Παρότι δεσμεύτηκαν 3,5 εκ. ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων από τον τότε υφυπουργό Οικονομίας Στάθη Γιαννακίδη
Άγνωστο γιατί δεν προχώρησε – Η περιφέρεια θα χρηματοδοτήσει από το ΕΣΠΑ το τμήμα «Εχίνος – Σμίνθη»
Στις καλένδες έχει τεθεί η εκπόνηση της μελέτης της Ανατολικής Παράκαμψης Ξάνθης από την Εγνατία ΑΕ. , ως απόληξη του κάθετου άξονα της Εγνατίας από τα Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα. Παρότι το ζήτημα απασχολεί την τοπική αυτοδιοίκηση και τους πολιτικούς παράγοντες από το 2010 μόλις το 2019 επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ ο τότε υφυπουργός Οικονομίας, Ανάπτυξης κ. Στάθης Γιαννακίδης υπέγραψε την ένταξη στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων της μελέτης με προϋπολογισμό 3.452.000 ευρώ.
Μελέτη Ανατολικής Παράκαμψης Ξάνθης: Δεν έγινε ποτέ παρότι δεσμεύτηκαν 3,5 εκ. ευρώ
Να σημειώσουμε ότι στην προμελέτη και στην ενότητα Σκοπιμότητα-ιστορικό υλοποίησης του έργου αναφέρεται ότι: «Η κατασκευή του δακτυλίου της Ξάνθης ή και μόνο σε πρώτη φάση της δυτικής ανατολικής παράκαμψης, θα αποσυμφορίσει το κέντρο της πόλης της Ξάνθης από διερχόμενο φόρτο του υπόψη οδικού άξονα που σήμερα αναγκαστικά εξυπηρετείται από το αστικό οδικό δίκτυο της πόλης, δημιουργώντας τεράστια προβλήματα καθυστερήσεων στις διερχόμενες και τοπικές κινήσεις, αυξάνοντας παράλληλα επίπεδα κατανάλωσης, μόλυνσης, θορύβου, κ.λ.π., παρέχοντας ταυτόχρονα χαμηλά επίπεδα άνεσης, ασφάλειας και εξυπηρέτησης. Επιπλέον δεν θίγεται καμία είσοδος στον αστικό ιστό, αντίθετα ενισχύεται η διέλευση από μέσα: «Είναι ένα έργο που θα βελτιώσει την προσπελασιμότητα και θα συμβάλει στην περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη της Περιφέρειας και την ανταγωνιστικότητα της τοπικής οικονομίας για τη διασύνδεση με την ευρύτερη Βαλκανική», δήλωνε τότε ο κ. Γιαννακίδης ωστόσο η προμελέτη είναι σε κάποιο συρτάρι της Εγνατίας, ενώ το κονδύλι προφανώς αποδεσμεύτηκε και βέβαια η Ξάνθη έμεινε χωρίς ένα ακόμη έργο τη στιγμή που σε δύο χρόνια ολοκληρώνονται τα 2 κομμάτια του κάθετου άξονα και το έργο αυτό θα ήταν συνδεδεμένο με αυτό.
Στα συρτάρια της Εγνατίας – Άγνωστο γιατί δεν προχώρησε
Την διαβεβαίωση ότι τη μελέτη δεν την προχώρησε η Εγνατία την έχουμε από τον αντιπεριφερειάρχη Ξάνθης κ. Νίκο Ευφραιμίδη, ο οποίος μας ανέφερε ότι έχει θέσει κι αυτό το ζήτημα όπως και άλλα που εκκρεμούν σχετικά με τα δύο τμήματα του κάθετου άξονα και για τα οποία αναμένει απαντήσεις στην συνάντηση που θα έχει με στελέχη της την επόμενη εβδομάδα.
Πολλές ….εκκρεμότητες από την Εγνατία και για τον κάθετο άξονα Ξάνθης
Αναφορικά με τα εκκρεμή ζητήματα που αφορούν στο τμήμα του κάθετου άξονα ο κ. Ευφραιμίδης διευκρίνισε πως η Εγνατία έχει κάνει κάποιες αλλαγές στην μελέτη και κάποια τμήματα που δεν αφορούν βελτίωση υφιστάμενων τμημάτων αλλά νέα, πρέπει η περιφέρεια να προγραμματίσει και να υλοποιήσει έργα οδικής ασφάλειας.
Η περιφέρεια θα χρηματοδοτήσει από το ΕΣΠΑ το τμήμα «Εχίνος – Σμίνθη»
Παράλληλα μ’ αυτά όπως μας ανέφερε ο κ. Ευφραιμίδης η διοίκηση της περιφέρειας σχεδιάζει να χρηματοδοτήσει από πόρους του ΕΣΠΑ και ίδια από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων ένα από τα δύο εναπομείναντα τμήματα του κάθετου άξονα που αφορούν: «Μελίβοια – Εχίνος» και «Εχίνος – Σμίνθη». Πληροφορίες αναφέρουν ότι προκρίνεται το τμήμα «Εχίνος – Σμίνθη». Μάλιστα το προϋπολογιζόμενο ποσό ανέρχεται σε 35 – 40 εκ ευρώ. Είναι μια νέα θετική αναμφισβήτητα εξέλιξη στο συνολικό έργο του κάθετου άξονα της Ξάνθης που συμπληρώνεται με νέα τμήματα και βαδίζει ολοταχώς προς την ολοκλήρωση του.
Μαριάννα Ξανθοπούλου