίγας: Ανάγκη εκσυγχρονισμού του σιδηρόδρομου
Ο Κ. Κατσιμίγας ανέλαβε πρώτος την σκυτάλη των ομιλιών. Ο λόγος του περιστράφηκε γύρω από το μείζον θέμα των Μεταφορών στον τόπο μας.
Ειδικότερα, μνημόνευσε: «Αρχικά, θα αναφερθώ στο ζήτημα των Υποδομών και δη των Μεταφορικών Υποδομών στην περιοχή. Επιχειρώντας ένα είδος ιστορικής αναδρομής θα ήθελα να υπογραμμίσω πως μέχρι το 1920 οι μεταφορές ήταν υποτυπώδεις. Το μεγάλο βήμα στις Μεταφορές εγκαινιάστηκε με την κατασκευή του Σιδηροδρόμου επί οθωμανικής διοίκησης. Το έργο έκανε εφτά χρόνια να κατασκευαστεί. Αναφορά πρέπει να γίνει και στην ύπαρξη πλωτών γραμμών σε Πόρτο Λάγος και Αλεξανδρούπολη. Ωστόσο, ο Σιδηρόδρομος παρέμεινε με την οθωμανική γραμμή. Επίσης, παρατηρούνταν το φαινόμενο των συχνών εκτροχιασμών τρένων, όσο ανέβαινε η ταχύτητα. Σημειώθηκαν πολλές περιπτώσεις ατυχημάτων και τραυματισμού ζώων. Συνεπώς ,με την πρώτη ματιά διαφαίνονται προβλήματα στην κατάσταση της γραμμής. Ένα αίτημα που προβάλλει όλο και πιο επιτακτικό μέρα με τη μέρα είναι να ανεβεί η στάθμη, ώστε να γίνεται η κυκλοφορία με τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια».
«Λυπητερή» η κατάσταση με τα λιμάνια…
Στη συνέχεια, ο Κ. Κατσιμίγας τόνισε πως η κατάσταση με τα λιμάνια μας είναι τραγική: «Έχουμε δύο σημαντικά λιμάνια στην επικράτειά μας, Πειραιά και Καβάλας, οι δυνατότητες των οποίων, όμως δεν αξιοποιούνται επαρκώς. Λείπει η στόχευση. Χαρακτηριστικά, το μισό λιμάνι της Καβάλας έχει μεταμορφωθεί σε δασική έκταση, δεν αξιοποιείται. Επιπροσθέτως, υπάρχει και το θέμα της σύνδεσης με τους Τοξότες, μία μελέτη που εκπονείται εδώ και 27 χρόνια».
Η γραμμή που προαναγγέλλεται…
Ο Περιφερειακός Σύμβουλος έκανε λόγο για τη γραμμή Θεσσαλονίκης και Νέας Καρβάλης υπογραμμίζοντας πως πρόκειται για μία γραμμή,η οποία θα συνεχιστεί από τους Τοξότες και θα κάνει σταθμό στον Αμυγδαλεώνα. Ωστόσο, σύμφωνα με τα δεδομένα που αντλούμε από τη μελέτη, οι νομοί Σερρών και Δράμας αποκλείονται από τις σιδηροδρομικές μεταφορές.
«Πρέπει να γίνει ένας επαναπροσδιορισμός της χάραξης που να διέρχεται και από τη Δράμα και τις Σέρρες, να προχωρήσει ο προαστιακός Θεσσαλονίκης, να αξιοποιηθούν τα λιμάνια, κάτι που θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στις διεθνείς μεταφορές».
Ν. Παππάς: Σχέδιο εκκαθάρισης ΜμΕ
Μετά την ολοκλήρωση της ομιλίας του Κ.Κατσιμίγα το λόγο πήρε ο Ν.Παππάς, ο οποίος έθιξε κάποια ζητήματα που τον προβλημάτισαν κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στην Ξάνθη. Λεπτομερέστερα, ανέφερε: «Την επίσκεψή μου στην Ξάνθη θα μπορούσα να την χαρακτηρίσω ως πολιτικά σημαντική. Σε πρώτο στάδιο, θα επιχειρήσω να εστιάσω την προσοχή όλων στο θέμα των επιχειρήσεων. Στην Ξάνθη από τις 10.000 επιχειρήσεις έχουν απομείνει μόνο οι 5.500.Είναι πασιφανές πως έχουν τεθεί στο στόχαστρο οι μικρές επιχειρήσεις. Ειδικότερα, τόσο οι μικρές, όσο και οι μεσαίες επιχειρήσεις αποκλείονται από κάθε χρηματοδοτικό εργαλείο, πήραν κρατικό δάνειο και τώρα αιωρούνται, έχουν αποκλειστεί από εγγυημένα προγράμματα του δημοσίου. Είναι αδύνατο να αγνοήσουμε ότι εφαρμόζεται αναφανδόν σχέδιο εκκαθάρισης μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων με απώτερο στόχο η οικονομική επιχειρηματικότητα να συγκεντρωθεί στις μεγάλες επιχειρήσεις και να παραγκωνιστούν οι μικρές και η μεσαίες από την ενεργό δράση, αυτό ακριβώς θέλει να πετύχει η Κυβέρνηση».
Στην «αφάνεια» τα έργα υποδομών…
Ο Ν.Παππάς σε δεύτερο στάδιο αναφέρθηκε στον τομέα των υποδομών και μεταφορών: «Αναντίρρητα, ο τομέας των υποδομών και των μεταφορών θα έπρεπε να αποτελεί διέξοδο μέσα στον κορωνοϊό. Ωστόσο,η Κυβέρνηση εθελοτυφλεί μπροστά στην γενικότερη εικόνα εγκατάλειψης που έχει παγιωθεί. Αναμφίβολα,η γενική εικόνα του σιδηροδρομικού σταθμού Ξάνθης με μία λέξη θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ‘’απογοητευτική’’. Στον σιδηροδρομικό σταθμό της Ξάνθης έχουμε δύο χρόνια να δούμε τρένο».
Χρύσα Κιατίπη