Αρχική ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Επενδύσεις ΕΡΓΟΣΕ: Στις ράγες έργα 4 δισ. ευρώ μέσα στον Αύγουστο – ποια αφορούν την ΑΜΘ

ΕΡΓΟΣΕ: Στις ράγες έργα 4 δισ. ευρώ μέσα στον Αύγουστο – ποια αφορούν την ΑΜΘ

0

Λεπτομέρειες για την κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη -Τοξότες

«Καυτός» θα είναι ο Αύγουστος για την ΕΡΓΟΣΕ η οποία θα ξεκινήσει την προώθηση έργων προϋπολογισμού περίπου 4 δισ. ευρώ από τα οποία τα 3,3 δισ. μέσω του ανταγωνιστικού διαλόγου και τα υπόλοιπα με άμεση δημοπράτηση.

Πρόκειται για έργα που θα αλλάξουν την εικόνα του σιδηροδρομικού δικτύου και θα τον κάνουν πιο ελκυστικό τόσο για επιβατικές όσο και για εμπορευματικές μεταφορές, δίνοντας την ευκαιρία στην χώρα μας να μετατραπεί σε κέντρο hub της ευρύτερης περιοχής.

Η εταιρεία έχει ολοκληρώσει κρίσιμα ορόσημα µε στόχο την έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας µέσω Ανταγωνιστικού Διαλόγου εντός του Αυγούστου.

Η ΕΡΓΟΣΕ στο πλαίσιο της ολοκλήρωσης του σιδηροδρομικού δικτύου τόσο με έργα ηλεκτροκίνησης, όσο και με έργα συστημάτων προχωρά σε άμεση δημοπράτηση τεσσάρων σημαντικών έργων με προϋπολογισμό πάνω από 400 εκατ. ευρώ. Στόχος των έργων αυτών είναι να  καλυφθεί  το υφιστάμενο δίκτυο και να γίνει πιο «φιλικό» μέσο.

Σε αυτό το πλαίσιο, αναμένεται στα τέλη του καλοκαιριού να ολοκληρωθούν οι δημοπρατήσεις για τη Β’ φάση των Αθηνών, την επιδομή και τα συστήματα στο Ροδοδάφνη – Ρίο, τις ηλεκτροκινήσεις στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα και στο τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη, έργα συνολικού προϋπολογισμού της τάξεως των 400 εκατ. ευρώ. Με αυτά τα έργα καλύπτεται το συνολικό κομμάτι της ηλεκτροκίνησης της γραμμής.

 

Ο ανταγωνιστικός Διάλογος

Σύμφωνα με την διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ  τα πλεονεκτήματα του ανταγωνιστικού διαλόγου, είναι πολλά καθώς εξασφαλίζουν την ολοκλήρωση ενός έργου μέσα στα χρονοδιαγράμματα.

Ανάμεσα στα πλεονεκτήματα αναφέρονται:

  • H δυνατότητα επιτάχυνσης της διαδικασίας ωρίμασης των έργων,
  • H δυνατότητα αξιοποίησης καινοτόμων λύσεων,
  • H διασφάλιση της αρτιότερης τεχνικής λύσης μέσα από διαβούλευση των συμμετεχόντων
  • ανάδοχος γίνεται κύριος της μελέτης του έργου, έχει ως αποτέλεσμα να σταματάει η παραγωγή claim management προς το Δημόσιο.

 

Με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου, η ΕΡΓΟΣΕ προχωρά στην υλοποίηση έργων με τα οποία ολοκληρώνεται η διασύνδεση των κεντροβαρικών λιμένων της χώρας μας με το κεντρικό σιδηροδρομικό δίκτυο. Με την ολοκλήρωση αυτών των έργων γίνεται και logistics hub».

Ως προς τα λιμάνια που έχουν επιλεγεί, αυτά είναι τα λιμάνια της Πάτρας, του Λαυρίου, της Ραφήνας, ο 6ος Προβλήτας του ΟΛΘ, τα λιμάνια Καβάλας και Αλεξανδρούπολης και η διασύνδεση με το Ορμένιο.

Τα έργα του ανταγωνιστικού διαλόγου

Πρόκειται για έργα τεχνικά πολύπλοκα και ο καθορισμός των κατάλληλων προδιαγραφών και των όρων εκτέλεσης των συμβάσεων κατασκευής τους δεν είναι δυνατόν να καθοριστεί µε ακρίβεια εκ των προτέρων, όπως απαιτεί η δημοπράτηση µε μειοδοτικό διαγωνισμό. Μεταξύ αυτών τα δύο αφορούν την ΑΜΘ. Πρόκειται για τα εξής:

  1. Αναβάθμιση Υφιστάμενης με διπλασιασμό της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Αλεξανδρούπολη  – Ορμένιο

Προϋπολογισμός: 815.300.000 €

Τεχνικά Στοιχεία

-178 χλµ. – Διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή

-Αναβάθμιση υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής μέχρι τα Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα

-Εγκατάσταση συστήματος ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης

-Αντιπλημμυρική θωράκιση της σιδηροδρομικής γραμμής και της περιοχής όδευσης

-Λειτουργία του έργου ως προαστιακού σιδηροδρόμου κατά μήκος του Έβρου ποταμού

-Βελτίωση σύνδεσης της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής µε το Βουλγαρικό Σιδηρόδρομο στο Ορμένιο

 

  1. Κατασκευή Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής Θεσσαλονίκη – Νέα Καρβάλη – Τοξότες

Προϋπολογισμός: 1.312.500.000 €

Τεχνικά Στοιχεία

-206 χλµ. – Μονή Σιδηροδρομική Γραμμή (κατά τμήματα διπλή)

-Ενώνει τη Θεσσαλονίκη µε την Καβάλα και ταυτόχρονα θα συνδέει το υπό ανάπτυξη λιμάνι της Νέας Καρβάλης µε το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο στην περιοχή των Τοξοτών Ξάνθης, διασχίζοντας το ανατολικό τμήμα του Nομού Καβάλας.

-Για το Τμήμα Θεσσαλονίκη – Νέα Καρβάλη: Έχει υποβληθεί ΜΠΕ από τον ΟΣΕ και βρίσκεται στο τελικό στάδιο διαβούλευσης, ενώ για το τµήµα Νέα Καρβάλη – Τοξότες οι περιβαλλοντικοί όροι βρίσκονται στο τελικό στάδιο τροποποίησης από την ΕΡΓΟΣΕ

 

ΦΩΤΟ: trenose

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επενδύσεις
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

«Διατηρώ»: Για τις αρχές του 2025 έχει μετατεθεί η έναρξη του προγράμματος

Μειώθηκε ο προϋπολογισμός του προγράμματος για τα διατηρητέα κτήρια Στις αρχές του 2025 αν…