Με το νέο νομοσχέδιο – Τα δυο σημεία που έχουν ένσταση οι εκπαιδευτές – Μιλά ο πρόεδρος του σωματείου Π. Ραφτόπουλος
Στους 10 υποψήφιους οι 5 παίρνουν δίπλωμα οδήγησης στην Ξάνθη
Μια σειρά αλλαγών που διέπει την εκπαίδευση, τη θεωρητική εξέταση και πρακτική δοκιμασία υποψηφίων οδηγών για τη χορήγηση αδειών οδήγησης οχημάτων,
στην διαδικασία εκπαίδευσης, εξέτασης και χορήγησης αδειών οδήγησης προβλέπει το νέο νομοσχέδιο του Υπουργείου Μεταφορών που έχει τεθεί σε διαβούλευση από την περασμένη Τρίτη 28 Μαΐου.
Βασικός στόχος όπως αναφέρεται είναι η προαγωγή της διαφάνειας, η διασφάλιση του αδιάβλητου της διαδικασίας και η γενικότερη προαγωγή του επιπέδου της οδικής ασφάλειας της χώρας.
Κάμερες, συνοδηγοί οι εξεταστές και εκπαιδευτές «Καθίστε πίσω παρακαλώ»
Να σημειώσουμε ότι στο τελικό σχέδιο αποσύρθηκε η διάταξη για χορήγηση διπλώματος οδήγησης στους 17ρηδες, παραμένει όμως η δυνατότητα να δοκιμαστούν στις θεωρητικές εξετάσεις ώστε μόλις κλείσουν τα 18 τους χρόνια να έχουν τη δυνατότητα να ολοκληρώσουν και την πρακτική δοκιμασία. Στα βασικά σημεία των αλλαγών περιλαμβάνουν χρήση κάμερας κατά την πρακτική εξέταση των υποψηφίων οδηγών και απαγόρευση χρήσης κινητών και κάθε ηλεκτρονικής συσκευής – ακόμα και smartwatch για τη θεωρητική εξέταση. Επίσης ο εκπαιδευτής αλλάζει θέση και πλέον μεταφέρεται στο πίσω μέρος του εξεταστικού οχήματος και στη θέση του συνοδηγού καταλαμβάνει ο εξεταστής. Σ’ ότι αφορά τους εξεταστές: Καταρτίζεται και τηρείται Μητρώο Εξεταστών Πρακτικής Δοκιμασίας Υποψήφιων Οδηγών. Το Μητρώο αυτό θα είναι ανοιχτό σε όλους τους δημοσίους υπαλλήλους κατηγορίας ΠΕ και ΤΕ. Προβλέπεται και η δυνατότητα εγγραφής ιδιωτών.
Επίσης καταρτίζεται και τηρείται Μητρώο Εποπτών για τον έλεγχο και την εποπτεία των θεωρητικών και των πρακτικών εξετάσεων. Στο Μητρώο αυτό θα εντάσσεται και το ένστολο προσωπικό της Ελληνικής Αστυνομίας, καθώς και το προσωπικό της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας. Η επιμόρφωση Εξεταστών και Εποπτών θα γίνεται από το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης.
Τα δυο σημεία που έχουν ένσταση οι εκπαιδευτές – Μιλά ο πρόεδρος του σωματείου Π. Ραφτόπουλος
Αξιολογώντας το νέο νομοσχέδιο σε επίπεδο πρακτικής εφαρμογής και κατά πόσο βελτιώνει την υφιστάμενη κατάσταση στην όλη διαδικασία, ο πρόεδρος του σωματείου Εκπαιδευτών οδηγών Ξάνθης και εκπρόσωπος στην Ομοσπονδία της Θράκης κ. Πέτρος Ραφτόπουλος, εκφράζει τις ενστάσεις του σε δύο τουλάχιστον σημεία. Ειδικότερα θέτει ζήτημα οδικής ασφάλειας με τον εκπαιδευτή στο πίσω κάθισμα ενώ θέτει επιτακτικά θέμα αλλαγής του πλαισίου για τους εξεταστές. Όπως ανέφερε η Συνομοσπονδία τους πρότεινε ίδρυση σώματος εξεταστών με ειδική εκπαίδευση: «Είναι λάθος που μετατοπίζεται ο εκπαιδευτής στο πίσω κάθισμα. Τίθεται ζήτημα οδικής ασφάλειας. Ο εκπαιδευτής ξέρει ανά πάσα στιγμή πως να αντιδράσει αν παραστεί ανάγκη κατά την εξέταση και δεν είναι θετικό να αποκόπτεται από τη διαδικασία. Επίσης είμαστε κάθετα αντίθετοι με το θέμα των εξεταστών . Δεν πρέπει να είναι πάρεργο για τους δημοσίους υπαλλήλους που αφού δουλέψουν στην υπηρεσία τους μετά να βγαίνουν για εξέταση. Πρέπει να είναι κυρίως έργο και να αμείβεται σωστά. Θεωρούμε ότι είναι πρόχειρο το νομοσχέδιο επιδέχεται πολλές βελτιώσεις».
Ένα άλλο ζήτημα που έθιξε ο κ. Ραφτόπουλος αφορά τις θεωρητικές εξετάσεις επισημαίνοντας πως πρέπει να αλλάξουν οι ερωτήσεις που είναι επί 30 χρόνια οι ίδιες αλλά και να αλλάξουν οι επιπλέον δοκιμασίες που δεν έχουν μεγάλη σημασία στο τελικό αποτέλεσμα.
Στους 10 υποψήφιους οι 5 παίρνουν δίπλωμα οδήγησης στην Ξάνθη
Μιλώντας για την κατάσταση που επικρατεί στην Ξάνθη αναφορικά με την εξεταστική διαδικασία ο κ. Ραφτόπουλος επεσήμανε πως το επίπεδο των εξεταστών είναι πολύ καλό σε σχέση με άλλες περιοχές, τόσο από κατάρτιση όσο και αξιοπιστία και εντιμότητα και αυτό συμβαίνει την τελευταία 20ετία ενώ παλιότερα όπως είπε υπήρχαν προβλήματα: «Έχουμε καλές και δύσκολες εξετάσεις στην Ξάνθη. Αυτό φαίνεται από το ότι το ποσοστό αυτών που παίρνουν δίπλωμα ανέρχεται στο 50%. Δίνουν 10 και παίρνουν 5 ενώ γνωρίζουμε ότι σ’ άλλες πόλεις δίνουν 5 και παίρνουν 10 δίπλωμα! Αυτό κάτι λέει…». Αναφορικά δε με το αν οι αλλαγές εξασφαλίζουν την διαφάνεια και δεν υπάρχουν περιθώρια διαφθοράς ο . Ραφτόπουλος είπε με νόημα: «Όποιοι το κάνουν θα βρούνε τον τρόπο…».
Από 800 ευρώ θα φτάσει τα 1. 300 ευρώ το κόστος για απόκτηση διπλώματος οδήγησης
Τέλος όπως ανέφερε ο κ. Ραφτόπουλος οι αλλαγές στο νομοσχέδιο επιφέρουν αλλαγές και στο κόστος της άδειας που θα αυξηθεί τουλάχιστον κατά 500 ευρώ!: «Το κόστος θα αυξηθεί γιατί θα χρειάζονται περισσότερα από 25 μαθήματα που είναι το υποχρεωτικό. Αλλά σε κάθε περίπτωση το δίπλωμα το παίρνει κανείς μία φορά στην ζωή του και πρέπει να αποκτήσει την δεξιότητα να οδηγεί με ασφάλεια».
Μαριάννα Ξανθοπούλου