Σταθερός παρέμεινε ο αριθμός τους για τη νέα ακαδημαϊκή χρονιά. Παραμένει πολυπληθέστερο το τμήμα ΗΜΜΥ με 253 θέσεις για νέους φοιτητές
4.452 συνολικά οι εισακτέοι στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Αύξηση εισακτέων σε Νομική, Αγροτική Ανάπτυξη, Δασολογία, ΤΕΦΑΑ και παιδαγωγικά
Με το ίδιο περίπου αριθμό εισακτέων με την περσινή χρόνια θα πάνε φέτος στις Πανελλήνιες εξετάσεις οι απόφοιτοι των λυκείων. Ο συνολικός αριθμός εισακτέων στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, στην ΑΣΠΑΙΤΕ και στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες, για το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022 ανέρχεται σε 77.415. Πέρυσι ο αριθμός εισακτέων στις Σχολές, στα Τμήματα και στις Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης έφτασε σε 77.970 και είχε παραμείνει ίδιος με το 2019 ώστε όπως είχε αναφέρει τότε το υπουργείο Παιδείας «να μην επηρεαστούν περαιτέρω οι υποψήφιοι εν μέσω υγειονομικής κρίσης του κορωνοϊού».
Αμετάβλητος στους 864 παραμένει ο αριθμός των εισακτέων στα πέντε τμήματα της Πολυτεχνικής Ξάνθης, ενώ αυξάνονται κατά 221 οι εισακτέοι στο ΔΠΘ συνολικά.
Δ.Π.Θ: 4.452 συνολικά οι εισακτέοι το 2021, αυξήθηκαν κατά 221
Σε σχέση με τα δύο προηγούμενα έτη 221 περισσότεροι πρωτοετείς θα φοιτήσουν το 2021 στις είκοσι σχολές και τμήματα του ΔΠΘ. Ειδικότερα το 2018 οι εισακτέοι ήταν 4.064 (έναντι 3.805 το 2017) και το 2019 και το 2020 ήταν 4.231, ενώ φέτος ανεβαίνουν στους 4.452. Στα πέντε τμήματα της Πολυτεχνικής, ο αριθμός των φοιτητών παραμένει σταθερός. Ειδικότερα ανέρχεται σε 864 όπως και τα προηγούμενα χρόνια και συγκεκριμένα: 117 στο Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, 253 στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών,138 στο Τμήμα Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης, 133 στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος και 223 στο Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών.
Αυξάνεται ο αριθμός και στην Νομική
Οι εισακτέοι στην πολυπληθέστερη σχολή τη Νομική Θράκης θα αυξηθούν τη φετινή χρονιά και συγκεκριμένα θα γίνουν 506, αντί 447 που ήταν τις προηγούμενες δύο χρονιές. Επίσης οι εισακτέοι αυξάνονται στα τμήματα Αγροτικής Ανάπτυξης, Δασολογίας, ΤΕΦΑΑ, Επιστημών Εκπαίδευσης στην Προσχολική Αγωγή, και στο Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης.
Κριτήρια κατανομής
Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, η κατανομή του αριθμού στα επιμέρους Τμήματα έγινε με βάση τα εξής κυρίως κριτήρια:
1.Τις εισηγήσεις των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων για τον αριθμό των εισακτέων, υπό το πρίσμα και του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου των μετεγγραφών.
2.Τη στήριξη τριών Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων ακριτικών περιοχών (Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας), με αύξηση του αριθμού των εισακτέων.
3.Τη βελτίωση της σύνδεσης της ανώτατης εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας, με την αύξηση εισακτέων σε Τμήματα με αναμενόμενη αύξηση της απορρόφησης των αποφοίτων τους, όπως π.χ. στα Τμήματα Επιστημών Αγωγής στην Πρώιμη και Παιδική Ηλικία, στα Τμήματα Νηπιαγωγών, στα τμήματα Πληροφορικής, στην Κτηνιατρική.
4.Τη βελτίωση της αντιστοίχισης εισακτέων και προσωπικού των Τμημάτων.
5.Την πρόταση αναδιάρθρωσης του Πανεπιστημίου Πατρών και τη σχετική εισήγηση της ΕΘΑΑΕ, οι οποίες υποβλήθηκαν στο πλαίσιο της συνολικής προσπάθειας που είναι εν εξελίξει – και των ίδιων των Ιδρυμάτων, όπως η προκείμενη – για εξορθολογισμό του ακαδημαϊκού χάρτη.
Με Ελάχιστη Βάση η εισαγωγή
Με το Νόμο 4777/2021, η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ) θεσπίστηκε:
- για τη διασφάλιση των ακαδημαϊκών προϋποθέσεων της επιτυχούς φοίτησης και της έγκαιρης ολοκλήρωσης των σπουδών,
- για τη θωράκιση του κύρους των Πανεπιστημιακών σπουδών,
για την ενίσχυση της αυτονομίας των ΑΕΙ και της δυνατότητας κάθε τμήματος να διαμορφώσει την ιδιαίτερη ακαδημαϊκή τους φυσιογνωμία, καθώς για πρώτη φορά προβλέπεται αποφασιστικός ρόλος των ΑΕΙ στην εισαγωγή των φοιτητών,
- για την ορθολογικότερη κατανομή και χρήση των πόρων του κάθε ΑΕΙ.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ – ΕΙΣΑΚΤΕΟΙ 2021
ΤΜΗΜΑ/ΣΧΟΛΗ | Εισακτέοι 2021 | Εισακτέοι 2020 |
1.ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ | 350 | 272 |
2.ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΞΑΝΘΗ) | 117 | 117 |
3.ΓΛΩΣΣΑΣ, ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΠΑΡΕΥΞΕΙΝΙΩΝ ΧΩΡΩΝ | 159 | 159 |
4.ΔΑΣΟΛΟΓΙΑΣ & ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ & ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ | 235 | 195 |
5.ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ | 217 | 217 |
6.ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ | 400 | 373 |
7.ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ | 238 | 210 |
8.ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ & ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ (ΞΑΝΘΗ) | 253 | 253 |
9.ΙΑΤΡΙΚΗΣ | 135 | 135 |
10.ΙΣΤΟΡΙΑΣ & ΕΘΝΟΛΟΓΙΑΣ | 212 | 212 |
11.ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ | 120 | 120 |
12.ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ | 130 | 130 |
13.ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ & ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (ΞΑΝΘΗ) | 138 | 138 |
14.ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ (ΞΑΝΘΗ) | 133 | 133 |
15.ΜΟΡΙΑΚΗΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ & ΓΕΝΕΤΙΚΗΣ | 137 | 137 |
16.ΝΟΜΙΚΗΣ (ΚΟΜΟΤΗΝΗ) | 506 | 477 |
17.ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ | 329 | 329 |
18.ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ | 240 | 221 |
19.ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ | 180 | 180 |
20.ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΞΑΝΘΗ) | 223 | 223 |
ΣΥΝΟΛΟ | 4.452 | 4.231 |
Θεοδώρα Βαϊντερλή