The Dream – Το όνειρο
Ήρθες.
Σαν ψίθυρος στο πουθενά
Σαν χίμαιρα, σαν μπόρα. Δανδής, ντυμένος πρόβαλες.
Γυμνή ‘μουν από λόγια.
Με κοίταξες.Πώς ρίγησα!
Πόσο κρατάει ένα βλέμμα;
Αιώνια, ακόρεστη στιγμή,
αγιάτρευτη η πληγή μου.
Πέθανα κι αναστήθηκα
ν’αδράξω μια σου λέξη.
Ευθύς, μεταμορφώθηκες
σε άγριο θηρίο
που ορέγεται τη λεία του,
το θύμα των ορμών του.
Με άγγιξες, μειδίασες
και μου ‘πες, “σ’αγαπάω”,
τότε, μόνο, κατάλαβα
πως όνειρο ‘ταν πάλι…
Αναστασία Νατάσα Μακρή
Ο Ανρί Ρουσσώ, (21Μαΐου 1844 – 2 Σεπτεμβρίου 1910), ήταν Γάλλος ζωγράφος του μεταϊμπρεσιονισμού. Γνωστός ως ‘Ο Τελώνης” (τελωνειακός), λόγω του επαγγέλματός του. Αυτοδίδακτος, δεν ήξερε βασικά στοιχεία της ζωγραφικής όπως η προοπτική, δέχτηκε την ειρωνία των κριτικών που έλεγαν ότι ζωγραφίζει σαν μικρό παιδί, αλλά αυτός συνέχιζε απτόητος.
Ζωγράφιζε ζούγκλες, παρόλο που τις είχε δει μόνο στον Βοτανικό Κήπο, στο Παρίσι. Συχνά άνοιγε τα παράθυρα για να φύγει η αρχέγονη ενέργεια των έργων του. Έγινε γνωστός όταν τον ανακάλυψε ο Πικάσο.
Ο μεταϊμπρεσιονισμός αποτελεί καλλιτεχνικό ρεύμα που αναπτύχθηκε τα τέλη του 19ου αιώνα, αμέσως μετά το κίνημα του ιμπρεσιονισμού, του οποίου αποτέλεσε κατά κάποιο τρόπο προέκταση.
Οι μεταϊμπρεσιονιστές ζωγράφοι εξακολουθούν να διατηρούν τις τεχνικές του ιμπρεσιονισμού, (ζωντανά χρώματα, κυρίως με χρήση των βασικών χρωμάτων, οι συνθέσεις σε εξωτερικούς χώρους, συχνά υπό ασυνήθιστες οπτικές γωνίες και η έμφαση στην αναπαράσταση του φωτός),
ωστόσο επιδιώκουν να πρoσδώσουν μεγαλύτερο συναισθηματισμό στα έργα τους.
Απ’ τον μεταϊμπρεσιονισμό
επηρεάστηκε ο φωτισμός κι ο κυβισμός, μεταγενέστερα ρεύματα της τέχνης.