Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα Δεν θα είναι «αναίμακτες» οι αλλαγές στο νομοσχέδιο για την οδική ασφάλεια

Δεν θα είναι «αναίμακτες» οι αλλαγές στο νομοσχέδιο για την οδική ασφάλεια

0

Έρχονται αντιδράσεις από εξεταστές και εκπαιδευτές για τα διπλώματα οδήγησης

 

Τι αλλάζει με το νέο νομοσχέδιο: Στα σχολεία η κυκλοφοριακή αγωγή – Δεν σβήνουν τα
πρόστιμα – Αλλάζουν θέση οι εκπαιδευτές και αντιδρούν – Το ίδιο και οι εξεταστές

 

«Χειρόφρενο», έχουν τραβήξει για 2,5 και πλέον μήνες οι εκπαιδευτές σχολών υποψήφιων
οδηγών. Ο κορωνοϊός τους έχει επιβάλλει σε πλήρη …ακινησία εκτός από όσους
εκπαιδεύουν υποψήφιους οδηγούς για φορτηγά και λεωφορεία. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα
να μην γίνονται εξετάσεις οδήγησης από τους πιστοποιημένους εξεταστές της Διεύθυνσης
Μεταφορών Ξάνθης παρά μόνο για αυτήν την κατηγορία υποψηφίων οδηγών. Παράλληλα
το γεγονός ότι οι δημόσιες υπηρεσίες εξυπηρετούν το κοινό μόνο μετά από ραντεβού έχει
πάει πίσω όλη την διαδικασία απόδοσης διπλωμάτων και στους οδηγούς που κατάφεραν
να πάρουν δίπλωμα τους προηγούμενους μήνες που δεν είχαμε lockdown. Την ίδια στιγμή
ο ίδιος ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης μαζί με τον υπουργό Μεταφορών Κώστα
Καραμανλή παρουσίασαν τους άξονες της πολιτικής τους του εθνικού σχεδίου για την
βελτίωση της οδικής ασφάλειας που περιλαμβάνονται στο νέο νομοσχέδιο.
Το Εθνικό Σχέδιο βασίζεται σε άξονες όπως την ασφάλεια των δρόμων, την κυκλοφοριακή
παιδεία, την αναθεώρηση διατάξεων του Κ.Ο.Κ. και του συστήματος εκπαίδευσης και
εξέτασης υποψηφίων οδηγών.

Τι αλλάζει: Στα σχολεία η κυκλοφοριακή αγωγή – Δεν σβήνουν τα πρόστιμα
Σειρά μέτρων και δράσεων δεσμευτικού χαρακτήρα, τα οποία και θα πρέπει να
αναληφθούν σε εθνικό επίπεδο από όλους τους αρμόδιους φορείς με στόχο τη μείωση των
νεκρών και των σοβαρά τραυματιών κατά 50% περιλαμβάνει το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για
την οδική ασφάλεια. Στο πλαίσιο αυτό φέρνει μια σειρά από αλλαγές στον τρόπο
απόκτησης άδειας οδήγησης, στην κυκλοφοριακή αγωγή, στον ΚΟΚ, στα πρόστιμα, στα όρια
ταχύτητας στις αστικές περιοχές, στην λειτουργία των ΚΤΕΟ κλπ.
Βασικές αλλαγές
– Στην υποχρεωτική διδασκαλία της κυκλοφοριακής αγωγής από τον Σεπτέμβριο στα
σχολεία.
– Στην καταγραφή των προστίμων από κλήσεις λόγω παράβασης του ΚΟΚ στην εφορία
ώστε να μην δίνεται η δυνατότητα να σβηστούν.
– Στην αλλαγή του ΚΟΚ και των προστίμων με αυστηροποίηση στα πρόστιμα με βάση το
βαθμό επικινδυνότητας και συχνότητας, πέντε επικίνδυνες παραβάσεις (υπερβολική
ταχύτητα, μη χρήση ζώνης σε όλους τους επιβαίνοντες, μη χρήση κράνους από οδηγό και
συνοδηγό, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και ναρκωτικών ουσιών και χρήση κινητού
τηλεφώνου).

Αλλαγές στον Κ.Ο.Κ.
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχωρά επίσης στην αναθεώρηση του Κώδικα
Οδικής Κυκλοφορίας. Η έμφαση θα δοθεί στις πέντε πιο συχνές παραβάσεις του Κ.Ο.Κ. που
έχουν ως αποτέλεσμα είτε σοβαρούς τραυματισμούς είτε θανάτους σε ένα τροχαίο

