Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Κατά των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων ο Διδασκαλικός Σύλλογος Ξάνθης

Κατά των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων ο Διδασκαλικός Σύλλογος Ξάνθης

0

Ζητά από την Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης να μην προβεί σε καμία υποβολή αίτησης για τις σχολικές μονάδες του νομού

Την Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης καλεί να μην προβεί σε καμία υποβολή αίτησης του χαρακτηρισμού των σχολικών μονάδων ως Πειραματικές, ο Διδασκαλικός Σύλλογος Ξάνθης, στηρίζοντας τις διαμαρτυρίες που εξέφρασε η ΔΟΕ για τον νέο θεσμό.

Όπως σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση, η πρόβλεψη του νόμου για υποβολή προτάσεων με αίτηση του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Διευθυντής Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης), «σημαίνει ότι οι Δ/ντές-ντριες Εκπαίδευσης μπορούν να προτείνουν, ως μονοπρόσωπα όργανα διοίκησης, τον χαρακτηρισμό δημόσιας σχολικής μονάδας ως «Πειραματικού Σχολείου», αυθαίρετα, χωρίς τη σύμφωνη απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων. Η πρόβλεψη καθιστά σαφές αυτό που ήδη εκπορεύεται από κάθε ενέργεια της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ. και όλοι έχουμε αντιληφθεί. Η μετατροπή των σχολείων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σε πειραματικά δεν στηρίζεται σε ένα οργανωμένο εκπαιδευτικό σχέδιο πολλαπλασιασμού των σχολικών μονάδων που εφαρμόζουν πειραματικές εκπαιδευτικές μεθόδους με μια λογική αναλογικής επέκτασής τους ανά την Ελλάδα».

Ο ΔΣΞ εκτιμά ότι: «όσες σχολικές μονάδες μετατραπούν σε Πειραματικά σχολεία ουσιαστικά θα βρεθούν σε κυκεώνα  αρνητικών ανακατατάξεων όπως:

-Μαθητές χάνουν το σχολείο της γειτονιάς τους. Η επιλογή των μαθητών που θα φοιτούν στα σχολεία αυτά δε θα γίνεται σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας τους, όπως ίσχυε μέχρι τώρα, αλλά με κλήρωση.

-Όλοι οι εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας χάνουν την οργανική τους θέση, με βάση τα όσα προβλέπονται από το άρθρο 19 παρ. 15 του Ν.4692/2021. Τα σχολεία της γειτονιάς και οι εκπαιδευτικοί τους που αποτελούν την σταθερή ανθρώπινη αναφορά και το ανθρωπογενές στοιχεία της ιστορίας και των αναμνήσεων του κάθε παιδιού και της οικογένειά τους, χάνονται

-Τα πειραματικά σχολεία προχωρούν υποχρεωτικά σε εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση καθώς και σε προσωπική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών τους μια διαδικασία που ’πόρρω απέχει’ από τη βελτίωση του σχολείου και όπου έχει εφαρμοστεί έχει οδηγήσει σε αυστηρή κατηγοριοποίηση σχολείων, εκπαιδευτικών και μαθητών. Επιπλέον το ωράριο των εκπαιδευτικών μπορεί να αναπροσαρμόζεται κατά τη βούληση του εκάστοτε  Υπουργού.

Η χρηματοδότηση των Προτύπων και Πειραματικών θα γίνεται «από δωρεές, χορηγίες, κληρονομίες, κληροδοσίες και άλλες παροχές τρίτων, καθώς και επιχορηγήσεις από άλλες πηγές». Με άλλα λόγια προβλέπεται από το νομοθετικό πλαίσιο να λειτουργήσουν τα σχολεία με την εμπλοκή και επίσημα των χορηγών, απαλλάσσοντας το κράτος από την ευθύνη λειτουργίας αυτών των σχολείων».

Ο ΔΣΞ σημειώνει ακόμη ότι η ΔΟΕ «ουδέποτε υπήρξε αρνητική απέναντι σε αυτόν τον επιστημονικά πολύτιμο θεσμό, αλλά και ουδέποτε κλήθηκε να καταθέσει προτάσεις σχετικά με τη λειτουργία και τη δομή τους. Τα σχέδια, όμως, της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ. μας βρίσκουν απόλυτα αντίθετους. Είναι σχέδια ξένα προς την παιδαγωγική, τις ανάγκες των μαθητών και τον χαρακτήρα του δημόσιου σχολείου».

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Επιστροφή 1055 αρχαίων νομισμάτων στην Τουρκία

Μία συμβολική κίνηση μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας στο πλαίσιο της προστασίας της πολιτιστικ…