Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Αποκαταστάθηκε-επιτέλους- η σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη

Αποκαταστάθηκε-επιτέλους- η σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη

0

Επανήλθαν από τις 14 Μαρτίου τα δρομολόγια του τρένου στη Θράκη, μετά από σχεδόν δύο χρόνια

 

Λειτουργική είναι πλέον, μετά την αποκατάστασή της από τον ΟΣΕ, η σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη και Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο. Η γραμμή έμεινε για καιρό «στον πάγο», καθώς είχε υποστεί μεγάλες ζημιές από ακραία καιρικά φαινόμενα (έντονες βροχοπτώσεις) στην ευρύτερη περιοχή του Ν. Σερρών και στους Ν. Ροδόπης και Έβρου.

Σύμφωνα με τη διοίκηση του ΟΣΕ, η εταιρεία προέβη στις απαραίτητες ενέργειες αποκατάστασης του δικτύου, αφού τόσο συνεργεία της αναδόχου εταιρείας όσο και συνεργεία του ΟΣΕ εργάστηκαν από την πρώτη στιγμή, ώστε η αποκατάσταση των ζημιών να γίνει όσο το δυνατό συντομότερα. «Παρά τις αντίξοες συνθήκες- συνεχείς βροχοπτώσεις, προβλήματα απάντλησης και αποστράγγισης των υδάτων, προσβασιμότητας λόγω καταστροφών και στο οδικό δίκτυο, κακοκαιρία «Μήδεια» κ.λ.π., ο Οργανισμός μπόρεσε να ανταπεξέλθει και να δώσει σε κυκλοφορία τη σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη και τη γραμμή Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, εντός των χρονικών δεσμεύσεων του», σημειώνει η διοίκηση σε ανακοίνωσή της.

Αξίζει να αναφερθεί ότι, σε συγκεκριμένα τμήματα της γραμμής όπως Σερρών-Λευκοθέας, Πολύσιτου-Αλεξανδρούπολης και Αλεξανδρούπολης-Ορμενίου, καταγράφηκαν πάνω από δέκα σημεία που έχρηζαν επεμβάσεων, ώστε να μπορεί να δοθεί σε κυκλοφορία ξανά η γραμμή.

 

Δεν αντιστρέφεται δυστυχώς, η εικόνα παρακμής

Θυμίζουμε ότι με ανακοίνωσή της η ΤΡΑΙΝΟΣΕ σταμάτησε αιφνιδιαστικά τα δρομολόγια επιβατών στον σιδηρόδρομο της Θράκης από τις 30/07/2019 και έκτοτε δεν υπήρξε κάποια πληροφόρηση για την εξέλιξη των εργασιών, ενώ τα δρομολόγια είχαν υποκατασταθεί με λεωφορεία.

Σε κάθε περίπτωση, τόσο η ίδια η σιδηροδρομική γραμμή δεν είναι ανταγωνιστική, αφού απαιτείται το λιγότερο διπλάσιος χρόνος για τη μετάβασης από τη Θεσσαλονίκη στην Ξάνθη, σε σχέση με το λεωφορείο, ενώ και οι αμαξοστοιχίες χρήζουν άμεσης επιδιόρθωσης ή αντικατάστασης. Άμεσες επισκευές απαιτούνται και στα διατηρητέα κριτήρια των σιδηροδρομικών σταθμών. Στην Ξάνθη τα σημάδια εγκατάλειψης του κτηρίου είναι εμφανή. Πλέον η περιοχή του σταθμού, μέσα στην παρακμή και την απόλυτη σιωπή που βιώνει τους τελευταίους μήνες, μόνο για ντεκόρ σε γυρίσματα ταινιών εποχής μπορεί να χρησιμοποιείται! Το τρένο στη Θράκη, λόγω των ελλείψεων σε υποδομές, αποτελεί ένα είδος γραφικότητας και ρομαντισμού, για ταξιδευτές που θέλουν να θυμούνται άλλες εποχές….

 

Το χρονικό της αποκατάστασης των ζημιών

Αναλυτικότερα, η αποκατάσταση των παραπάνω ζημιών του σιδηροδρομικού δικτύου, εξελίχθηκε ως εξής:

-Στις 11.03.21 δόθηκε σε κυκλοφορία το τμήμα γραμμής μεταξύ Σερρών-Λευκοθέας. Οι εργασίες μέχρι την οριστική αποκατάσταση συνεχίζονται στο συγκεκριμένο τμήμα, αλλά δεν επηρεάζουν τη διέλευση των αμαξοστοιχιών.

-Στις 14.03.21 δόθηκε σε κυκλοφορία το τμήμα γραμμής μεταξύ Πολύσιτου-Αλεξανδρούπολης. Επίσης οι εργασίες οριστικής αποκατάστασης συνεχίζονται στο συγκεκριμένο τμήμα γραμμής, αλλά δεν επηρεάζουν τη διέλευση των αμαξοστοιχιών.

-Η σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη έχει δοθεί στο σύνολό της σε κυκλοφορία από τις 14.03.21.

-Στις 27.03.21 δόθηκε σε κυκλοφορία η σιδηροδρομική γραμμή Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο. Οι εργασίες μέχρι την οριστική αποκατάσταση συνεχίζονται στο συγκεκριμένο τμήμα, αλλά δεν επηρεάζουν τη διέλευση των αμαξοστοιχιών.

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

«Πράσινο» φως σε 2.393 φωτιστικά σημεία του δήμου Μύκης

Υπεγράφη η σύμβαση αναβάθμισης του συστήματος φωτισμού με λαμπτήρες led, με την εταιρεία “…