ατύχημα: υπερβολική ταχύτητα, μη χρήση ζώνης από όλους τους επιβαίνοντες, μη χρήση
κράνους από οδηγό και συνοδηγό, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και ναρκωτικών
ουσιών, χρήση κινητού τηλεφώνου. Οι παραβάσεις θα έχουν διαβαθμισμένα – και πάντως
όχι υψηλά – χρηματικά πρόστιμα σε συνδυασμό με διοικητικές κυρώσεις.
Οι αλλαγές στις εξετάσεις για το δίπλωμα οδήγησης
Οι νέοι και νέες που έχουν συμπληρώσει το 17ο έτος της ηλικίας τους θα μπορούν να
παρακολουθήσουν θεωρητικά και πρακτικά μαθήματα οδήγησης στις σχολές οδήγησης. Τα
θεωρητικά μαθήματα θα μπορούν να πιστοποιηθούν, πριν από τη συμπλήρωση του 18ου
έτους της ηλικίας τους, ενώ με τη συμπλήρωση αυτού, θα έχουν δικαίωμα συμμετοχής στην
πρακτική δοκιμασία.
Αναφορικά με τα διπλώματα οδήγησης, αλλάζει η φιλοσοφία της θεωρητικής εξέτασης και
της πρακτικής δοκιμασίας:
− Νέα εγχειρίδια για την εκπαίδευση των υποψήφιων οδηγών με την παιδαγωγική
επιμέλεια του Ευγενίδου Ιδρύματος.
− Καταργείται το σύστημα εξέτασης που βασίζεται σε προκαθορισμένες ερωτήσεις με
γνωστές απαντήσεις και δημιουργείται τράπεζα θεμάτων που προϋποθέτει τη διενέργεια
θεωρητικών μαθημάτων στη σχολή οδήγησης.
− Ειδικό εκπαιδευτικό εγχειρίδιο και ειδική θεωρητική εξέταση για ειδικές ομάδες
πληθυσμού: πολίτες που δεν έχουν ολοκληρώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση, με
μαθησιακές δυσκολίες καθώς και όσοι έχουν προβλήματα ακοής.
− Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών με διεύρυνση της πλατφόρμας e-drive academy σε
συνεργασία με το Υπ. Παιδείας και τη διοργάνωση προγραμμάτων μέσω του ΙΝ.ΕΠ. του
ΕΚΔΑΑ.
− Κατάρτιση εκπαιδευτών οδήγησης και πιστοποιημένη επιμόρφωση τουλάχιστον κάθε 3
χρόνια.

Έρχονται αντιδράσεις από εξεταστές και εκπαιδευτές
Σύμφωνα με πληροφορίες μας από την Διεύθυνση Μεταφορών εξεταστές και εκπαιδευτές
αντιδρούν για διαφορετικούς λόγους για την αλλαγή της θέσης του εκπαιδευτή (πίσω θέση
από μπροστινή δίπλα στον υποψήφιο) ενώ συμφωνούν για την ύπαρξη κάμερας κατά την
εξέταση.
Όπως αναφέρει ο πρόεδρος του σωματείου εκπαιδευτών Ξάνθης, μέλος του Δ.Σ. της
Ομοσπονδίας Εκπαιδευτών Οδηγών Πέτρος Ραφτόπουλος αυτή η αλλαγή τους στοχοποιεί
και τους απαξιώνει ενώ ενέχει και κίνδυνο για την ασφάλεια κατά την διάρκεια των
εξετάσεων: «Είναι σαν να μας λένε ότι εμείς φταίμε, εμείς είμαστε οι απατεώνες, ότι εμείς
παρεμβαίνουμε με κάποιο τρόπο στις εξετάσεις. Δεν το δεχόμαστε αυτό αλλά λέμε ναι στις
κάμερες. Επίσης έχουμε ενστάσεις γιατί ενώ είμαστε μέρος αυτή της διαδικασία δεν
συμμετέχουμε στην 15μελή επιτροπή που διαμόρφωσε αυτό το νέο νομοσχέδιο. Σ’ ότι
αφορά την εισαγωγή στην εκπαίδευση της οδικής ασφάλειας μας τα’ παν κι άλλες
κυβερνήσεις …Κάνανε και κυκλοφοριακά πάρκα και τι έγινε; Είναι αποδεδειγμένο γεγονός
ότι από το 2006 που είχαμε 2.500 νεκρούς στην άσφαλτο φτάσαμε το 2020 με 600 νεκρούς.
Αυτή η μείωση οφείλεται στο ότι έγιναν καλύτεροι δρόμοι. Μόνο έτσι έχει οδική ασφάλεια
και με την νέα τεχνολογία που βγάζει ασφαλέστερα αυτοκίνητα. Τα άλλα όλα τα λέμε για
να τα λέμε και να κάνουμε παρουσιάσεις και για να ξοδεύονται τα λεφτά. Εμείς είμαστε
σύμφωνοι στην εκπαίδευση των εκπαιδευτών αλλά παράλληλα και των εξεταστών που
πολλοί απ’ αυτούς δεν ξέρουν να οδηγούν!», αναφέρει ο κ. Ραφτόπουλος.

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Με περιβαλλοντικό και κοινωνικό αποτύπωμα ο Κυνηγετικός Σύλλογος Ξάνθης

Στο τιμόνι του Συλλόγου ο επί σειρά ετών πρόεδρος Λ. Σερραίος: «Θα προασπίσουμε τα συμφέρο…