Αρχική ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Επιχειρηματικότητα Ελπίδες για «ανάσταση» στην αγορά της Ξάνθης  

Ελπίδες για «ανάσταση» στην αγορά της Ξάνθης  

0

Επιφυλακτικότητα, αλλά και αισιοδοξία από τους εμπόρους δώρων και εποχιακών ειδών. Εκτιμούν ότι η δυνατότητα επίσκεψης στο κατάστημα, έστω και με περιορισμούς, μπορεί να κάνει τη διαφορά

Τρεις γυναίκες επαγγελματίες μιλούν στο «Ε» για τις εκτιμήσεις τους σχετικά με τον τρόπο που θα κινηθεί η αγορά το Πάσχα

Έχει αρχίσει να ζεσταίνεται η αγορά της Ξάνθης ενόψει του Πάσχα, και η αισιοδοξία των καταστηματαρχών είναι πλέον εμφανής, παρά τα μέτρα που επικρατούν στο λιανεμπόριο, λόγω της πανδημίας. Από την εβδομάδα που μας πέρασε, οι καταναλωτές άρχισαν να κάνουν τις πρώτες διερευνητικές βόλτες, αλλά και τα πρώτα ψώνια ενόψει της εορταστικής περιόδου. Η πρώτη αίσθηση των επαγγελματιών «δείχνει» ότι την Μεγάλη Εβδομάδα η αγορά θα ανεβάσει τους τζίρους, σε ένα αρκετά ικανοποιητικό επίπεδο.

Παράλληλα και σε επιτόπια έρευνα του «Ε» σε καταστήματα της Ξάνθης, οι επαγγελματίες φάνηκαν μεν επιφυλακτικοί, κρατώντας μία νότα αισιοδοξίας για τη Μεγάλη Εβδομάδα. Άλλωστε, όπως ανέφεραν οι συνθήκες της πανδημίας έχουν «ταλαιπωρήσει» σε μεγάλο βαθμό την αγορά και βέβαια τους καταναλωτές.

 

Σ. Χαραλαμπίδου: «Η ανάγκη για ραντεβού και το click inside δυσκολεύει τον κόσμο, αν και προτιμά να έρχεται στο κατάστημα, παρά να κάνει αγορές ηλεκτρονικά»

Η κυρία Στέλλα Χαραλαμπίδου, ιδιοκτήτρια του καταστήματος «Χάντρες και Ιδέες» στην Ξάνθη, φάνηκε ταυτόχρονα αισιόδοξη αλλά και προβληματισμένη, αναφορικά με την κατάσταση της αγοράς εξαιτίας της πανδημίας. Συγκεκριμένα η ίδια δήλωσε πως η κίνηση στην αγορά είναι μέτρια, και λόγω του καιρού που μέχρι στιγμής δεν βοηθάει ιδιαίτερα αλλά και λόγω του περιορισμένου αριθμού πελατών εντός του καταστήματος. Παράλληλα εστίασε στις δυσκολίες των πελατών με τη διαδικασία του click inside, διότι πολλοί από αυτούς δεν γνωρίζουν πώς λειτουργεί και επομένως είναι ιδιαίτερα σκεπτικοί και μπερδεμένοι στην ιδέα επίσκεψης ενός καταστήματος.

Σημείωσε ωστόσο, ότι ο κόσμος προτιμάει να ψωνίζει δια ζώσης και όχι ηλεκτρονικά, μέσα από το κατάστημα, λόγω του γεγονότος ότι επιθυμεί να βλέπει το προϊόν και ίσως να το δοκιμάζει, κάτι το οποίο στο ηλεκτρονικό κατάστημα δεν είναι εφικτό. Συγκρίνοντας επίσης τη διαδικασία με αυτή του click away εξηγεί ότι σε εκείνη την περίπτωση, οι πελάτες δυσκολεύονταν αρκετά γιατί δεν ήταν δυνατόν να έρθουν σε επαφή με το προϊόν , και επομένως αναγκαζόταν πολλές φορές να το γυρίσουν πίσω.

Η κυρία Χαραλαμπίδου ανέφερε επίσης πως ο κόσμος έχει προσαρμοστεί πλήρως με αυτήν την κατάσταση της πανδημίας, αλλά και με την διαδικασία των self-test, και ελπίζει να αυξηθεί ο αριθμός ατόμων εντός του καταστήματος στο προσεχές μέλλον. Εξέφρασε επίσης την αισιοδοξία της, για αύξηση της κίνησης εντός της Μεγάλης Εβδομάδας.

 

 

Γ. Πάππου: «Η κίνηση παρότι όχι πολύ έντονη, είναι καλύτερη από την περσινή χρονιά»

Στην ίδια έρευνα συμμετείχε και η κυρία Γιάννα Πάππου, ιδιοκτήτρια του καταστήματος MY Kosmima στην Ξάνθη. Η κυρία Πάππου εναπόθεσε τις ελπίδες της στην Μεγάλη Εβδομάδα, διότι μέχρι στιγμής ούτε ο καιρός έχει βοηθήσει τους καταναλωτές. Παράλληλα, και η ίδια τόνισε πως ο κόσμος της Ξάνθης προτιμάει την προσωπική επαφή με τον πωλητή και το κατάστημα, από τις ηλεκτρονικές αγορές. Πάντως, η ίδια επεσήμανε πως συγκριτικά με πέρυσι η κατάσταση είναι πολύ καλύτερη διότι φέτος μπορεί να λειτουργεί και το φυσικό εμπόριο, αλλά και το ηλεκτρονικό. Ακόμα φάνηκε προβληματισμένη σχετικά με τον αριθμό των ατόμων εντός του καταστήματος, ενώ δήλωσε πως πολλές φορές αναγκάζεται να βγει και η ίδια εκτός του καταστήματος, για να παραμείνει εντός αυτού η υπάλληλος με τον πελάτη. Και η κ. Πάππου δεν παρέλειψε να μεταφέρει ένα μήνυμα αισιοδοξίας , με δεδομένο ότι και τη Μεγάλη Εβδομάδα ο κόσμος βγαίνει για τα ψώνια του Πάσχα.

 

Μ. Αϊβάζογλου: «Αναμένουμε να δούμε για τη Μεγάλη Εβδομάδα, ακόμη δεν κινείται πολύ η αγορά»

Επιφυλάξεις για την στάση των καταναλωτών σε συνδυασμό με τα μέτρα εξέφρασε και η κυρία Μαρία Αϊβάζογλου, ιδιοκτήτρια του καταστήματος φυτών, λουλουδιών και εποχικών διακοσμητικών Flower Factory. Όπως σημείωσε, η αγορά δεν κινείται με γοργούς ρυθμούς, όπως άλλες χρονιές ,αλλά κρατά την αισιοδοξία της για τις τελευταίες αγορές των Ξανθιωτών.

Θεοδώρα Βαϊντερλή

 

 

 

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επιχειρηματικότητα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Sunlight Group: Στην παραγωγή πρωτότυπης μπαταρίας 2ης ζωής

Στο ερευνητικό ευρωπαϊκό συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα Battery2Life συμμετέχει η εταιρεία …