Αρχική ΠΟΛΙΤΙΚΗ Σ. Τσιλιγγίρης: Ευκαιρία που δεν πρέπει να χαθεί τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία

Σ. Τσιλιγγίρης: Ευκαιρία που δεν πρέπει να χαθεί τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία

0

Τα οφέλη των εν λόγω σχολείων που εντάσσονται στη δημόσια εκπαίδευση παρουσίασε ο βουλευτής ΝΔ Ξάνθης

 «Η δημόσια εκπαίδευση θα πρέπει να αναζητά νέα μονοπάτια γνώσης, να πειραματίζεται και να δίνει ευκαιρίες σε όλα τα παιδιά», σημείωσε ο ίδιος σε απάντηση στους προβληματισμούς που έχουν εκδηλωθεί

Ευκαιρία που δεν πρέπει να χαθεί χαρακτήρισε ο βουλευτής ΝΔ Ξάνθης Σπύρος Τσιλιγγίρης, την ίδρυση πρότυπων και πειραματικών σχολείων, με αφορμή τη δυνατότητα που δίνει ο νέος νόμος. Ο βουλευτής τόνισε αρχικά ότι, «τα Πρότυπα όσο και τα Πειραματικά Σχολεία είναι δημόσια σχολεία που επιδιώκουν την αριστεία και την καινοτομία. Η μεταξύ τους διάκριση έγκειται στο ότι πρώτον, τα Πρότυπα αφορούν την Δευτεροβάθμια Δημόσια Εκπαίδευση ενώ τα Πειραματικά αφορούν την Δευτεροβάθμια αλλά και την Πρωτοβάθμια Δημόσια Εκπαίδευση. Η δεύτερη διάκριση μεταξύ Πρότυπων και Πειραματικών σχολικών μονάδων βρίσκεται στους στόχους που επιδιώκουν να επιτύχουν. Έτσι, ενώ τα Πρότυπα σχολεία στοχεύουν στην καλλιέργεια και τη διάχυση της ιδέας και των πρακτικών της αριστείας στο εκπαιδευτικό σύστημα,  τα Πειραματικά στοχεύουν στην υποστήριξη του πειραματισμού και της πιλοτικής εφαρμογής εκπαιδευτικών καινοτομιών». Ο ίδιος έδωσε βαρύτητα στο πλαίσιο ίσων ευκαιριών που διασφαλίζεται, όπως είπε, μέσω της κλήρωσης στα πειραματικά και εξετάσεων στα πρότυπα σχολεία.

Επίσης ως προς το πλαίσιο που διαμορφώνεται για τους εκπαιδευτικούς διευκρίνισε ότι, «όσοι υπηρετούν στα σχολεία που θα χαρακτηριστούν ως Πρότυπα ή Πειραματικά, θα πρέπει να τονιστεί ότι  θα παραμείνουν σε αυτά για δύο έτη ενώ συγχρόνως θα πάρουν νέα οργανική θέση σε γειτονικό σχολείο. Μετά το πέρας της διετίας, οι εκπαιδευτικοί των Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων θα αξιολογηθούν με βάση την προσφορά τους στα σχολεία αυτά και των τυπικών προσόντων, τα οποία όμως δεν κρίνονται αναγκαία για την επιτυχή αξιολόγηση τους. Η επιτυχής αξιολόγηση ανανεώνει την θητεία τους στα Πρότυπα και Πειραματικά για μια τετραετία, όπου με το πέρας της θα επαναξιολογηθούν».

Ο κ. Τσιλιγγίρης εξήγησε ότι, «η βασική ιδέα του θεσμού των Προτύπων και Πειραματικών σχολείων ήταν και είναι ότι όλοι οι πολίτες πρέπει να έχουν πρόσβαση σε δωρεάν εκπαίδευση αρίστων προδιαγραφών και καινοτόμων εκπαιδευτικών μεθόδων. Αυτό επιτυγχάνεται πλέον, μέσω της επέκτασης του Θεσμού σε όλη τη χώρα, λειτουργώντας ως καταλύτης για την συνολική αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου και του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου. Μέσω των δημιουργικών δράσεων, της χρήσης νέων διδακτικών εργαλείων και καινοτόμων πρακτικών, της εφαρμογής πιλοτικών προγραμμάτων σπουδών, τα παιδιά αποκομίζουν πολλαπλά οφέλη. Αυτό το γνωρίζουν οι γονείς που έχουν αγκαλιάσει τον θεσμό των Προτύπων και Πειραματικών σχολείων όπου αυτός έχει εφαρμοστεί έως τώρα. Επιπρόσθετα, μέσα από την διοργάνωση σεμιναρίων και ημερίδων και την ανάπτυξη συνεργασιών μεταξύ όλων των σχολικών μονάδων τα οφέλη αυτά διαχέονται και στα υπόλοιπα δημόσια σχολεία ενώ μέσα από την δυνατότητα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών όλων των σχολικών μονάδων και όχι μόνο των εκπαιδευτικών των Προτύπων και Πειραματικών σχολείων επιτυγχάνεται ένας από τους βασικούς στόχους του συγκεκριμένου Θεσμού που δεν είναι άλλος από την ένταξη των σύγχρονων πρακτικών που εφαρμόζονται στα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία σε όλα τα σχολεία της δημόσιας εκπαίδευσης. Η διασύνδεση των Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων με Ιδρύματα της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης είναι ακόμα ένα μεγάλο πλεονέκτημα αυτών των σχολείων, το οποίο μπορεί να έχει άμεση εφαρμογή στην περιοχή μας χάρη στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης».

Με βάση τα οφέλη όπως τα παρουσίασε, ο βουλευτής επεσήμανε: «συνεπώς, η εφαρμογή του Θεσμού των Προτύπων και Πειραματικών σχολείων στην περιοχή μας θα οδηγήσει εκ των πραγμάτων σε ένα σύγχρονο και  καινοτόμο εκπαιδευτικό τοπίο, το οποίο με την σειρά του θα προσφέρει πλήθος ωφελειών στην τοπική κοινωνία και στην συνολική ανάπτυξη και αναβάθμιση της Π.Ε. Ξάνθης . Κλείνοντας, θα ήθελα να τονίσω ότι αντιλαμβάνομαι πλήρως τους επιμέρους προβληματισμούς οι οποίοι υπάρχουν γύρω από τον θεσμό των Προτύπων και Πειραματικών σχολείων. Όμως ο φόβος του καινούργιου δεν θα πρέπει να οδηγήσει σε μια ακόμη χαμένη ευκαιρία για την Π.Ε. Ξάνθης. Η δημόσια εκπαίδευση θα πρέπει να αναζητά νέα μονοπάτια γνώσης, να πειραματίζεται και να δίνει ευκαιρίες σε όλα τα παιδιά για καλύτερες σπουδές, αυτός θα πρέπει να είναι ο στόχος. Η χρήση κάθε δυνατού εργαλείου για την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος και του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου είναι ο μόνος τρόπος να ανταποκριθούμε στις προκλήσεις του μέλλοντος και να δώσουμε στα παιδιά μας ισχυρά εφόδια και στέρεες βάσεις για ένα καλύτερο μέλλον τόσο δικό τους όσο και του τόπου μας».

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Κ. Μητσοτάκης: «Η ευθύνη δεν πάει διακοπές»

Συνεδρίασε το τελευταίο υπουργικό συμβούλιο για το 2024 Συνεδρίασε το τελευταίο υπουργικό …